IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes: Дизелът все още има бъдеще!

Германската марка ще залага на това гориво в по-високите класове

Близкото бъдеще на автомобилите на Mercedes-Benz е електрическо, но германският производител продължава да вярва в дизеловото гориво, особено за автомобилите от висок клас. Това стана ясно от изявление на компания по време на събитие, посветено на дизеловата енергия.


Mercedes-Benz


Най-близката премиера на Mercedes е на новия CLA, който ще бъде представен през март и ще бъде оборудван с нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен. В същото време обаче дизелът ще остане основен избор за тези клиенти, които изминават много километри всеки ден, като това важи както за 4-, така и за 6-цилиндрови двигатели.

Базираната в Щутгарт компания всъщност обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като технология на преход, като ще продължи да го прави, докато това е позволено. От Mercedes посочват, че дизелът все още представлява 74% от клиентите в сегмента „Автомобили“ и от 90% при „Товарни автомобили“.


Mercedes-Benz


Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които доведоха до значително намаляване на потреблението и емисиите. Двигателите от последно поколение - като OM654 и OM656, не само отговарят на най-строгите разпоредби по отношение на замърсяването, но са и част от хибридни системи, включително и plug-in версии, способни да изминат до 123 км в електрически режим.

Любопитното в случая е, че в Mercedes смятат да се концентрират върху дизела по-високите сегменти, започвайки от C-Class. Тази стратегия, според компанията, ще позволи в дългосрочен план да се увеличат максимално ползите от технологията за по-големи и по-тежки превозни средства, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящия момент и разхода на гориво.


биодизел


Подобно на други водещи производители, германската марка също смята да се насочи съм биогоривата. Така новото поколение дизелови двигатели на Mercedes ще бъде съвместимо с HVO100, което от пролетта на следващата година ще се предлага на бензиностанциите в Германия.


0 от 500
  • #53
    0 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    "Изкопaемите горива са най-тъпuя експеримент в историята" - МЪСК
  • #52
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така че по добре подкрепяйте компаниите дето промениха цяла Европа с технологиите си.
  • #51
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така наречените дизелови откачени от теб братле. Като почнат да ви доставят стоките на бензин и цените ударят тавана. Ще ти светне нещо в главата.
  • #50
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 57 ( преди 1 месец )
    Отделно искат втори преглед а самата уредба струва около 2500/ 3000 евро. Няма интерес от клиентите след като Мерцедес продава основно в Германия, централна и западна Европа. България е вторичен пазар за употребявани автомобили и нови с малък дял.
  • #49
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 57 ( преди 1 месец )
    Дизела в Германия е около 1.60, бензина около 1.75 а газта е около 1.10. Сервизите за газови уредби са съсредоточени в големите градове и услугите са скъпи. Отделно искат втори t
  • #48
    2 rate up comment 1 rate down comment
    cvetomirradulov@mail ( преди 1 месец )
    А за бензин на газ никой не говори кое е по икономически изгодно газ 10/100 на 1.25 или дизел 6/100 на 2.50
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    cvetomirradulov@mail ( преди 1 месец )
    А за бензин на газ никой не говори кое е по икономически изгодно газ 10/100 на 1.25 или дизел 6/100 на 2.50
  • #46
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 51 ( преди 1 месец )
    "CFM56 ( преди 2 часа )Дори и ток-а да е бъдещето, определено вижда се батериите не са материала за тая задача. Те са и ще останат междинно решение" вероятно си прав И това ще е някакво междинно решение каквото беше бензина. Примерно само за няколко десетилетия или век. След това вероятно ще има и по-добри в решения. Да ти припомня, че само преди 2012, до Tesla модел s, електромобилите се зареждаха за 4 часа, имаха 100 км пробег и струваха 10 пъти повече с живот 400 цикъла
  • #45
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До CFM56 ( преди 1 месец )
    CFM56, ти допускаш същата грешка като автомобилните производители и антиелектриците. Имате НЕРЕАЛИСТИЧНИ очаквания относно електрификацията. Представяте си го Като действие - щракаш с пръст и по Коледа стават чудеса. Заспали сме с 3 милиона автомобила с ДВГ на средна възраст 22 години снощи, А тази сутрин се будим с 3 милиона чисто нови електромобила в България и започваме да се вайкаме къде да ги заредим и къде да ги поддържаме като няма сервизи. Това всъщност е поне 20 годишен процес!
  • #44
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 52 ( преди 1 месец )
    Значи си съгласен че за дълъг път е най-добре да имаш дизел, а за в града електромобил. Къде са най-добри хибридите тогава? Те са само компромис и не са най-добри нито в града нито на дълго. Веригите бързи зарядни станции и 10 минутното зареждане на батериите ще лишат хибридите от каквото и да е предимство. Както Тесла, така и китайците Вече започнаха инсталацията на 500 kW зарядни станции, които ще са факт до няколко години навсякъде, дори в България.