IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes: Дизелът все още има бъдеще!

Германската марка ще залага на това гориво в по-високите класове

Близкото бъдеще на автомобилите на Mercedes-Benz е електрическо, но германският производител продължава да вярва в дизеловото гориво, особено за автомобилите от висок клас. Това стана ясно от изявление на компания по време на събитие, посветено на дизеловата енергия.


Mercedes-Benz


Най-близката премиера на Mercedes е на новия CLA, който ще бъде представен през март и ще бъде оборудван с нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен. В същото време обаче дизелът ще остане основен избор за тези клиенти, които изминават много километри всеки ден, като това важи както за 4-, така и за 6-цилиндрови двигатели.

Базираната в Щутгарт компания всъщност обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като технология на преход, като ще продължи да го прави, докато това е позволено. От Mercedes посочват, че дизелът все още представлява 74% от клиентите в сегмента „Автомобили“ и от 90% при „Товарни автомобили“.


Mercedes-Benz


Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които доведоха до значително намаляване на потреблението и емисиите. Двигателите от последно поколение - като OM654 и OM656, не само отговарят на най-строгите разпоредби по отношение на замърсяването, но са и част от хибридни системи, включително и plug-in версии, способни да изминат до 123 км в електрически режим.

Любопитното в случая е, че в Mercedes смятат да се концентрират върху дизела по-високите сегменти, започвайки от C-Class. Тази стратегия, според компанията, ще позволи в дългосрочен план да се увеличат максимално ползите от технологията за по-големи и по-тежки превозни средства, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящия момент и разхода на гориво.


биодизел


Подобно на други водещи производители, германската марка също смята да се насочи съм биогоривата. Така новото поколение дизелови двигатели на Mercedes ще бъде съвместимо с HVO100, което от пролетта на следващата година ще се предлага на бензиностанциите в Германия.


0 от 500
  • #45
    4 rate up comment 8 rate down comment
    до долния ( преди 17 часа )
    Дизелови хибриди почти нилой не правини продажбите им са жашки че даже не си струва да се включват а че хибридоте на Тойота слизатбпод 5 даже под 4 на сто и харчат по малко от дизел е лесно проверируем и доказуем факт.
  • #44
    16 rate up comment 2 rate down comment
    До 43 ( преди 18 часа )
    Искаш ли да се обзаложим, че догодина продажбите на дизелови автомобили ще са повече? Балонът на хибридите и ниският им разход се пука. Единствената причина продажбите на дизелови автомобили да спадат е, че е паднало предлагането, а не търсенето. Това е и причината за изкуствения ръст на продажбите на хибриди.
  • #43
    5 rate up comment 12 rate down comment
    факт ( преди 18 часа )
    Единственият балон който се пука е на дизела 50% от новопродадените коли 2015-та 10.6% от същите 2024-та
  • #42
    3 rate up comment 12 rate down comment
    До 40 ( преди 18 часа )
    Толкова малко ги търсят, че най-продаваният автомобил за 2023 беше Тесла модел У, А тази година също ще е в топ 3 на най-продаваните автомобили в света, въпреки, че всички знаят че догодина излиза новия модел, който освен по-хубав най-вероятно ще е и по-евтин само няколко месеца след първоначалния хайп. По-евтин, но по качествен, по-тих, с по-добро управление, с по-голям пробег и с по-бързо зареждане. Догодина се очаква това да е автомобилът с най-много годишни продажби за всички времена.
  • #41
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 40 ( преди 18 часа )
    Така е! Пука се балонът на електромобилите. Тази година ще бъдат продадени само три милиона повече електромобила отколкото бяха подадени миналата година. Април месец един стартъп на име xiaomi, който досега правише само смартфони, започнах да предлага и смартфон на колела наречен SU7 и от април месец до ноември продаде повече електромобили, отколкото Toyota ще продаде от януари месец до края на годината. Пукат се опорните точки, че има срив на търсене на електромобили. Пук пук пук бум.
  • #40
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 18 часа )
    Балонът на електромобилите се спука.Тесла не може да прехвърли прага от 2 милиона електромобила годишно.Стартъпи опитващи да произвеждат електромобили фалират.Автомобилна компания Нисан с традиции в производството на автомобили фалира,заради залитането с електромобилите.
  • #39
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До "професора&q ( преди 19 часа )
    Все пак би ли споделил каква точно е тезата ти? Да избием човечеството, защото заради дишането отделя 38 гигатона въглероден диоксид годишно което представлява 8,5% от въглеродните емисии на планетата?
  • #38
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До "професора&q ( преди 19 часа )
    "Ама в Китай и САЩ няма задължително плащане на въглеродни квоти. Това е друг свят, който функционира при други правила." Само това изказване ми говори да бягаме от дискусии С тебе С 200 км/ч. Единственото смислено нещо е да ти зададем въпроса ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ? Като бонус въпрос, каква според тебе е причината над 50% от продадените нови автомобили в Китай да се зареждат в контакта?
  • #37
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Да 34 ( преди 19 часа )
    На тебе преди 5 години ти е изглеждало абсурдно това с китайците. На част от антиелектриците дори след още 5 години ще им се струреалносттао. За всички останали Това си е РЕАЛНОСТТА . Още преди 10 години се говореше, че през 2025 година се очаква цените на батериите да паднат под 100 долара и електромобилите да изравнят цените си с ДВГ. Тогава всички антиелектрици ВЯРВАХА, Това никога няма да се случи балонът на електромобилите ще се спука. Абсурдното е че 90% от тях продължават да го ВЯРВАТ
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    проф. Йонко Мермерск ( преди 19 часа )
    Или опровергайте тезите ми или поне подло и потайно цъкайте минуси! Направете нещо! Стоите като парализирани, но очевидно продължавате да вярвате на китайското електро автомобилостроене :)))))))). Ама в Китай и САЩ няма задължително плащане на въглеродни квоти. Това е друг свят, който функционира при други правила.