Следващите електромобили на Porsche и Audi може да изостанат от графика, което е поредното препятствие пред автомобилните марки на VW Group. Причината този път е в доставчика на батерии - Northvolt, който изпитва сериозни проблеми с изпълнението на поръчки.
В момента Porsche има два електрически автомобила в списъка си - Taycan и Macan. И двата автомобила използват батерии, произведени от азиатски производители, така че с тях няма проблеми. Германският вестник Handelsblatt обаче съобщава, че от Porsche са избрали Northvolt за доставчик на батериите на предстоящите електрически 718 - Boxster и Cayman.
Двата компактни спортни модела нямат много място да батерия, като при тях тя е монтирана не под пода, а зад седалките, където досега се намира двигателят с вътрешно горене. Те се нуждаят от акумулатори с висока енергийна плътност, които трябва да им бъдат достави от най-голямата компания за батерии в Европа.
Плановете на Porsche предвиждат двете коли да излязат на пазара година, но това е под въпрос, твърди Handelsblatt, като се позовава на източници от Audi. Именно компанията от Инголщат поставя под съмнение изпълнението на договора Northvolt, като вече дори проучва възможността за търсене на други варианти.
В момента Audi не използва батерии, произведени от Northvolt. За модели като A6 e-tron и Q6 e-tron, базирани на платформата PPE, се използват същите доставчици като Porsche. За модели, базирани на платформата MEB на Volkswagen, като Q4 e-tron, се използват доставчиците на батерии на Volkswagen. Компанията обаче очевидно иска да избегне бъдещи проблеми и вече води преговори с CATL и LG Energy Solution за намиране на заместник на Northvolt, в случай че не спази графика си за доставка.
От своя страна Northvolt се опитва да успокои своите клиенти. След като загуби поръчката на BMW за 2 милиарда евро поради забавяне, компанията заяви, че се фокусира върху увеличаването на производството, за да изпълни ангажиментите си към други производители.
Компанията обаче преминава през меко казано сложен период. Тя е на ръба на фалита и отнесе въпроса до съда, за да се опита да спаси това, което може да бъде спасено. Ако обаче и договорите с Audi и Porsche се пропаднат, Northvolt едва ли ще оцелее.