Колата ви пали трудно, а двигателят работи грубо, губи мощност или внезапно спира? Причината може да е неочаквана - вода в резервоара за гориво. Много шофьори дори не се замислят за този проблем, докато не се сблъскат с него. Автомобилни механици съветват как трябва да се действа в такива случаи.
Как водата попада в бензиновия резервоар на автомобила?
Това става по няколко начина, като в случая става въпрос за конденз, а не за големи количества. Основният източник на влага са температурните промени. Например, в топъл ден въздухът в резервоара съдържа влага, но през нощта се охлажда и водата кондензира по стените.
Вторият случай е лошият бензин. Ако зареждате на съмнителни бензиностанции, може да се окажете с гориво, съдържащо вода. Това важи особено за дизела. Също така понякога водата може да попадне в резервоара по време на измиване на автомобила през вентилационните клапани.
Друг начин за проникване на вода е нарушение на херметичността на системата, повредена или лошо затворена гърловина, ремонт, извършен навън по време на дъжд и др. Но това се случва много рядко.
Как да премахнете водата от резервоара?
Използване на специални добавки. Има няколко вида горивни добавки, които се свързват с водата и позволяват на двигателя да я „изгори“ без вреда. Идеално е да ги използвате през есента, преди началото на сланата.
Източване на гориво. Ако има много вода (например след зареждане с лошо гориво), по-добре е да източите горивото през пробка на резервоара (ако има такава) или да го източите, като свалите резервоара.
Изсушаване на резервоара за гориво. В трудни случаи резервоарът се отстранява, измива и изсушава. Това е крайна мярка, но понякога не може да бъде избегната.
Смяна на филтри. Ако водата е преминала по-нататък, струва си да смените горивните филтри - те са първите, които страдат от замърсяване“.