IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова технология прави Duster 4x4 още по-ефективен

Системата е-4WD на Valeo ще се поставя на SUV-моделите на Dacia и Renault

Dacia работи върху нова версия на Duster 4х4, която да направи популярния SUV още по-привлекателен за потребителите, както и да подобри всъдеходните му възможности. Румънският бестселър ще получи технология, която ще го направи още по-ефективен, без от това да пострада представянето му извън пътя. Става въпрос за електрическа система за задвижване на всички колела, която ще бъде поставяна и на други SUV на Dacia.


Dacia Duster


Прототип на модела беше забелязан по време на тестове, като от снимките става ясно, че новата технология е дело на френската компания Valeo. Предлаганият в момента на пазара Duster разчита на механична система, която е част от задвижване с 1,2-литров TCe бензинов двигател с три цилиндъра и 48-волтова мека хибридна технология (MHEV). Тя се управлява чрез шестстепенна механична скоростна кутия, при която първата предавка играе ролята на „редуктор“.

В новото 4x4 задвижване, която ще бъде монтирано на Duster, както и на други автомобили на Renault Group, механичната система изчезва, за да бъде заменена от електрически мотор. И доказателството са новите шпионски снимки на бъдещия Duster e-4WD. На някои от тях ясно се вижда електрически мотор, монтиран на задната ос.


Dacia Duster


Този мотор ще действа върху задната ос в ситуации с ниско сцепление, въпреки че, както при настоящия модел, водачът ще може да използва селектор за режим на шофиране, за да адаптира работата на системата за задвижване на четирите колела. За разлика от сегашния модел, новият Duster 4x4 ще бъде автоматик. И също толкова важно, ще бъде налична двугоривна версия, която да използва LPG в допълнение към бензина.

Що се отнася до меката хибридна система, тя ще включва 48-волтова схема, в която литиево-йонната батерия ще играе основна роля. Всички версии на новия Duster 4x4 ще бъдат по-ефективни на пътя, като се твърди, че подобрението на разхода ще бъде около 7%.


Dacia Duster


Тази нова технология, разработена от Valeo и която Renault Group ще внедри в различните си марки, е не само съвместима с меко хибридно задвижване, но също така е идеално приложима за самозареждащи се хибриди (HEV), plug-in хибриди (PHEV) и 100% електрически автомобили. Следователно може да се очакват още хибриди Dacia HEV със задвижване 4x4.

Новият Duster 4x4 с e-4WD ще излезе на пазара през пролетта на 2026, което означава, че премиерата му вероятно ще се състои преди края на годината. Твърди се, че технологията ще се използва и от Bigster, така че тя вероятно ще дебютира още по-рано.

Снимки: Motor.es


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иванов ( преди 1 месец )
    Всичко е похвално, Дачия не са лоши коли за парите си. Карал съм нова Дачия служебна. Проблема е , че последните години толкова надигаха цените, че почва да се губи смисъла. Бяха евтини и прилични, сега са пак прилични, но не евтини. По едно време аха да мога да си позволя да плащам лизинга на Сандеро Степуей и все го бях взел, но натъртиха цените и се отказах.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 1 месец )
    Карам дъстър на газ 1.0 100к.с., за 40к лв.върви и харчи.малко. това е, нищо общо с кола 150к.с., но тежи 1280кг, иначе Шкода фабия, скала или камик са с по-малки параметри външни и вътрешни. Може с карок да го сравниш. Съседа го има и като ги паркиране един до друг са със сходни обеми. Само.дето струва поне 60к с тези 150к.с. октавия започва от 48к мин., камик 1.5 също.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ТихоЖалък ( преди 1 месец )
    N9, Абе ей, ти имаш ли връзка с главния? Ти си по-зле от оня Електричката. Точно на Шкода Скала параметрите са почти същите като на Дъстъра. С 1.2 пробвай да качиш четирима и да пуснеш климатик. Ти нямаш кола и само си се возил, убеден съм. Измекярин никъв си.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    гошката ( преди 1 месец )
    На Скаута, който вече май не се предлага като готова конфигурация (но можеш да си го конфигурираш сам на базата на Октавия комби, защото компонентите още ги има в каталога) багажникът е около 600 л. Кое точно да му отварям - правил съм го около 1000 пъти, става с движение на крак под бронята, с копче отвътре или с дистанционното. Седалките са каквито си ги избереш. От гледна точка на комфорт, динамика и цена Шкодата не е база за сравнение, но като килограми и вътрешен обем донякъде е.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гошката е добре да отвори багажника на една Октавия, да поседне в нея и пак да си помисли дали има база за сравнение
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    гошката ( преди 1 месец )
    Айде пак пози. Само дето за 35 год. хората се научиха да вадят 130 коня от 1.2 л. с 3 цилиндъра, климатик и 4х4, а БДЖ-то - София-Бургас = const = 6ч. Фабията и Скалата, макар и много по-пъргави и приятни за каране не са сравними с Дъстъра по вътрешен обем, т.е. не вършат работа за всеки. Ако ще сравняваме със Шкода, по-удачно би било Октавия Скаут 2.0, дизел 4х4 200 коня, но там цената е двойна.
  • #8
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Прецакани ( преди 1 месец )
    Със сигурност бих предпочел БДЖ или градския пред нова Дачия. Преди години бяха сносна марка, сега предлагат коли правени в Мароко. Този двг с три цилиндъра, 1.2, е само за Сандеро, не за 1450 кг кола. Друго важно: 45000 лв струва Шкода Скала или Фабия с 1.5 двигател и 150 коня. Новите Рена и Дачии не са надеждни.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гошката ( преди 1 месец )
    До #3Какъв коментар да постна. Возили сме се и в Лада или в Москвич 5-*** души - не вярвам да ме стресне 4х4 Дъстър. Както казах в предишния коментар "За всеки влак си има пътници". И тези за Дъстъра са доста повече от тези за моторите с повече от 100 коня. ;)
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Мислител ( преди 1 месец )
    Като не става за тебе с 3 цилиндри, купи си с повече цилиндри. Ние с по-плитките джобове ще караме с 3. Вече 6 години карам фокус 3 цилиндров ДВГ и съм доволен от суотношението цена представяне. Вярвам, че и с този модел ще е така.
  • #5
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Работяга ( преди 1 месец )
    С 3 цилиндри нема да стате - не се ли научихге Франсега *** ....