IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Euro NCAP писа „двойка“ на китайски електромобил

BYD Atto 3 SUV получи най-ниската оценка на тестове за подпомагане на водача

Китайският хит BYD Atto 3 SUV получи най-лошия резултат на Euro NCAP за една от важните функциите - тази за подпомагане на водача. Еспертите по безопасност съветват водачите да я използват на свой собствен риск.
 
 
BYD Atto 3 SUV


В последната си група от тестове за безопасност-  Euro NCAP, даде на системата „Интелигентен адаптивен круиз контрол “ на BYD Atto 3 оценка „Не се препоръчва“. Това е най-ниската оценка, когато става въпрос за тестване на системи за подпомагане на водача.

Euro NCAP уточни, че причината за невероятно ниския резултат на Atto 3 е привидната неспособност на системата му да поеме контрол в сценария с объркан шофьор, който е срещнал препятствие на пътя. Експертите заявяват буквално, че „в този критичен сценарий системата ефективно изключва поддръжката на кормилното управление след продължителен период на бездействие, като същевременно поддържа контрол на скоростта – оставяйки объркания водач на произвола на съдбата“.

Липсата на реакция събра за Atto 3 нула точки от 25 възможни в теста за неотзивчива намеса на водача, като даде „Слаби“ и „Адекватни“ резултати съответно в категориите „Системна повреда“ и „Избягване на сблъсък“. Системите на BYD също се затрудниха в тестовете на Euro NCAP за разпознаване на пътни знаци, отбелязвайки „скромните“ 55 процента за Vehicle Assistance.
 
 
Mercedes-Benz C-Class


BMW 5-Series и Mercedes-Benz C-Class постигнаха най-висока оценка „Много добър“ след преминаване на идентични тестове по същото време като BYD . Техническият мениджър на Euro NCAP - Адриано Палао Бернал, каза, че резултатите „дават на потребителите критична информация за функциите за асистирано шофиране, налични в днешните превозни средства“.

Бернал предупреди шофьорите, които се интересуват от технологиите за подпомагане на водача, че „макар да позволява комфортно изживяване при шофиране, има недостатъци при определени условия и може да създаде нови рискове, когато се използва неправилно. Следователно надзорът на водача и осведомеността за ситуацията трябва да бъдат осигурени по всяко време, докато се използват тези системи”.

BYD отказа да коментира. Китайската марка писа до Euro NCAP, че системите за подпомагане на водача в нейните по-нови модели (като Dolphin и Seal ) използват по-модерна технология, въпреки че остава неясно дали това ще повлияе на резултатите от теста. Иначе BYD Atto 3 премина през програмата за тестове за сблъсък на Euro NCAP през 2022 г. и беше награден с пет звезди за безопасност.

Auto Express попита Euro NCAP защо автомобил с най-висок резултат за безопасност може едновременно да получи статус „Не се препоръчва“ за една от системите си за безопасност. Организацията отговори, че сегашната й система за оценяване не отчита нейните задълбочени тестове за асистирано шофиране, а само дали такива системи за подпомагане на водача са налични. Това ще бъде променено през 2026 г. с нова рейтингова схема.

Euro NCAP започна да тества системите за подпомагане на водача още през 2020 г.. Въведе нови тестове през 2024 г., за да отчете местните опасности и характеристики на пътя (кръгови, кръстовища и т.н.), мотоциклетисти и други уязвими участници в движението.
 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Коко ( преди 4 месеца )
    Не упреквайтте BYD! Този месец са много над Тесла-та!Може но по-късно,когато всеки 3,трети, ел.автомобил ще е ...сещате се!
  • #14
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Да довърша - да направят полигони на който срещу разумна такса да идеш да тренираш спиране при лед, сняг или дъжд, да упражняват паркиране, да си научат габаритите и визуално да видят колко е нужно за да спреш. Само че от такива полигони компаниите няма да печелят пари - вместо това да задължим всички да плащат за асистенти за да могат умните и красивите да си гледат тик-тока
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 13 - така правите - като нямате аргументи минавате на лични обиди. Щом харесваш автопилотите значи си умен и красив, а аз пия по 5 ракии. Смешници. Вместо да правят асисенти за такива като теб, които искат да си оправят червилото докато шофират, да направят това което се прави от столетия - да обучават шофьорите.
  • #12
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Повечето катастрофи всъщност се причиняват от хора като теб които могат всичко, знаят всичко, по-добри са от машините и гордо заявяват - аз щом съм седнал зад волана, значи съм преценил, че мога - нищо, че са на 5 ракии. От далече си личи колко досег си имал изобщо до кола с активна безопасност! Странно как ползваш смартфон, вместо да си пращаш коментарите по гълъб до редакцията на сайта?
  • #11
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Доколкото разбирам, това е проблем на "автопилота", който повечето шофьори така или иначе не ползват, за да разберат, че въобще има проблем. Аз лично не бих си доверил живота и на автопилот с най-висока оценка и не бих откъснал очи от пътя, ако приемем хипотезата, че все пак съм проявил лудостта да го включа. Вероятно от любопитство.
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Поредният "проблем" , който може да бъде оправен с ъпдейт по интернет. Защото това е софтуерен проблем. Важното е, че този автомобил е получил отличен на пасивната безопасност при сблъсък.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 9 - Ами ако колата подава газ постоянно и не може да спре? Гледай видеа как им опразват пътищата докато им свърши бензина. Всеки шофьор трябва да прави оценка на здравословното си състояние и да не шофира ако не се чувства добре, защото носи пълна отговорност като шофьор. Ами ако хирургът който те оперира получи инфаркт и т.н.?
  • #8
    1 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Щом започва с Euro нормално, хора допуснали коли които се обръщат като А-класата.
  • #7
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 6 - ако си "объркан шофьор, който е срещнал препятствие на пътя" може би не трябва да си шофьор. Шофьорът е активната безопасност и за това се полага изпит.
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Мда ( преди 4 месеца )
    "по важна е пасивната безопасност" т.е. важното е да държиш на бой, а не да избегнеш боя? Изумителна логика! Има една скорост над която и кокпита да остане непокътнат, човешките органи не издържат на отрицателното ускорение при удар. Активната безопасност предотвратява удар или намаля скоростта преди удар. Когато работи добре. При BYD не само, че не работи добре, а може да причини катастрофа. Когато не виждаш добре, си слагаш очила, не каска. Това е смисъла и на активната безопасност на колите