IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes: Дизелът все още има бъдеще!

Германската марка ще залага на това гориво в по-високите класове

Близкото бъдеще на автомобилите на Mercedes-Benz е електрическо, но германският производител продължава да вярва в дизеловото гориво, особено за автомобилите от висок клас. Това стана ясно от изявление на компания по време на събитие, посветено на дизеловата енергия.


Mercedes-Benz


Най-близката премиера на Mercedes е на новия CLA, който ще бъде представен през март и ще бъде оборудван с нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен. В същото време обаче дизелът ще остане основен избор за тези клиенти, които изминават много километри всеки ден, като това важи както за 4-, така и за 6-цилиндрови двигатели.

Базираната в Щутгарт компания всъщност обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като технология на преход, като ще продължи да го прави, докато това е позволено. От Mercedes посочват, че дизелът все още представлява 74% от клиентите в сегмента „Автомобили“ и от 90% при „Товарни автомобили“.


Mercedes-Benz


Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които доведоха до значително намаляване на потреблението и емисиите. Двигателите от последно поколение - като OM654 и OM656, не само отговарят на най-строгите разпоредби по отношение на замърсяването, но са и част от хибридни системи, включително и plug-in версии, способни да изминат до 123 км в електрически режим.

Любопитното в случая е, че в Mercedes смятат да се концентрират върху дизела по-високите сегменти, започвайки от C-Class. Тази стратегия, според компанията, ще позволи в дългосрочен план да се увеличат максимално ползите от технологията за по-големи и по-тежки превозни средства, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящия момент и разхода на гориво.


биодизел


Подобно на други водещи производители, германската марка също смята да се насочи съм биогоривата. Така новото поколение дизелови двигатели на Mercedes ще бъде съвместимо с HVO100, което от пролетта на следващата година ще се предлага на бензиностанциите в Германия.


0 от 500
  • #35
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до 23 ( преди 19 часа )
    Амазон и Фед Екс отдавна замениха градските дизелови баничарки с електрически. Ноща зареждаш за 1 цент квтч през деня разкарваш от летището директно у домът ти.
  • #34
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Караколев ( преди 19 часа )
    Големият *** и наивник си ти # 30! Въобразяваш си, че актуалното научно и технологично равнище ти дава основание да обясниш и оправдаеш многодесетилетна умишлена политика. ЕС няма намерение да мести печалбите си в Китай, но си въобразяваше, че ще манипулира света с старите си и традиционни инструменти, вкл. нетарифни. Оказа се, че светът се забърза невъобразимо и просто Китай не може да бъде спрян! Изпуснаха го! Дори само преди 5 г. тезата за залян от кит елколи пазар звучеше абсурдно.
  • #33
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Караколев ( преди 20 часа )
    Вие, момчета, нали сте добре с инвестициите, финансите и обожествявате парите! Погледнете капитализацията на Тесла и примерно на Форд, Мерцедес и др. "изостанали", традиционни производители. Погледнете им финансовите индикатори и коефициентите. При запазване на днешен P/E ratio , инвеститорът в Тесла ще си върне парите след ПОВЕЧЕ от 90 години! Деветдесет! Вие каква възвръщаемост искате?
  • #32
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 30 ( преди 20 часа )
    Толкова ли си наивен, за да ВЯРВАШ, че Европейския съюз цели преместването на европейските пари в Китай?
  • #31
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Караколев ( преди 20 часа )
    Въглеродният двуокис не е враг и не е проблемът! Убеждават ви настойчиво, но ви лъжат! Проф.- Мермерски имаше изчисления, че ако хипотетично СО2 е проблемът, засаждането на 1 млрд. дървета ще го ликвидира напълно. Не е той проблемът и по тази причина елитът се прави, че не е чувал за кръговрат в природата. Метанът е порядъци по-вреден, но това не попречи да гръмнат Северен, което би трябвало да е най-голямото УМИШЛЕНО екологично престъпление, но никой дори не го споменава.
  • #30
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Караколев ( преди 20 часа )
    Уважаеми момчета, не бъдете наивници! Цялата тази електро и зелена "МАНИЯ" не е нищо друго освен да бъдат промити мозъците на доверчиви младежи като вас, в резултат на което да се формира ново потребителско и пазарно поведение, "МОДЕРНО и ОТГОВОРНО", което пък от своя страна води до ЦЕЛЕВО ПРЕМЕСТВАНЕ НА ЕДНИ ПАРИ в предварително набелязани ДЖОБОВЕ!
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До професора ( преди 20 часа )
    По изчисления от 2019 г. при човешката дейност се отделят около 100 милиона тона CO2 всеки ден. През 2021 г. причинените от хората въглеродни емисии вече се равняват на 37,9 гигатона годишно. Данни на Natural Resources Defense Council (Съвет за защита на природните ресурси) показват, че издишаният от човешката раса въглероден диоксид на годишна база представлява 8,5% от общия обем на газа, отделен в атмосферата.
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 20 часа )
    Няма нищо с нулеви емисии. Включително човекът. Какво предлагаш? Да избием човечеството?
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    проф. Йонко Мермерск ( преди 20 часа )
    Тоест въглеродният отпечатък на електромобила преди да е изминал 1 милиметър е равен на въглеродния отпечатък *** автомобил с ДВГ изминал 150000 км. Също, 85% от електричеството, с което се зарежда батерията на електромобила идва от изкопаеми горива - въглища, нефт, газ! Ето толкова електромобилът е кола с НУЛЕВИ ЕМИСИИ!Най-доброто е оставено за самия край. Още няма реален опит и обобщена информация, какво ще струва и какви ще са последиците от обработването на използваните батерии!
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    проф. Йонко Мермерск ( преди 20 часа )
    Машината - Caterpillar 994A, използван за преместване на тази земя, консумира 1000 литра дизел за 12 часа. Така за производството на 1 брой 100 киловатчасова батерия, която не стига да ви закара от София до Бургас се излъчват 7 тона въглероден двуокис в атмосферата. За отправна точка, средно голям автомобил с бензинов или дизелов двигател излъчва средно 7 тона въглероден двуокис при пробег от 150000 километра.