IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цената на успеха – колите на годината, които се оказаха провал

Спечелването на престижната награда не означава сигурен успех на пазара

Основана през 1964, престижната награда „Автомобил на годината“ е връчвана на 61 модела от 23 различни марки. Това обаче далеч не е гаранция за търговски успех, а доказателството е в тези десет победители, чиито продажби така и не се увеличиха дори след спечелването на първото място.


Колите на годината, които се оказаха провал


В продължение на 60 години наградата „Автомобил на годината“ (COTY) се присъжда на най-добрия сред всички нови модели, представени през изминалата календарна година. Обединявайки всички категории и всички ценови нива, претендентите се избират според много критерии като дизайн, комфорт, безопасност, производителност, технически иновации и съотношение цена/оборудване.

През 2024 журито, съставено от 58 журналисти, представляващи 22 европейски държави, присъди първото място на Renault Scenic. По този начин този 100% електрически модел се превръща в седмото Renault, спечелило наградата. Това се случва 18 години след Clio III и най-вече 27 години след първия Scenic – два модела, които бързо се превърнаха в бестселъри на пазара. Някои други победителите в конкурса обаче нямаха този късмет и се оказаха пазарен провал, категорични са колегите от френското издание L’Argus.


Колите на годината, които се оказаха провал (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 4 часа )
    Две години имахме ХМ-прекрасен дизайн,возия,но вечно някакъв проблем макар да беше от последните бройки 1999г,3.0 литра автоматик.Вървеше зверски,голферчетата се наакваха по светофарите като ги скъса френска бангия.По принцип това е кола за колекционери.
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Ганчовец ( преди 5 часа )
    Биваше да сложат някакви цифри за продажбите на Опел Омега, защото не мисля, че му е мястото в тази статия. Може да не се пребил от продажби веднага, но определно е бил в топ 5-цата на продажби в този клас. Да не забравяме и Лотус Омега, или Лотус Карлтън, което на всички премиум автомобили в този клас, както и на не малко супер автомобили им скри шапката. На Сеник, както и на всички такива модели на Рено е, че е електричка.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    Всички са провал защото е нагласен конглокс, примерно Т-Крос е бил този кашон!
  • #3
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Няма по голям провал от Сайбъртрък.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 9 часа )
    интересното е че електрическият Renault Scenic като инженерно решение е доста успешен продукт, но изглежда тук недоверието към фирмата Renault като цяло, си казва тежката дума...
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Изобщо не съм убеден, че Омега е провал. Може би първата генрация, но модела се произвеждаше до към 2000-та. За ХМ, също ми е доста спортно колко е провал..