IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Всяка четвърта Tesla Model 3 се проваля на технически преглед

Резултатите са от Дания, където електричките вече минават 50 процента от новите коли 

Репутацията на Tesla Model 3 се срива в Дания, един от ключовите пазари за електрически автомобили в Европа. През 2024 г. почти един на всеки четири коли от модела не е преминал първата си задължителна проверка. Тоа твърдят данни на "FDM Test & Bilsyn", основната инспекционна организация в страната.
 

Tesla Model 3 facelift
  
     
Тези изненадващи резултати на бестселъра на Мъск се открояват в сравнение със средната стойност на останалите проверени електрически автомобили. При тях едва 9% процента получават отказ. Сред основните повреди, записани при Model 3 в Дания, са спирачки, фарове, колела и кормилното управление.
Регистрацията на електрически автомобили през последните години се е увеличило драстично в Дания. Толкова много, че в момента страната изглежда е поела щафетата на Норвегия, ставайки нов рай за EV в Европа. По официални данни над половината от новите коли, продадени в страната от миналия август насам, са електрически.

Модели като Tesla Model Y, Skoda Enyaq iV, Volkswagen ID.4 оглавяват списъците на най-продаваните в родината на Хамлет, братя Лаудруп и Ларс Улрих. Ford Explorer се доближава до тях. В този контекст Tesla Model 3 е един от най-популярните модели в страната от пускането му на пазара през 2019 година с около 35 000 бройки, които се движат по датските пътища.
 
 
Tesla Model 3 Long Range RWD
   
      
Логично това увеличение на 100% EV в страната се забелязва и в датските центрове за периодични прегледи. През 2024 година те приеха малко над 28 000 електрически коли, от които 4668 бяха 2020 Tesla Model 3. Цели 1051 от тях се провалиха при проверката, достигайки процент от 23%, което контрастира със средната стойност на останалите. Цифрите са потвърдени от Датската агенция за пътен трафик.

С периодичните прегледи, които започват, когато новите автомобили достигнат четвъртата година от живота си, 2024-а беше първата "голяма" година за Model 3. Основните дефекти не бяха съвсем тривиални: те включват проблеми със спирачки, осветителни системи, оси, гуми и кормилно управление.

Предвид данните, директорът на отдела за технически консултации на FDM, Лоне Ото, посочи: "цифрите показват, че качеството и издръжливостта на Tesla Model 3, поне през първите години, не е на ниво с другите марки автомобили". За капак фаровете на Tesla често са лошо регулирани или заслепяващи, което утежнява проблемите с безопасността.

Общо 1392 дефекта са намерени в 2020 Tesla Model 3,, което би съответствало на 0,3 дефекта на проверен модел. "Това означава, че са открити три пъти повече проблеми в сравнение с другите електрически автомобили", каза Ото.

Ситуацията на Tesla в Дания намери отражение в Германия, където Model 3 също получи лоши резултати в годишните доклади на TÜV . Съвпаденията са на повреди в спирачките, осветлението, осите, колелата и гумите или точките на кормилното управление. Явно не са уникални за датския пазар. 
Tesla, не отговори официално на критиките на FDM в Дания, но припомни, че Model 3 "получи голяма актуализация през 2021 година, като подобри няколко от въпросните технически аспекти. Предстои да видим тази година. 
 
 
Tesla Model 3
  
       
Междувременно, с 62 000 електрически автомобила, планирани за проверка през 2025-а, Дания ще остане ключова "обсерватория" за измерване на надеждността на електрическите превозни средства. Резултатите от 2020 Tesla Model 3, макар и тревожни, могат да послужат като ориентир за производителите и потребителите.
 

0 от 500
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Запознат ( преди 1 седмица )
    Една от причините е, че пинсаха на планове от няколко компании много евтин ток за зареждане. Поставят ти зарядна в къщи, ожеш да позлваш и такива на други места, като плащаш егрубо едни 200 лева на месец, независимо от консумацията. Проблемът е само, че са на неудобни места. И преди да каже, че 200 лева е много, но литър дизел е 3.85 лв, а цената на тока в Дания е 97 ст на квч, а на зарядните е повече. Сметката засега се балансира от щедри държавни дарения, но ще видим колко ще изкара.
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 42 - Е з знам, как е в Дания и ще кажа, че голямата преглеите са на всеки две години за леки автомобилии и често датските изисквания са по-високи от европейските - нещо, което важи и за храните.
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Jay до 43 ( преди 1 седмица )
    В предния си коментар допуснах грешка, прегледите след 4тата година на автомобилът се правят на две години а не всяка година! (ЕU kontroll:4та,6та,8ма година и т.н)
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    СМОГ ( преди 2 седмици )
    При Model 3 след 2020 нещата са ревизирани. При Model 3 Highland и Model Y Juniper окачването е ново и всички основни възли са подобрени.
  • #43
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Jay ( преди 2 седмици )
    Не знам как е в Дания но в Норвегия могат да те върнат от ЕU kontroll (който новите коли минават след 4та година, след това всяка следваща) заради ръжда по дисковете, нерегулирани фарове,не светещ стоп, не работеща ръчна! Тесла имат"детски болести", основно дребни такива, но досадни! Новите модели оправиха голяма част от тези проблеми. Моята модел Х на 6 години е влизала в сервиз за кормилна рейка(така бе описан проблемът), но казаха че е заради голямото тегло на колата! Др.пробл.са незначителни
  • #42
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Браво на сайта ( преди 2 седмици )
    Браво на сайта за точната информация и обективен анализ. Супер сте
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Japan Victor Co ( преди 2 седмици )
    Проблема в наши дни, е липсата на точна информация и обективният й анализ. В момента из нета има всичко, от реклами до изкусни статистични лъжи. Всеки си публикува каквото е удобно на страната която защитава.От новини "Защо Европа (!) спря да купува Ел коли" до " Ето къде се продават най много Ел коли." Анализи отчети, почти всичко е с рекламен характер или целящ сформирането на мнение такъв. Мн трудно човек може да усети истината как стоят нещата, обективно от първи поглед.
  • #40
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Japan Victor Co ( преди 2 седмици )
    Проблем в наши дни е липсата на точна информация и обективния й анализ. В мейнстрийм-а има всичко от пиле до мляко, реклами и извъртяни статистични лъжи. Преди 5мин видях статия "Защо Европа спря да купува Ел автомобили", на фона на стотици и отчети колко много Ел коли се продават и регистрират из континента. Напълно противоречиви данни - именно защото вече (не от вчера обаче) НЯМА обективна журналистика, нито видеа, нито текстови материали. Не само отчетите и процентите, ревютата също.
  • #39
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    36, ти голямо изказване направи! Да разбираме ли, че собствениците на Тесла-та са зле с шофирането и мисленето!? ......То си е факт. Само те не го осъзнават. Да се свети името на бог Мъзг!
  • #38
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До 37 ( преди 2 седмици )
    А ти колко тесли си купил в в Дания за да си позволяваш въобще да пишеш под тази статия?