IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Неправилното сваляне на акумулатора може да убие електрониката на автомобила

Експерти посочиха как трябва да се процедира, за да се сведат рисковете до минимум

Съвременните автомобили представлява изключително сложни системи и изключването на акумулатора изисква особено внимание. Простото премахване на батерията без подготовка може да доведе до нулиране на настройките на мултимедията, управлението на климатика и дори електронния ключ, категорични са експерти, които посочиха как трябва да се подхожда в такива ситуации.


акумулатор


Един от най-сигурните начини е да използвате втора батерия. Първо се откача отрицателната клема на стария акумулатор, след което се свързва с резервния акумулатор и след това се премества плюсовата клема. Това поддържа веригата захранвана и предотвратява повреди.

Допълнително пусково устройство (Jump Starter) също помага за запазване на електрониката. То се свързва се към батерията, осигурявайки временно захранване. Положителният проводник е свързан към положителната клема на акумулатора, а отрицателният проводник е свързан към купето на автомобила. Този метод е особено удобен при студено време, когато стартерното устройство може да се използва за стартиране на двигателя едновременно.

Ако подмяната се извършва в сервиз, зарядно ще свърши работа. Свързва се по схема, подобна на стартовото устройство. Важно е да настроите тока правилно, за да избегнете повреда на електрическото оборудване.

Допълнителна възможност е да използвате гнездото на запалката за свързване на външен източник на захранване. Този метод е по-малко надежден, тъй като пренапреженията на захранването могат да причинят системни повреди.

Най-важното във всички изброени случаи е да се спазват мерките за безопасност. Преди да извадите акумулатора, уверете се, че колата е изключена и използвайте гумени ръкавици, за да избегнете късо съединение.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Не разбрах ( преди 1 седмица )
    Как се убива електониката - с нож, бесило, разстрел, как? При такава лексика по-добре не четете понататък!
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    при новите автомобили по добре не пипай нищо там акумулаторите са софтуерно свързани и става мазало има и тънкости как да спестите няколко хиляди лева за подмяна на акумулатор който видимо не подлежи на заряд и който само на выншен вид прилича на старите в тубата има лекции по темата как се разконсервират и се зареждат и софтуерно обучават
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    при подмяна има OBD II букси за втори акумулатор
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На нов автомобил забравете сами да си свалите акумулатора.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Не е ок написаното ( преди 2 седмици )
    На стария акумулатор му се сваля първо минуса, после плюса. След това слагаш новия - свързваш в обратния ред и си готов. Това да свържеш на един акумулатор плюса, а на различен минуса за мен е риск от повреда, а запалките горят дори от включено компресорче за помпане на гумите, сами си правете изводите какво ще стане в този случай.
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ако използвате втори акумулатор има опасност да го вържете неправилно и да вдигнете напрежение на 24V, тогава със сигурност ще има последици.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Първият трик не работи, вторият няма нищо общо, а третият ще повреди автомобила. Толкова за експертните съвети на Петърчо!
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 2 седмици )
    36V е границата за да усетиш напрежението ...
  • #1
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това с гумените ръкавици и късото Съединение ми хареса. Според статията ако хванете плюса и минуса на акумулатора с голи ръце ще предизвикате късо съединение. Любопитно ми е Пешо, как едно такова късо съединение би се отразило на здравето и живота на този който е имал неблагоразумието и си е позволил да хване плюса и минуса на 12 волтов акумулатор?