Много шофьори, подготвяйки колата си за зимния сезон, решават да инсталират нов акумулатор. Въпреки това, дори „свежото“ устройство може да се разреди, ако бъде пренебрегната навременната поддръжка на автомобила. Къде трябва да се търси проблема в такива случаи?
Според експерти най-често акумулаторът не се разрежда заради алтернатора (генератор за променлив ток) или голям брой електронни устройства в колата. По правило допълнителните проблеми се причиняват от банално изтичане на ток, което може да бъде открито и отстранено лесно. Средният експлоатационен живот на стандартна батерия е около пет години. Ако започне да се разрежда много по-рано, вероятно има проблем с окабеляването.
Първо, трябва да проверите работоспособността на генератора - неговата диагностика е евтина. Ако няма проблеми в тази част, тогава се преминава към проверка на самия акумулатор. Ако той е наред, следва внимателна проверка на двигателното отделение, за да се открие евентуално окисляване на клемите на акумулатора - това е признак за възможен теч. Почистването и третирането на клемите със специални продукти може да удължи живота на батерията,
Също така се препоръчва използването на гумена подложка под акумулатора - метод, използван от много шофьори преди години при старите автомобили от епохата на соца. Това предпазва батерията по време на движение и също така я изолира, предотвратявайки изтичане на ток.
Експертите са категорични, че проверката на заземяването трябва да се извършва на каросерията, а не на акумулатора. Ако точката на заземяване е ръждясала или замърсена, контактът вероятно не е надежден. Оттук най-вероятно е изтичането. Почистването и обработката на болта на мястото на заземяване ще реши проблема, а използването на защитна смазка ще помогне да се предотврати това да се случи в бъдеще.