IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромотор в колелата прави революция при хибридите с увеличен пробег

Новата технология е съвместима с всички съществуващи платформи

Преди малко повече от година германската компания Deepdrive и доставчикът на компоненти за автомобили и производител на гуми Continental започнаха работа по революционен двигател с главина с двоен ротор, комбиниран със също толкова усъвършенствана „суха“ интегрирана електрическа барабанна спирачка. Технологията вече е готова, като един от водещите производители – BMW e готов да я тества на своите автомобили.


Deepdrive


Двигателят на Deepdrive е с радиален поток, като обикновено това би означавало, че има ротор вътре или извън статора. В този случай обаче има два ротора, като единият се върти вътре в статора, а другият извън него. Подобна концепция не е новост, но именно Deepdrive е първата компания, която преодолява свързаните с нея производствени трудности.

По същество това са два двигателя, комбинирани в един, което води до по-силен въртящ момент и по-голяма плътност на въртящия момент (това означава, че съотношението на въртящия момент към теглото и размера на двигателя е по-голямо от това на конвенционална система с един ротор).

Твърди се също, че технологията е по-ефективна, поради по-голямата плътност на въртящия момент и по-малко загуби в системата. Тя може да се използва както в централни задвижващи устройства при конвенционални електромобили, така и при поставяне на двигателите в колелата.


Deepdrive


При втория вариант се поява един сериозен потенциален проблем – увеличение на теглото, но технологията с двоен ротор значително намалява проблема. В допълнение към това, високата плътност на мощността позволява задните спирачки да бъдат намалени по размер или дори да станат напълно ненужни. В резултат на това, казва Deepdrive, общите неподрессорени маси не са непременно увеличени в сравнение с обикновен автомобил с предно задвижване.

Друго предимство на двигателите в колелата е, че те са с директно задвижване, което означава, че не се нуждаят от трансмисия – нещо, което създава загуби от триене и съпротивление от смазката.

Версиите с вградени колела на двигателя Deepdrive също имат свои собствени интегрирани инвертори от силициев карбид, което потенциално прави инсталирането на задвижващия модул универсално , независимо дали е самостоятелно или с интегрирана спирачка. Твърди се, че конфигурацията на централното задвижващо устройство е съвместима с всички съществуващи EV платформи и може бързо да бъде пусната на пазара в съществуващи модели.

Но може би най-голямото предимство на технологията се крие в по-лекото тегло и повишената ефективност, което означава, че EV може да пътува по-далеч, без да увеличава размера и съответно цената на батерията.


0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Когато е ясно,че тежестта на двигателя няма да е проблем,електрика ще започне "ами водата, мръсотията, лугата" ...Няма проблем да правим лодки и кораби с ел. двигатели,подводни скутери на ток,но човечеството няма технология да предпази няколко намотки от малко влага и сол .... "Ех, прогресивен електрик да се наричам, първа радост е за мене" ... По скоро прогресивен от към многополовата ориентация,но нека още малко сме толерантни,преди Тръмп да е събудил всички и да се свърши и с тая либерастия
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Отново коментари отричащи възможността за развитие на дадена технология и те отново са от иначе приемащия се за най-прогресевин електрик в Шишиландия! От години говоря, че тази технология търпи сериозно развитие и момента в който двигател в колелата, ще тежи колкото главина и спирачен апарат.Но разбира се,електрици които за първи път чуват за Deepdrive и изобщо не са чували за още 3-4 компании със сериозен напредък в тези разрабитки, продължават да отричат тази възможност.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    dizel ( преди 4 месеца )
    В началото на януари излезе статия за Донът Лаб и техния двигател за вграждане в колела. Можеше да направите сравнение. И там пишеше за революция и т.н. Щеше да стане хубав материал. А не само Google Translate от чужди сайтове.
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 4 месеца )
    Напълно съм съгласен с всичко казано от теб. Но конкретно това решение за вграждане на двигателя в колелата има повече недостатъци, отколкото предимства и ми се струва, че никога няма да стане масово решение. Иначе е чудесно решение за тежки или офроуд машини, при които теглото на колелата не е от чак такова значение
  • #1
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Вин ( преди 4 месеца )
    Колкото и да не им се приема на невярващите, типично за по назадничавите общества, бъдещето е в електромобилите, а доказателства са и постоянните иновации по отношение на батерии, двигатели, инфраструктура! Освен общоизвестният факт, че петролът е НЕвъзбновяем ресурс!