Има спад в стойността на бензиновите, хибридните и електрическите автомобили, но стойността на употребяваните дизелови се покачва. Поне при някои увеличението е с цели 5,4 процента, твърдят експертите на Cap HPI.
С начална цена от 3600 евро, емблематичният Peugeot 308 (2013-2021) повиши стойността си с впечатляващите 4,9 процента. 1,2-литровият Puretech е известен със своя "мокър" ангренажен ремък, което прави дизеловите опции по-надеждни, обясняват експертите. По-старите версии имаха 1,6-литров двигател, докато по-късните се прехвърлиха на 1,5. Последните могат да стигнат смесен разход от 4,7 литра на 100 км. Освен това е много удобно превозно средство с елегантен интериор.
Други превозни средства като BMW Series Gran Tourer (2015-2021) и Kia Ceed (2018-2022) също отбелязаха 4,9% увеличение на стойността.
Три превозни средства обаче са претърпели увеличение с над 5 процента. И те са BMW Series Active Tourer (2014-2022), Renault Megane (2016-2021) и Opel Insignia Grand Sport (2017-2020).
Тази цифри от януари 2025 година бележат повратна точка за дизеловите автомобили. На вторичния пазар те изпреварват всеки друг вид гориво. Предлагането обаче все още се бори да задоволи търсенето, тъй като от 10-те коли, които поскъпват най-бързо, шест са дизелови.
И всичко това на фона на тоталния еко терор срещу дизела. И общата цел за коли с нулеви емисии в Европа до 2035 година, която очевидно върви към преосмисляне.