Jaguar I-Pace трябваше да промени играта при електромобилите, след като се появи на пазара години преди европейските си съперници. Първокласният кросоувър дори спечели престижната титла „Световен автомобил на годината“ през 2019, като със своя елегантен дизайн и с предимството на по-ранното навлизане, той имаше всички предпоставки за успех.
Въпреки отличните отзиви продажбите така и не тръгнаха нагоре и I-Pace бързо се сблъска с някои проблеми с надеждността на батерията, които станаха причина за няколко сервизни акции. Това накара Jaguar в края на миналата година да обяви, че ще изкупи обратно почти 2800 бройки от собственици в САЩ. Подобни програми за обратно изкупуване бяха стартирани другаде по света, включително Великобритания, където тези конкретни екземпляри I-Pace са се озовали.
Тези снимки са направени наскоро на сметище за скрап в Обединеното кралство от потребител на Threads Ev_Newt, като на тях се виждат поне няколко дузини Jaguar I-Paces, подредени един до друг в много мрачно изглеждащо гробище за автомобили. Това изглежда са били автомобили, собственост на клиенти, които просто не могат да издържат на суровото ежедневие. Това е тъжна гледка и показва, че дори дори най-модерните превозни средства от реномирани производители могат да се превърнат в проблем.
В случая с I-Pace се твърди, че вината е основна на батериите, произведени от LG, които са склонни към термично претоварване и могат да се запалят. Jaguar опита различни софтуерни корекции, включително диагностични данни за идентифициране на пакети, изложени на риск от спонтанно запалване, но фактът, че се налага обратно изкупуване на колите от клиенти явно показва, че проблемът е много сериозен.