IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тъжна гледка – от световна кола на година до предаване за скрап

Jaguar I-Pace EV така и не успява да се справи с проблемните си батерии

Jaguar I-Pace трябваше да промени играта при електромобилите, след като се появи на пазара години преди европейските си съперници. Първокласният кросоувър дори спечели престижната титла „Световен автомобил на годината“ през 2019, като със своя елегантен дизайн и с предимството на по-ранното навлизане, той имаше всички предпоставки за успех.


Jaguar I-Pace


Въпреки отличните отзиви продажбите така и не тръгнаха нагоре и I-Pace бързо се сблъска с някои проблеми с надеждността на батерията, които станаха причина за няколко сервизни акции. Това накара Jaguar в края на миналата година да обяви, че ще изкупи обратно почти 2800 бройки от собственици в САЩ. Подобни програми за обратно изкупуване бяха стартирани другаде по света, включително Великобритания, където тези конкретни екземпляри I-Pace са се озовали.

Тези снимки са направени наскоро на сметище за скрап в Обединеното кралство от потребител на Threads Ev_Newt, като на тях се виждат поне няколко дузини Jaguar I-Paces, подредени един до друг в много мрачно изглеждащо гробище за автомобили. Това изглежда са били автомобили, собственост на клиенти, които просто не могат да издържат на суровото ежедневие. Това е тъжна гледка и показва, че дори дори най-модерните превозни средства от реномирани производители могат да се превърнат в проблем.

В случая с I-Pace се твърди, че вината е основна на батериите, произведени от LG, които са склонни към термично претоварване и могат да се запалят. Jaguar опита различни софтуерни корекции, включително диагностични данни за идентифициране на пакети, изложени на риск от спонтанно запалване, но фактът, че се налага обратно изкупуване на колите от клиенти явно показва, че проблемът е много сериозен.

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Георг ( преди 1 месец )
    Ягуар е легендарна марка с богата история и постижения от средата на миналия век, но в последните 30 години произвежда само *** който стават за каране първите 5г. от живота си. Същото е и с Ленд Ровър. Направо се чудя на хората които си купуват английски автомобили.
  • #13
    19 rate up comment 0 rate down comment
    А след това в Българ ( преди 1 месец )
    Значи след максимум година на автовозите ще стигнат у нас, ще са на топ изгодна цена и юруш да се купуват в Горубляне, като топъл хляб ще вървят.
  • #12
    38 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да свалят батериите и да сложат дизелови двигатели
  • #11
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ЛГ може да са правили дефектни серии или пък да са подали грешни експлоатационни данни на клиентите си. Но също така е вярно, че на Тесла дори да и ги подадеш, те пак ще си направят собствени тестове и сами ще решат как да ги използват. Другото е БМСът. Един пример: Тесла има едва няколко % разлика в температурата в различните крайща на пакета батерии; Хюндай - 20%. Така че вината не само на ЛГ.
  • #10
    30 rate up comment 14 rate down comment
    Бай георги ( преди 1 месец )
    Аз карам голф2 от 1987 чист дизел и *** боли електрическия орган за новия. Електрически ягуар
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 7 - не знам какъв е случая с Тесла - може ЛГ да им продават батерии с друга химия. Наистина в Тесла не се палят. ЛГ е дала на ГМ 1.9 млрд заради акциите за ремонт на Шевролет Болт - явно имат някаква вина
  • #8
    13 rate up comment 10 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Гостенино, пий си Гинко билобата. Или не помниш или умишлено лъжеш за да правиш внушения. Още когато стана автомобил на годината, казах че не е важно какви оценки дават журналистите на които им се плаща за това, а са важни мненията на клиентите които плащат за автомобилите. Те гласуват с парите си. Ти и дружинката антиелектрици обяснявахте как това е убиеца на Тесла и как клиентите ще го предпочетат и Тесла ще фалира. Е, оказах се прав, а както винаги вие сгрешихте и както винаги сега лъжете!
  • #7
    9 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ЛГ в Тесла как не се палят? Заради няколко изостанали производителя, които направиха електромобили, колкото да имат такъв модел в гамата, страда реномето на цяла нова технология. Тесла и всички останали.
  • #6
    25 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    честно не ми е жал имали пари дали който иска да е опитно зайче на автопроизводителите и да си плаща за това има право на избор но да не набутва и други
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И всичко това, както и изброеното в коментарите при нулеви емисии!!! На това ли трябва да вярваме?