Dacia е сензацията на годината в Европа: Sandero е най-продаваната нова кола на Стария континент, новото поколение на Duster се радва на огромен интерес, а сега към гамата се добавя и Bigster, най-големият модел на марката до момента. По този повод Automedia.bg разговаря с Давид Дюран, вицепрезидент на Dacia и шеф по дизайна на марката.
9 въпроса към Давид Дюран, шеф по дизайна на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Г-н Дюран, какво добавя Bigster към дизайнерския език на Dacia?
- Най-важното нещо за нас, когато започнахме работа върху Bigster, бяха пропорциите.
Понеже това е дълга кола - почти 4.60 метра - и е доста по-висока, целта ни беше да постигнем правилното съотношение, да изместим малко предното стъкло назад, за да имаме дълъг капак, и като цяло да имаме добра стойка на пътя. За пръв път при Dacia тук имаме 19-цолови джанти. Изобщо всички необходими съставки, за да дадем на колата това кораво, солидно излъчване.
Това е много важно, защото дори отдалеч, когато за пръв път видиш силуета на тази кола, тя предизвиква доверие, създава впечатление за добре направен продукт.
След това вече навлязохме в детайлите, защото това, както знаете, е първият модел в С-сегмента за нас. Досега Dacia не познаваше С-сегмента, ние сме шампиони в В-сегмента. Затова много внимавахме да разберем нуждите на тези клиенти.
- Най-важното нещо за нас, когато започнахме работа върху Bigster, бяха пропорциите.
Понеже това е дълга кола - почти 4.60 метра - и е доста по-висока, целта ни беше да постигнем правилното съотношение, да изместим малко предното стъкло назад, за да имаме дълъг капак, и като цяло да имаме добра стойка на пътя. За пръв път при Dacia тук имаме 19-цолови джанти. Изобщо всички необходими съставки, за да дадем на колата това кораво, солидно излъчване.
Това е много важно, защото дори отдалеч, когато за пръв път видиш силуета на тази кола, тя предизвиква доверие, създава впечатление за добре направен продукт.
След това вече навлязохме в детайлите, защото това, както знаете, е първият модел в С-сегмента за нас. Досега Dacia не познаваше С-сегмента, ние сме шампиони в В-сегмента. Затова много внимавахме да разберем нуждите на тези клиенти.
Видео от интервюто ни с Давид Дюран вижте тук: