IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите електромобили на Porsche и Audi изостават от графика

Производителят на батерии за моделите е пред фалит, търси му се заместник

Следващите електромобили на Porsche и Audi може да изостанат от графика, което е поредното препятствие пред автомобилните марки на VW Group. Причината този път е в доставчика на батерии - Northvolt, който изпитва сериозни проблеми с изпълнението на поръчки.


Porsche 718


В момента Porsche има два електрически автомобила в списъка си - Taycan и Macan. И двата автомобила използват батерии, произведени от азиатски производители, така че с тях няма проблеми. Германският вестник Handelsblatt обаче съобщава, че от Porsche са избрали Northvolt за доставчик на батериите на предстоящите електрически 718 - Boxster и Cayman.

Двата компактни спортни модела нямат много място да батерия, като при тях тя е монтирана не под пода, а зад седалките, където досега се намира двигателят с вътрешно горене. Те се нуждаят от акумулатори с висока енергийна плътност, които трябва да им бъдат достави от най-голямата компания за батерии в Европа.

Плановете на Porsche предвиждат двете коли да излязат на пазара година, но това е под въпрос, твърди Handelsblatt, като се позовава на източници от Audi. Именно компанията от Инголщат поставя под съмнение изпълнението на договора Northvolt, като вече дори проучва възможността за търсене на други варианти.

В момента Audi не използва батерии, произведени от Northvolt. За модели като A6 e-tron и Q6 e-tron, базирани на платформата PPE, се използват същите доставчици като Porsche. За модели, базирани на платформата MEB на Volkswagen, като Q4 e-tron, се използват доставчиците на батерии на Volkswagen. Компанията обаче очевидно иска да избегне бъдещи проблеми и вече води преговори с CATL и LG Energy Solution за намиране на заместник на Northvolt, в случай че не спази графика си за доставка.

От своя страна Northvolt се опитва да успокои своите клиенти. След като загуби поръчката на BMW за 2 милиарда евро поради забавяне, компанията заяви, че се фокусира върху увеличаването на производството, за да изпълни ангажиментите си към други производители.

Компанията обаче преминава през меко казано сложен период. Тя е на ръба на фалита и отнесе въпроса до съда, за да се опита да спаси това, което може да бъде спасено. Ако обаче и договорите с Audi и Porsche се пропаднат, Northvolt едва ли ще оцелее.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Инфо+ ( преди 4 седмици )
    До 8. Недейте да съдите за умственото развитие на другите, по това къде е останало вашето. Написали сте доста, изброили сте подробно, сигурно сте специалист по описаното. На този сайт се коментира за автомобили и информация за тях, политика няма. Има други сайтове, в които е добре да изразявате политическата ви ориентация и виждания.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    те продажбите говорят сами за себе си дали ще ги озвучиш на китайски или руски цифрите са арабски и не променят ситуацията с провала на продажбите на китайския пазар на европейски и японски производители
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до 6 ( преди 4 седмици )
    Виж човек, казвам ти го приятелски. Сигурно не знаеш друг чужд език, освен руски, но трябва да разбереш едно: рускоезичната информация в интернет е или пропаганда, или чиста лъжа, или преиначена истина, или обикновена аматьорщина. Направи си услуга и не гледай нищо повече от чисто забавни клипчета като Гараж 54.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Инфо ( преди 1 месец )
    Информация от днес. Порше закрива 1/3 от дилърските си центрове в Китай, заради падане на продажбите. Има един клип от преди няколко дни "Автомобильный завод GAC Aion Hyptec" на тубата. Там обясняват интересни неща. Преди са произвеждали японски "оригинални", основно тойота и нисан, 1.6 милиона. Заради срива на продажбите сега развиват собствени марки.
  • #5
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Гост=idiot ( преди 1 месец )
    Какви глупости говориш бе и диот. Тесла е борсов балон и има един трилион дългове. В цял свят само Toyota е на печалба и продава невъобразимите за Тесла 10 милиона автомобила годишно, а клиентите и спят по цяла година пред дилърите на Toyota за да си дочакат поръчената нова придобивка. Не стоят по три години по- паркингите като Тесла. Освен това Toyota е най-богатата компания и има 250 милиарда евро в банката и никакви дългове, за разлика от пирамидата Тесла.
  • #4
    2 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 1 месец )
    Тесла е на печалба и работи на висок марж.Статистически е доказано.
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    кЪк е другарЕ? електрификацията върви с пълна сила, а?! Някой да знае за производител изкарал барем спукан цент от ел? ;)
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По добре да изостанат от графика,ще ги трупат по поляните непродадени.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дайте им субсидии на производителите на батерии и електрички,че са тотално фалирали.