IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Обрат - дизеловите коли вдигат най-много цената си

6 от 10-те автомобила, които поскъпват ударно на пазара втора ръка, са с това гориво

Има спад в стойността на бензиновите, хибридните и електрическите автомобили, но стойността на употребяваните дизелови се покачва. Поне при някои увеличението е с цели 5,4 процента, твърдят експертите на Cap HPI. 


Peugeot 308 - хечбек

С начална цена от 3600 евро, емблематичният Peugeot 308 (2013-2021) повиши стойността си с впечатляващите 4,9 процента. 1,2-литровият Puretech е известен със своя "мокър" ангренажен ремък, което прави дизеловите опции по-надеждни, обясняват експертите. По-старите версии имаха 1,6-литров двигател, докато по-късните се прехвърлиха на 1,5. Последните могат да стигнат смесен разход от 4,7 литра на 100 км. Освен това е много удобно превозно средство с елегантен интериор.
 
Други превозни средства като BMW Series Gran Tourer (2015-2021) и Kia Ceed (2018-2022) също отбелязаха 4,9% увеличение на стойността.
Три превозни средства обаче са претърпели увеличение с над 5 процента. И те са BMW Series Active Tourer (2014-2022), Renault Megane (2016-2021) и Opel Insignia Grand Sport (2017-2020).
  

Renault Megane 2016


Тази цифри от януари 2025 година бележат повратна точка за дизеловите автомобили. На вторичния пазар те изпреварват всеки друг вид гориво. Предлагането обаче все още се бори да задоволи търсенето, тъй като от 10-те коли, които поскъпват най-бързо, шест са дизелови. 

И всичко това на фона на тоталния еко терор срещу дизела. И общата цел за коли с нулеви емисии в Европа до 2035 година, която очевидно върви към преосмисляне.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До 19 ( преди 2 месеца )
    Тест за психопати. Винаги е един и същ. Само две думи. ДАЙ ЛИНК. Лесно ще го намериш измежду хилядите убеждения в продължение на месеци. Аз търсих статията под която коментирахме хипотетична баничарка, ключовата дума е хипотетична, защото нито тогава нито днес е имало електрическа която да препоръчам на Турбо. Хипотетичната тогава баничарка имаше 500 км пробег и се зареждаше за 15 минути. Оттогава са изминали пет години но все още няма и прототип на такава баничарка, за да я препоръчам.
  • #19
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Митична врачка ( преди 2 месеца )
    Мите пий си гинко билобата,че нещо взе да забравяш.Всеки антиелектрик ще потвърди за твоята агитация да си купим електрички.Помним за агитацията за електричка към турбо продължила с месеци,има архиви във факти.
  • #18
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До турбо ( преди 2 месеца )
    Вярно е. Какво ще стане ако продължават да не се купуват електрически автомобили и през 2030 и цените им станат по-ниски от бензиновите и дизеловите, включително на електромобила на Toyota който произвеждат вече от няколко години? Смяташ ли че никой няма да купува електромобил с 1500 км пробег които се зареждат за 10 минути от реномиран производител като Toyota?
  • #17
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До турбо ( преди 2 месеца )
    Моля те поне ти не ставай психопат на дърти години. Сигурен ли си че цели месеци си ми обяснявал, че минаваш по 1000 км на глокс А аз съм те убеждавал да си купиш електрическият рифтер който беше единствената електрическа баничарка по онова време? Защото аз имам други спомени! Винаги съм ти казвал че тази баничарка е подигравка и не може да се нарече електромобил. Винаги винаги винаги винаги съм те убеждавал да си купиш дизелово баничарка, ЗАЩОТО ЕЛЕКТРИЧЕСКА НЯМА. Ще пестиш ток ако има такава!
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Цените на електромобилите падат, защото не се купуват.Автомобилите с двг поскъпват, защото се купуват въпреки глобите за въглеродни емисии.През месец март предстои да се преразгледа забраната на двг след 2035 г.
  • #15
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Мълчанието е злато ( преди 2 месеца )
    Изводите от предишното мнение са, ако се откажеш да си купуваш нов автомобил след като продадеш стария. Но ако ще си купуваш автомобил от същия вид след 5 или повече години, изводите са коренно различни. Тогава ако с получените от стария автомобил пари си купиш нов, то цените на електромобилите ще са паднали толкова, че ще доплатиш най-малко ако си купиш електромобил. За покупка на нов бензинов или хибриден автомобил ще трябва да се бръкнеш най-много, защото ще са поскъпнали още повече.
  • #14
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Мълчанието е злато ( преди 2 месеца )
    Какви са изводите от предишните две тенденции при избора за покупка на нов автомобил? При дизеловите загубите при препродажба ще са най-малки. При бензиновите и хибридните загубите ще са най-големи. Електромобилите са по средата.
  • #13
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Мълчанието е злато ( преди 2 месеца )
    При автомобилите втора употреба, цените на дизеловите автомобили се вдигат, цените на електромобилите падат, а цените на бензиновите и хибридните падат още по-бързо.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Верно е ! Тесльо с месеци ме убеждава,че ще спестя пари от електроенергия с електромобил зареждан в гаража.Аз направих изчисление,че само от разликата в цената между баничарка дизел и Тесла,ще карам 330000 км на дизел без да смятам разходите за зареждане.
  • #11
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Мълчанието е злато ( преди 2 месеца )
    Разбира се че никой антиелектрик няма да си признае това, което ги питам. Трендовете са такива - при новите автомобили цените на бензиновите, дизеловите и хибридните автомобили се увеличават, а цените на електромобилите падат.