Преди малко повече от година германската компания Deepdrive и доставчикът на компоненти за автомобили и производител на гуми Continental започнаха работа по революционен двигател с главина с двоен ротор, комбиниран със също толкова усъвършенствана „суха“ интегрирана електрическа барабанна спирачка. Технологията вече е готова, като един от водещите производители – BMW e готов да я тества на своите автомобили.
Двигателят на Deepdrive е с радиален поток, като обикновено това би означавало, че има ротор вътре или извън статора. В този случай обаче има два ротора, като единият се върти вътре в статора, а другият извън него. Подобна концепция не е новост, но именно Deepdrive е първата компания, която преодолява свързаните с нея производствени трудности.
По същество това са два двигателя, комбинирани в един, което води до по-силен въртящ момент и по-голяма плътност на въртящия момент (това означава, че съотношението на въртящия момент към теглото и размера на двигателя е по-голямо от това на конвенционална система с един ротор).
Твърди се също, че технологията е по-ефективна, поради по-голямата плътност на въртящия момент и по-малко загуби в системата. Тя може да се използва както в централни задвижващи устройства при конвенционални електромобили, така и при поставяне на двигателите в колелата.
При втория вариант се поява един сериозен потенциален проблем – увеличение на теглото, но технологията с двоен ротор значително намалява проблема. В допълнение към това, високата плътност на мощността позволява задните спирачки да бъдат намалени по размер или дори да станат напълно ненужни. В резултат на това, казва Deepdrive, общите неподрессорени маси не са непременно увеличени в сравнение с обикновен автомобил с предно задвижване.
Друго предимство на двигателите в колелата е, че те са с директно задвижване, което означава, че не се нуждаят от трансмисия – нещо, което създава загуби от триене и съпротивление от смазката.
Версиите с вградени колела на двигателя Deepdrive също имат свои собствени интегрирани инвертори от силициев карбид, което потенциално прави инсталирането на задвижващия модул универсално , независимо дали е самостоятелно или с интегрирана спирачка. Твърди се, че конфигурацията на централното задвижващо устройство е съвместима с всички съществуващи EV платформи и може бързо да бъде пусната на пазара в съществуващи модели.
Но може би най-голямото предимство на технологията се крие в по-лекото тегло и повишената ефективност, което означава, че EV може да пътува по-далеч, без да увеличава размера и съответно цената на батерията.