IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова технология прави Duster 4x4 още по-ефективен

Системата е-4WD на Valeo ще се поставя на SUV-моделите на Dacia и Renault

Dacia работи върху нова версия на Duster 4х4, която да направи популярния SUV още по-привлекателен за потребителите, както и да подобри всъдеходните му възможности. Румънският бестселър ще получи технология, която ще го направи още по-ефективен, без от това да пострада представянето му извън пътя. Става въпрос за електрическа система за задвижване на всички колела, която ще бъде поставяна и на други SUV на Dacia.


Dacia Duster


Прототип на модела беше забелязан по време на тестове, като от снимките става ясно, че новата технология е дело на френската компания Valeo. Предлаганият в момента на пазара Duster разчита на механична система, която е част от задвижване с 1,2-литров TCe бензинов двигател с три цилиндъра и 48-волтова мека хибридна технология (MHEV). Тя се управлява чрез шестстепенна механична скоростна кутия, при която първата предавка играе ролята на „редуктор“.

В новото 4x4 задвижване, която ще бъде монтирано на Duster, както и на други автомобили на Renault Group, механичната система изчезва, за да бъде заменена от електрически мотор. И доказателството са новите шпионски снимки на бъдещия Duster e-4WD. На някои от тях ясно се вижда електрически мотор, монтиран на задната ос.


Dacia Duster


Този мотор ще действа върху задната ос в ситуации с ниско сцепление, въпреки че, както при настоящия модел, водачът ще може да използва селектор за режим на шофиране, за да адаптира работата на системата за задвижване на четирите колела. За разлика от сегашния модел, новият Duster 4x4 ще бъде автоматик. И също толкова важно, ще бъде налична двугоривна версия, която да използва LPG в допълнение към бензина.

Що се отнася до меката хибридна система, тя ще включва 48-волтова схема, в която литиево-йонната батерия ще играе основна роля. Всички версии на новия Duster 4x4 ще бъдат по-ефективни на пътя, като се твърди, че подобрението на разхода ще бъде около 7%.


Dacia Duster


Тази нова технология, разработена от Valeo и която Renault Group ще внедри в различните си марки, е не само съвместима с меко хибридно задвижване, но също така е идеално приложима за самозареждащи се хибриди (HEV), plug-in хибриди (PHEV) и 100% електрически автомобили. Следователно може да се очакват още хибриди Dacia HEV със задвижване 4x4.

Новият Duster 4x4 с e-4WD ще излезе на пазара през пролетта на 2026, което означава, че премиерата му вероятно ще се състои преди края на годината. Твърди се, че технологията ще се използва и от Bigster, така че тя вероятно ще дебютира още по-рано.

Снимки: Motor.es


0 от 500
  • #4
    15 rate up comment 3 rate down comment
    psb ( преди 2 месеца )
    Тоя двигател по спецификация е 130 кончета на 1400 кг купе. Карам Октавия със 102 кончета (на газ) на 1320 кг купе. Вярно не е изтребител, но учудващо държи преспокойно 120 на магистрала с 4 човека и клима. Та не е чак толкова малък този двигател. Просто не го сравнявайте с X5 или нещо такова.
  • #3
    10 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Натовари този дъстър с 4 души с багаж, излез на магистралата, пусни климатика и постни коментар. Такъв двигател е ок за малка градска кола, но не и за 4x4 сув, без значение дали е на пътя или извън него
  • #2
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Гошката ( преди 2 месеца )
    Е и? За всеки влак си има пътници. Натовари мотора с половин тон багаж и го покарай в планински терен на дъжд или върху лед и пак постни коментар...
  • #1
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Бат Жоро ( преди 2 месеца )
    Мотора ми има по-голям и по-мощен двигател.