IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромотор в колелата прави революция при хибридите с увеличен пробег

Новата технология е съвместима с всички съществуващи платформи

Преди малко повече от година германската компания Deepdrive и доставчикът на компоненти за автомобили и производител на гуми Continental започнаха работа по революционен двигател с главина с двоен ротор, комбиниран със също толкова усъвършенствана „суха“ интегрирана електрическа барабанна спирачка. Технологията вече е готова, като един от водещите производители – BMW e готов да я тества на своите автомобили.


Deepdrive


Двигателят на Deepdrive е с радиален поток, като обикновено това би означавало, че има ротор вътре или извън статора. В този случай обаче има два ротора, като единият се върти вътре в статора, а другият извън него. Подобна концепция не е новост, но именно Deepdrive е първата компания, която преодолява свързаните с нея производствени трудности.

По същество това са два двигателя, комбинирани в един, което води до по-силен въртящ момент и по-голяма плътност на въртящия момент (това означава, че съотношението на въртящия момент към теглото и размера на двигателя е по-голямо от това на конвенционална система с един ротор).

Твърди се също, че технологията е по-ефективна, поради по-голямата плътност на въртящия момент и по-малко загуби в системата. Тя може да се използва както в централни задвижващи устройства при конвенционални електромобили, така и при поставяне на двигателите в колелата.


Deepdrive


При втория вариант се поява един сериозен потенциален проблем – увеличение на теглото, но технологията с двоен ротор значително намалява проблема. В допълнение към това, високата плътност на мощността позволява задните спирачки да бъдат намалени по размер или дори да станат напълно ненужни. В резултат на това, казва Deepdrive, общите неподрессорени маси не са непременно увеличени в сравнение с обикновен автомобил с предно задвижване.

Друго предимство на двигателите в колелата е, че те са с директно задвижване, което означава, че не се нуждаят от трансмисия – нещо, което създава загуби от триене и съпротивление от смазката.

Версиите с вградени колела на двигателя Deepdrive също имат свои собствени интегрирани инвертори от силициев карбид, което потенциално прави инсталирането на задвижващия модул универсално , независимо дали е самостоятелно или с интегрирана спирачка. Твърди се, че конфигурацията на централното задвижващо устройство е съвместима с всички съществуващи EV платформи и може бързо да бъде пусната на пазара в съществуващи модели.

Но може би най-голямото предимство на технологията се крие в по-лекото тегло и повишената ефективност, което означава, че EV може да пътува по-далеч, без да увеличава размера и съответно цената на батерията.


0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз вече имам мотор в колелата на тротинетката и ел. колелото, задната гума на колелото е с 3 кг. по-тежка което прави карането му без батерия практически невъзможно.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 4 месеца )
    Ще го ползваме само през деня ли? А как ще идеш до най-великото място на света - Резово с влак?
  • #13
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 4 месеца )
    Че бъдещето е електрическо спор няма.Но то ще е под формата на Те Же Ве и тн влакове.Защото най малко са загубите при директно използване на енергията под каквато и да е форма разбирай от жиците директно
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Въпроси има, отговор ( преди 4 месеца )
    На всички зададени от технически въпроси никога не е имало технически отговори с цифри факти и практически примери, А уж всички с които разговарям УЖ са инженери. Понякога си мисля че разговарям само с поети, защото на всеки математически или технически въпрос ме засипват с отговори с прилагателни. Най-интересното е че почти никога прилагателните не са свързани дори с въпроса, а се отнасят за мен. Не очаквам изключение днес. Давайте поети. Давайте обидите! Никой не очаква смислен отговор от вас.
  • #11
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Въпроси и отговори ( преди 4 месеца )
    Гостенинът всяка седмица зарежда по 30 лв за да измине 150 км. 52 седмици годишно правят 1560 лева годишно. 15 000 лв за следващите 10 години срещу 2000 лв за "скъпа" батерия. Чисто нова по днешни цени с 10-годишна гаранция. 5,2kWh батерия втора ръка - един от 20-те модула от Тесла модел s струва 300-400 долара. Тези цени ще падат с годините, а цените на горивата ще се качват.
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Копи пейст ( преди 4 месеца )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До лудория ( преди 4 месеца )
    При изравняване на цените, електромобилите очевидно са по-добрата алтернатива, защото недостатъкът на по-бавното зареждане се компенсира с много по-евтино зареждане, което са повечето клиенти е с по-голям приоритет. Какви са по добрите алтернативи на ДВГ и електромобилите? Каква е по-добрата алтернатива на евтиния ток произведен от възобновяеми източници и съхранен в батерии?
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До лудория ( преди 4 месеца )
    Всички са потвърдили, че нефтът е възобновяем ресурс. Все пак е фосилно гориво, ако все още не си разбрал. Тоест използва съхраненият преди милиони години въглероден диоксид изяден от динозаврите. Въпросът е дали човечеството иска да последва изключително бързо това което се е случило на динозаврите преди милиони години? Тя земята със сигурност ще оцелее и няма нужда да се грижим за нея. Но пак задълбаваш в екология и философия. Да говорим за коли?
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До РУК ( преди 4 месеца )
    Правиш ли разлика между възможно и смислено? Много неща са възможни. Например водородът е синтетичните горива. Но са толкова безсмислени, точно колкото двигателите в главините. Напълно са възможни, както фабриката за синтетично гориво в Чили на цена 50 долара за литър и стотиците зарядни танци за водород на 25 долара за килограм, покрай които минаваш в Германия и лично си зареждал 5 литра водород с които можеш да минеш над 1000 км. Защо не си купи водороден автомобил като е смислен?
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Никой не може потвърди дали нефта е невъзобновяем ресурс. Има теории за неговия произход. Това в училище, дето сме го учили е, е опростяване с идеята да потваряме някакви неща, а не да мислим. Няма лошо да има електромобили, а потребителите сами да си изберат какво им се ползва. Ако е толкова добра технологията за ежедневието, тя ще бъде приета. Вижте телефоните. Ако не е толкова добра, ще бъде отхвърлена от пазара. Инак, 100 години назад и държавна тирания. Днес това, утре онова.