IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромотор в колелата прави революция при хибридите с увеличен пробег

Новата технология е съвместима с всички съществуващи платформи

Преди малко повече от година германската компания Deepdrive и доставчикът на компоненти за автомобили и производител на гуми Continental започнаха работа по революционен двигател с главина с двоен ротор, комбиниран със също толкова усъвършенствана „суха“ интегрирана електрическа барабанна спирачка. Технологията вече е готова, като един от водещите производители – BMW e готов да я тества на своите автомобили.


Deepdrive


Двигателят на Deepdrive е с радиален поток, като обикновено това би означавало, че има ротор вътре или извън статора. В този случай обаче има два ротора, като единият се върти вътре в статора, а другият извън него. Подобна концепция не е новост, но именно Deepdrive е първата компания, която преодолява свързаните с нея производствени трудности.

По същество това са два двигателя, комбинирани в един, което води до по-силен въртящ момент и по-голяма плътност на въртящия момент (това означава, че съотношението на въртящия момент към теглото и размера на двигателя е по-голямо от това на конвенционална система с един ротор).

Твърди се също, че технологията е по-ефективна, поради по-голямата плътност на въртящия момент и по-малко загуби в системата. Тя може да се използва както в централни задвижващи устройства при конвенционални електромобили, така и при поставяне на двигателите в колелата.


Deepdrive


При втория вариант се поява един сериозен потенциален проблем – увеличение на теглото, но технологията с двоен ротор значително намалява проблема. В допълнение към това, високата плътност на мощността позволява задните спирачки да бъдат намалени по размер или дори да станат напълно ненужни. В резултат на това, казва Deepdrive, общите неподрессорени маси не са непременно увеличени в сравнение с обикновен автомобил с предно задвижване.

Друго предимство на двигателите в колелата е, че те са с директно задвижване, което означава, че не се нуждаят от трансмисия – нещо, което създава загуби от триене и съпротивление от смазката.

Версиите с вградени колела на двигателя Deepdrive също имат свои собствени интегрирани инвертори от силициев карбид, което потенциално прави инсталирането на задвижващия модул универсално , независимо дали е самостоятелно или с интегрирана спирачка. Твърди се, че конфигурацията на централното задвижващо устройство е съвместима с всички съществуващи EV платформи и може бързо да бъде пусната на пазара в съществуващи модели.

Но може би най-голямото предимство на технологията се крие в по-лекото тегло и повишената ефективност, което означава, че EV може да пътува по-далеч, без да увеличава размера и съответно цената на батерията.


0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Охотник ( преди 2 месеца )
    Подвеждаща публикация. Първо вижте последният модел Honda NSX. После вижте работещият вариант в Китай. Никаква иновация не произвеждат в Швабия. Опитват се да произведат, модификация на работещ китайски вариант. И лежат на стари лаври. Естествено крайният продукт ще е скъп, и ненадежден. И ще го получите, в пъти по-евтино в китайски автомобил. Фалитите са неизбежни, колкото и да разтягат логичният си край.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Проблема на влаковете у нас е твърде оскъдната мрежа и ниската скоростта.
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    при Jaguar E-Types Rear Brake не е с трансаксел скоростна кутия и от гледна точка на сервизиране при подмяна на спрачни дискове и накладки е необходимо демонтаж на задната ос тъй като тогавашните технологии не са разполагали с карбон керамика които на практика нямат нужда от охлаждане и когато са и капсулирани заедно с електродвигателя спирачната система е практически вечна и подлежи на сервизиране заедно с електродвигателя
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 2 месеца )
    Ягуар също имат такива решения преди 50 и повече години, така че данни за това, че такова решение не е практически удачно има предостатъчно. Но нали всичко ново е добре-забравено старо, та лапета, непознаващи историята охкат и ахкат под подобни новини.
  • #21
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 14 ( преди 2 месеца )
    А ми те же ве се движи и през ноща.Свързва главни градове за кво ти е да ходиш до кричим.Не че с електриката ще отидеш.Инвестицията в кола е най глупавото нещо на планетата.96% се кара за да отидеш до работа и да се върнеш.Не мисля да си изгубя години от живота във висене в задръствания до работа и обратно.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    рук като верен последовател на алфа разкажи за онзи легендарен модел 3.0 Milano/75 с монтирани дискови спирачни апарати до трансакселдиференциала на задната ос явно тогавашните инженери са знаели повечко за подресорната маса даже ауди в съвременен електрически прототип са внедрили тази идея
  • #19
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    и какво му е на придвижването с влак седиш си в климатизирано купе гледаш си филм слушаш музика гледаш красотите през прозореца бъбриш си с непознати хапваш пийваш в ресторант разхождаш се по купетата не си наврян седем часа в консервна кутия псувайки целокупния български народ докато заобикаляш поредната дупка по магистралите докато накрая едвам оживял си стигнал до заветното резово
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Мрежата се ползва само където я има. Извън нея на батерии. Още преди половин век има писано по въпроса като концепция
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 2 месеца )
    Докато не дойде време да завиеш на някъде или недай си Боже да изпревариш някой. Изобщо като изпляскате някоя такава гениална идея и почвам да се чудя, как успявате да съберете умения и акъл да си вържете връзките на обувките дори. А може би сте само с "лепки"?
  • #16
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А защо да не се направят тиранти за тролейбуси и товарни коли по главните пътища например. Това би спестило много средства за скъпи батерии и ще направи превозите на хора и товари много евтини.