IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Барселона премахна безплатното паркиране за електромобили

Целта е повече места за местните жители, а останалите да слязат от колите

Използването на електрически автомобили не се стимулира само от бонуси. Особено в големите градове, бонусът идва от безплатно паркиране. Пример са София и Пловдив. Държави като Норвегия пък предлагат безплатно качване на ферибота и освобождаване от пътни такси за коли с нулеви емисии.

 
Барселона


Барселона обаче реши да премахне безплатното паркиране за тези автомобили, тоест електрически и по-голямата част от PHEV plug-in хибридите. По този начин махна сериозно причина за използването им. От 1 февруари вече няма да е възможно да паркирате безплатно в синята зона на каталунската столица, нито само за 0,50 евро на час в зелената зона, обикновено запазена за местните.

Новите данъчни разпоредби предвиждат електрическите автомобили да започнат да плащат 50% от цената на зелените и сините зони в Барселона. Така колите с надпис Zero ще трябва да вадят между 1,15 и 1,25 евро на час в синята зона (в зависимост дали е по-централен квартал), а зелената зона върви от 0,50 евро на час до 1,40 или 1,50 евро в зависимост от квартала. При останалите автомобили сумите са твърди. 2,25 евро на час се плаща от коли с еко стикер в зона с по-слаб трафик. Тарифата за тези без етикет стигат до 4,25 евро а час за улици с натоварено движение.
 

Барселона


Барселона има приблизително 10 000 регулирани паркоместа в синя зона и повече от 60 000 места в зелена. Целта очевидно е да се осигури повече място за живущите там. А всички останали да бъдат прогонени, колкото и слаб да е трафикът.
 
 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До РУК ( преди 10 месеца )
    И за останалите антиматематици. Да обясня какво означават тези 2 години възвръщаемост на инвестициите. Това означава, че при реинвестиция на печалбата в нови зарядни, то се получава до болка познатата геометрична прогресия с 50% ръст първата година 100 зарядни, втората година 150, А след 10 години 5766 зарядни. След 20 години 332525 зарядни. Дали ще има нужда от толкова? Дали имат технически или икономически проблем за изграждането им ако все пак има нужда? 50 стотинки скъпо ли е?
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До РУК ( преди 10 месеца )
    Ще обясниш ли логиката как себе стойността за производство на електрическа енергия пада с всяка изминала година, зарядните станции ще стават все повече и повече, но собствениците на тези зарядни станции ще отблъскват клиентите от собствената си зарядна станция защото искат да продават на 10 пъти над себестойността с 1000% надценка? Не смяташ ли че някой ще се примири да сложи само 500% надценка и да привлече всички клиенти на цена 50 ст/kWh с 2 год. срок на възвръщаемост на инвестициите
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Има изненадани? ( преди 10 месеца )
    Само антиелектрик антимислител може да ВЯРВА, че субсидиите и е привилегиите ще са ВЕЧНИ. Само психопат антиелектрик може да твърди, че някога съм го казвал. Справка коментар #1. Точно както лъже, че приказвам някой да си купува електромобил още сега или че някога съм казвал, че ще си го купя на всяка цена и каквото има. Винаги съм казвал че субсидиите ще спрат когато цените са изравнят, а данъците на електромобилите ще се увеличат, защото разрушават повече пътната мрежа и така е справедливо.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Автокаско за електромобилите е процент от стойността,двойна цена за електромобил двойна цена за автокаско.Някои застрахователи отказват да застраховат електромобили.
  • #7
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тук безплатното паркиране е до 2 часа, на синя 4 часа на зелена общината трябва да ги вдига но то кое е наред в държавата с този кмет?
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 10 месеца )
    Опа капана щракна, сиренцето не било без пари ;) както е казал гост - следват данъци и акцизи и то вероятно по-високи от тези на ДВГ, защото по-тежките ЕЛ рушат пътищата повече. Честито печеливши!
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Докато електрическата латерна се накани да си купи Тесла,всички бонуси за електромобили ще отпаднат.
  • #4
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Честито електричари! Субсидиите, безплатното паркиране и зареждане на електрокари отпаднаха.Следват данъци,ДДС и акциз на тока.
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    Мда,известната но вечно забравяна мъдрост за безплатното и кой е стоката в случая ... Малко по малко ще отпаднат всички преференции,ще се върнат данъците,зареждането извън вкъщи ще става все по-скъпо,че даже и вкъщи може да ти го нататрузят да е скъпо.Някой ще се сети,че при енергиен микс който не е 100% еко, и електричката ти не е 100% еко, и хоп и еко такса и .... както повтарям от години - няма правителство което да се откаже от всички приходи от горива и автомобили които влачи в момента.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Нейде от Испания ( преди 10 месеца )
    По околните села и в окръжния център за паркирането отговарят частни фирми, даже паяка и наказателния паркинг, ПРЕДПОЛАГАМ че в Барселона е подобно положението и общината плаща компенсации на концесионера на синята зона заради ел колите.