Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".

Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
След близо две десетилетия отлагане, в края на 80-те най-после инженерите на АЗЛК доживяват да създадат мечтания модерен хечбек модел - сглобявания и у нас "Москвич Алеко". Неговата история можете да откриете тук в линка под статията. Но докато излезе на пазара, и той бе вече безнадеждно остарял, а и страната, която го създаде, изчезна от картата. На илюстрацията тук виждате идеята на дизайнера Роман Прядко как би изглеждал Москвич днес, ако СССР не бе рухнал. Но дали наистина такава алтернативна история би родила подобен автомобил? Тук може би си струва да цитираме безсмъртната мисъл на Виктор Черномирдин: "Искахме да се получи по-добре, а се получи както винаги".


17