IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

„Скачащата“ суперкола на BYD се оказа стар трик

Преди 20 години Bose направи Lexus с уникално окачване (ВИДЕО)

Преди няколко седмици марката YangWang на китайския производител BYD пусна видео, показващо своя изцяло електрически суперавтомобил U9, който прескача голяма дупка, благодарение на своята хитра система за активно окачване. Това е функция, която никога преди не сме виждали на сериен автомобил, но технологията не е нова.


Lexus Bose


Още преди 20 години Bose - същата компания, най-известна със слушалки с шумопотискане и високоговорители от висок клас, представи усъвършенствана електромагнитна система, която може да направи абсолютно същото. Между 1980 и 2004 Bose разработва система за окачване, която трябва направи революция в луксозните автомобили. „Проект Звук“, както е известната разработката, се ръководи лично от основателя на компанията Амар Босе, като е държан в най-строга тайна и не присъства дори в счетоводните документи на Bose.

Инженерите на компанията използват някои от технологии, открити в нейните високоговорители. Те закупуват два модела Lexus LS и оборудват един от тях с усъвършенствани електромагнитни двигатели, задвижвани от електрически усилватели и превключватели. Тази система може да адаптира окачването към специфични пътни условия и да изглади всяка една неравност и несъвършенство на пътя.



През 2004 Bose показна на света колко напреднала е системата. Докато обикновеният Lexus LS занася и се разклаща по време на завиване, LS с окачване Bose остава напълно плоско. То работи особено добре при вълни и дори когато колелата на автомобила са силно разклатени, каросерията на автомобила можеше да остане идеално стабилна. И, да - оборудваният с окачване Bose Lexus може буквално да прескача малки препятствия.

Това е страхотна функция, въпреки че има малка практическа полза в реалния свят. Въпреки че технологията беше безспорно впечатляваща, тя има фатален недостатък - не е практична. За съжаление, системата се оказва едновременно тежка и ужасно скъпа, което я прави неподходяща за серийни автомобили. В крайна сметка Bose трябва да отложи проекта и да насочат усилията си в друга посока.



Инженерите на компанията адаптират технологията, за да създадат Bose Ride - седалка с активно окачване за шофьори на търговски камиони. Със сигурност тя е по-малко вълнуваща от скачащ седан, но със сигурност е по-полезна.

Затова, докато гледате как YangWang прескача дупка и се движи на три колела със своето окачване Disus X, спомнете си, че BYD не е първата компания, която създава такава система.



0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Много яко, напомня ми за технологията за обеззвучаване чрез анулиране на звукови честоти и че на теория дори самолетен двигател може да е безшумен, но механизмът ще е два пъти по голям и от там се губи практическото приложение.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    И както отбелязах под статията за подскачащо BYD, ако това окачване беше толкова добро, иновативно и интуитивно, то кола с 1200 коня щеше да взема завоите на 'Ринга" с 300 и да има най-доброто време в историята, а не след 6 месеца тестове и настройки специално за тази писта и търсене на перфектните гуми сред над 100 марки и модели, да даде време като на "спортен" SUV!
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    И това е преди 21 години!Мите!Основната причина да не се внедрява масово окачване "предвиждащо" пътната обстановка,е че все още няма сензори които на 100% да гарантират,че колата няма да приеме вестник на платното като дупка или камък и да се заподскача и замята без да има нужда от това и да създаде опасност за живота на возещите се и околните!BYD направиха една рекламна анимация!Окачването им нито е рентабилно. Просто е едно позьорство!
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 3 седмици )
    Сещай се колко ми е през... "долуподписания" дали е БУД, дали Шайоми, дали е Пинг Минг Интеренешънъл Лимитед. Некъв си китаец можел да скача и местните сектанти, надяващи се на евтини китайки, заподскачаха и те във възторг, който обаче се оказа неоснователен.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 3 седмици )
    Объркал си статията под която пишеш. Тук никой не говори за xiaomi! Но то не ти е за първи път да не знаеш къде се намираш и да се опитваш да се ориентираш в Ню Йорк с хартиената карта на София в ръка!
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ами, някои от по-дъртите го казАхме това още под статията за Шайомите, ама Митичната Електротинетка и подобните му се пенеха, че туй нещо било много уникално, щото го били направили китайците. А истината е, че никой не знае колко точно им излиза сметката на Шайоми откъм пари да го има или няма това окачване. И това е валидно за цялата им (електро)мобилна индустрия. Кой е на печалба, кой е на субсидия от правителството, кой е само за "показ" никой не знае. Хеле пък извън Китай!
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 3 седмици )
    Да не си от онези които вярват, че човек никога не е стъпвал на луната?
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Да обаче не се извършва. А не се извършва защото технологията не е изпипана. Иначе математическите определения са известни още от Нютон но товя не значи че той е можел да лети до там
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    На практика човечеството знаеше как да стигне до луната още по средата на миналия век, но това струваше адски скъпо. Днес технологиите позволяват такъв полет да се извърши на 1000 пъти по-евтина цена. Даже не ми се мисли колко е струвало окачването на BOSE. Вероятно повече, отколкото целия автомобил на BYD.
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Е и? ( преди 3 седмици )
    Китайците в общи линии почти никога не е измислят нещо ново, а подобряват някоя стара идея и я правят евтина и практична.