IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Porsche уволнява шефове заради срива в продажбите на ЕV

Акционерите са недоволни от влошените финансови резултати

Ръководството на Porsche ще бъде уволнено заради срив в продажбите на електрически автомобили, съобщават медиите в Германия. Според вестник Bild финансовият директор Луц Мешке и директорът по продажбите Детлев фон Платен ще бъдат отстранени предсрочно от борда на директорите. Бъдещето на шефа на Porsche - Оливер Блуме, също е под въпрос, като той може да бъде заменен от изпълнителния директор на Skoda - Клаус Целмер.


Porsche


Пресслужбата на автомобилния производител потвърди предстоящите промени в ръководството, но отказа да разкрие подробности. Официално се съобщава, че заместник-председателят на УС - Лутц Мешке, който отговаря за финансите и IT, както и членът на УС по продажби и маркетинг Детлев фон Платен обсъждат подаването на оставки от ръководството на компанията.

Причините за напускането на двамата не се коментират официално, но провалите са очевидни - на най-важния пазар в Китай продажбите на Porsche са паднали с почти една трета, а електрическите автомобили Taycan са загубили половината от клиентите си.

Акциите на Porsche вече се търгуват с 27% под първоначалната им IPO цена през есента на 2022, а пазарната им капитализация е намаляла наполовина от пика си през май 2023 г. Маржът на печалба падна до 10-12%, което е значително под целта от 17-19% и консенсусната прогноза от 14,8%. Публикуването на резултатите за годината е насрочено за 12 март, но настроенията на инвеститорите са такива, че цялата управа може да се промени преди заседанието на борда.

Една от причините за финансовите провали на Porsche беше надценяването на новия Macan - дългогодишният бензинов бестселър на марката беше заменен от електрически автомобил, но търсенето се оказа по-малко от очакваното и компанията вече мисли за наследник, задвижван от гориво. Освен това беше необходимо спешно да се удължи жизненият цикъл на вече стареещия Cayenne.


0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    пацо кардана ( преди 2 месеца )
    Тия са не само за уволнение, ами и да върнат заплатите на компанията. Порше е марка която се купува от успели хора. От тия хора само 5% са некви модерни ИТ-та дето харесват електрички. Съвсем логично е не да следваш няква псевдо мода а да правиш това което търсят клиентите ти. Як двигател, звук, усещане.... като вземеш електричка ми тя е като китайско недоносче, малко като ц-класата АМГ. Тия модерните са и зелени те не купуват АМГ, а редовия купувач иска V8 с турбота а не 4-цил пръчка.....
  • #13
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Умникът на мама ( преди 2 месеца )
    Гост ( преди 27 минути )Обективно.10.02.2025 г."Пълно спиране на инвестициите във вятърна енергия и батерии ". Недостига на ток вдигна рекордно цените, ..." Тоест по логиката на Гост, ако тока не достига и това е причината за повишаване на цените, решението е да се произвежда още по-малко ток и да се спре увеличаването на мощностите! Ти си самороден гений! Никой не е в състояние да придобие такова ниво на логика чрез обучение! Ти си природен талант! Шефът ти ще уволнява още, докато го съветва ...
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 11 - не знам, но по ревюта много го хвалят. Честно казано, аз не харесвам СУВ и CrossTurismo доста ми харесва, не че ми е в бюджета :-)
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Не е само това. Прекалено е скъп, но за сметка на това е бавен, тежък и неефективен. Буквално си даваш половината пари от цената само заради табелката porsche.
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да върнат двг Macan-а и всичко ще си дойде на място. Не им ли омръзнаха глупости да правят.
  • #9
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Попе ( преди 2 месеца )
    Електрификацията си е електрификация. Но porsche не са спрели да продават и бензиновите си модели. Стотици пъти съм казвал и ще продължавам да го твърдя, че електрификацията, ако направят добър електрически модел, няма да повлияе на продажбите на автомобили с ДВГ, а ще вдигне допълнително продажбите, точно както ако започнеш да продаваш алкохол в ресторанта, това няма да повлияе на продажбите на безалкохолно или продажбата на бозар няма да повлияе на продажбите на банички.
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Как няма да намляват продажбите на Тайкан, като те два пъти ги прибират за опасност от пожар заради батериите на ЛГ
  • #7
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Ако го приложим за България, не трябва държавата да подпомага работата на скъпите въглищни централи и не трябва да плаща на шефа ти разликата над 18 стотинки за киловатчас, защото въпреки че е държавата му плаща разликата той не се спря да уволни половината ти колеги с оправданието за високата цена на тока, въпреки че всички българин се бъркаме в джоба за да му плащаме на шефа ти, че не иска да си изгради фотоволтаична централа с която да топи алуминия. 100 kW 200kWh биха му стрували 200 000 лв
  • #6
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Пак ли функционална неграмотност или просто се заяждаш чрез поредната лъжа? Виж какво пише в линка който даваш "Държавата НЕ ТРЯБВА ДА ПОДПОМАГА развитието на ИКОНОМИЧЕСКИ НЕИЗГОДНО производство на електроенергия ИЛИ ДА СУБСИДИРА увеличеното потребление на електроенергия и категорично НЕ ТРЯБВА ДА ПОДКРЕПЯ И ДВЕТЕ едновременно, пише в доклада на комисията,"
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    да спрат този проект за EV, това недоносче, и ще видите как за една година всичко се връща към нормалното...