IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Обрат - дизеловите коли вдигат най-много цената си

6 от 10-те автомобила, които поскъпват ударно на пазара втора ръка, са с това гориво

Има спад в стойността на бензиновите, хибридните и електрическите автомобили, но стойността на употребяваните дизелови се покачва. Поне при някои увеличението е с цели 5,4 процента, твърдят експертите на Cap HPI. 


Peugeot 308 - хечбек

С начална цена от 3600 евро, емблематичният Peugeot 308 (2013-2021) повиши стойността си с впечатляващите 4,9 процента. 1,2-литровият Puretech е известен със своя "мокър" ангренажен ремък, което прави дизеловите опции по-надеждни, обясняват експертите. По-старите версии имаха 1,6-литров двигател, докато по-късните се прехвърлиха на 1,5. Последните могат да стигнат смесен разход от 4,7 литра на 100 км. Освен това е много удобно превозно средство с елегантен интериор.
 
Други превозни средства като BMW Series Gran Tourer (2015-2021) и Kia Ceed (2018-2022) също отбелязаха 4,9% увеличение на стойността.
Три превозни средства обаче са претърпели увеличение с над 5 процента. И те са BMW Series Active Tourer (2014-2022), Renault Megane (2016-2021) и Opel Insignia Grand Sport (2017-2020).
  

Renault Megane 2016


Тази цифри от януари 2025 година бележат повратна точка за дизеловите автомобили. На вторичния пазар те изпреварват всеки друг вид гориво. Предлагането обаче все още се бори да задоволи търсенето, тъй като от 10-те коли, които поскъпват най-бързо, шест са дизелови. 

И всичко това на фона на тоталния еко терор срещу дизела. И общата цел за коли с нулеви емисии в Европа до 2035 година, която очевидно върви към преосмисляне.


0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 29 ( преди 2 месеца )
    Благодаря за комплимента. Ама не съм чак толкова голям визионер и не съм измислил нищо. Преразказвам ви реалността от миналото. Зарядни станции с фотоволтаици и батерии съществуват от миналото десетилетие, а вече преполовихме новото. Единствената разлика е, че от миналата година производството и съхранението на слънчевата енергия е по-евтино от производството на енергия от въглища, дори без да взимаме предвид въглеродните квоти.
  • #29
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мите, ***, моля те, обясни на милионите купувачи на дизели за безплатното каране на милиони километри с една инсталация за 200 хил.лв. Явно пророк в собствената си страна няма да станеш, ама барем при чужденците ти върже. Айде, бегай, бегай, бърже, че риби големи и бързи не останаха!
  • #28
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Пак гледаш в огледал ( преди 2 месеца )
    Гледаш рублите в огледалото и се чудиш на останалите дали им плащат от Тесла в долари или от китайците в юани. Или бяха японски йени? Моето мнение обикновено се изменя на база най-добрите технологии, а мнението на антиелектриците е съсредоточено върху една единствена технология. По-скоро са против дизела и електромобилите, нали все пак са АНТИ. Турбо вече се вслуша в съвета ми и преди месец си купи дизелово баничарка точно както му препоръчах. За следващата през 2034 ще видим. Рано е още.
  • #27
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Митична врачка ( преди 2 месеца )
    Мите,препоръчай на турбо китайска електричка.Сега нали ти плащат в юани.
  • #26
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До Димов ( преди 2 месеца )
    Дойде да докажеш че си инфуционално неграмотен ли? Аз карам дизел. В тази тема препоръчвам дизел за дълги разстояния като най-добрата алтернатива И от пет години убеждавам турбо да си купи дизелово баничарка и никога не съм го убеждавал да си купи електрическа. Както не съществува електрическа баничарка с 800 км пробег, така И все още не съществува Тесла която да може да връща в мрежата, Но ти продължавай да лъжеш, че съм препоръчвал такива през 2019. Пак бъркаш визия с реалност!
  • #25
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До 21 ( преди 2 месеца )
    Така е, побеждавах го през 2019 да си купи пикапа на Тесла когато беше тръгнал за нова баничарка. Още тогава ги продаваха във вашите фантазии и спокойно можеше да си купи! Въпреки че още тогава ви обяснявах че няма да може да се внася в Европа, заради ултра твърдите неръждаеми ламарини които още тогава ви казах, че ще ръждясват. Кой мислиш че ще се върже на тази лъжа? Хипотетичната баничарка от бъдещето, тогава имаше характеристиките на пикапа 800 км зареждане 1 мегават зареждане, като на камион
  • #24
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    При тези цени на електромобилите,скъпият ток на бързите зарядни, малкият пробег с едно зареждане,прави електромобилите годни само за града.Електромобил или дизел за дълъг път.Все едно да сравняваш куцо магаре и жребец.
  • #23
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Аз се сещам за друга идея на нашия приятел.Да вложиш половин милион лева в Тесли,за да изкараш по 30 лв на ден отток. Това е другата част от спора на нашия приятел с колегата с баничарката.Велики идеи има , грандиозни бих казал.
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Митична врачка ( преди 2 месеца )
    Мите,на мен линк не ми трябва.Не съм ти секретарка,търси си сам.Абсолютно съм сигурен за това,че за пореден път лъжеш.
  • #21
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хехех тротинетка, много добре си спомням.Като мажоретка електрик се опитваш да влияеш на колегата да премине на Тесла Сайбъртрък, вместо баничарка дизел.