Основана през 1964, престижната награда „Автомобил на годината“ е връчвана на 61 модела от 23 различни марки. Това обаче далеч не е гаранция за търговски успех, а доказателството е в тези десет победители, чиито продажби така и не се увеличиха дори след спечелването на първото място.
В продължение на 60 години наградата „Автомобил на годината“ (COTY) се присъжда на най-добрия сред всички нови модели, представени през изминалата календарна година. Обединявайки всички категории и всички ценови нива, претендентите се избират според много критерии като дизайн, комфорт, безопасност, производителност, технически иновации и съотношение цена/оборудване.
През 2024 журито, съставено от 58 журналисти, представляващи 22 европейски държави, присъди първото място на Renault Scenic. По този начин този 100% електрически модел се превръща в седмото Renault, спечелило наградата. Това се случва 18 години след Clio III и най-вече 27 години след първия Scenic – два модела, които бързо се превърнаха в бестселъри на пазара. Някои други победителите в конкурса обаче нямаха този късмет и се оказаха пазарен провал, категорични са колегите от френското издание L’Argus.
Колите на годината, които се оказаха провал (ГАЛЕРИЯ):
Представен на автомобилното изложение във Франкфурт през 1967 г., NSU RO 80 изненадва света със своя дизайн, който смесва извивки и прави линии. RO 80 е първият модел на малкия германски производител със задвижване на предните колела. И преди всичко има оригинален ротационен двигател (тип Ванкел).
Колата, която трябваше да се превърне в бъдещето на марката, спечели престижното отличие, но по отношение на пазарните резултати - 37 389 бройки, продадени между 1967 и 1977, това NSU се оказва горчив провал за авангардната производителя, който в крайна сметка е погълнат от Audi през 1985.