Седанът Model 3 е базов на Tesla и се произвежда повече от седем години. Така че има много употребявани коли в продажба. Само в роден сайт се предлагат 258 броя, показа бърза проверка.
Използваните Model 3 - не толкова отдавна, бяха непосилно скъпи. Производството на нови автомобили на Tesla обаче се увеличи, за да отговори на търсенето. Хиляди употребявани Model 3 се появиха на пазара след връщане от лизинг или прочутите продажби на автопарк на Hertz. Цените рязко паднаха.
Ако обмисляте закупуването на употребяван Tesla Model 3, ето няколко важни момента, които трябва да имате предвид. Според данни на iSeeCars средната цена на използваната Tesla се е сгромолясала до $29 045 на международни борси, което е спад от 22,6% на годишна база. Така че е сделка.
Фактор, който оскъпява този модел, е пълното самостоятелно шофиране. Оборудван с FSD употребяван автомобил вероятно ще струва към 30 000 долара. Коли с малък пробег може да надхвърлят 40 000 долара по сайтовете за коли втора ръка.
Tesla променя и използва отново терминологията по прищявка, като не се придържа към цикъла на моделната година, използван от други марки. Може да е объркващо, докато разберете коя точно версия Model 3 купувате. Дори дали е с пробег от 354 или с 580 километра. Това важи и за ускорението - 5,8 секунди от 0 до 60 мили в час (все пак американска марка - 96,56 км) срещу под 3,0 секунди.
Tesla обикновено предлага базов Model 3 със задно задвижване или AWD, малки и големи батерии. Двойната проверка на VIN винаги е добра идея, особено ако купувате употребяван кола от непозната страна. Така сте сигурни, че използваният Tesla има всички рекламирани функции.
Компанията на Мъск направи някои ключови промени в Model 3. Например, фейслифт през октомври 2020 г. Превозните средства, произведени след това, могат да включват термопомпа за по-ефективен контрол на климатика и по-добър пробег в студено време. Автопилотът е стандартен за Model 3, произведен след април 2019-а. Актуализацията на Model 3 Highland направи значителни промени, включително хардуер на FSD и елиминиране на дръжките на кормилната колона за завъртане и превключване на скоростите.
Има ли автопилот използваният Tesla Model 3, или напълно самостоятелно управление? И двата термина създават объркване в случая. Tesla Model 3 трябва да се наблюдава през цялото време и не може да се движи сам. Автопилотът е основната система на марката. Той включва центриране на лентата и адаптивен круиз контрол. Пълното самоуправление е скъпа опция, която струва няколко хиляди долара отгоре, включително разширени функции като навигация на автопилот и най-новите бета функции, които Tesla вярва, че ще се развият в автономно шофиране.
Tesla Model 3, произведени след април 2019 година, се доставят стандартно с автопилот. Те използват хардуера HW3 на Tesla, който е готов за FSD. Някои употребявани Model 3 вече са оборудвани с него. Други могат да го добавят за $99/месечен абонаментен план. Но едва ли някой ще го вземе у нас точно.
Модел 3, работещ с предишен хардуер, трябва да отговаря на условията за безплатна надстройка до HW3 с покупка на FSD. Highland Model 3 имат надграден HW4 хардуер. Купувачите могат да проверят хардуерната конфигурация на автомобила елементарно - от менюто на сензорния екран.
Електрическите автомобили теоретично би трябвало да имат по-малко слаби места. Но Tesla Model 3 е с няколко докладвани проблема с предното окачване плюс дефектни компоненти на кормилното управление. Оплаквания, но само в началото, са отбелязани при качеството на изработката. Следете за проблеми като неправилно подравнени панели, празнини при тях и дефекти на боята.
Много от проблемите с Tesla Model 3 обаче са свързани със софтуера. В допълнение към редовната поддръжка, уверете се, че използваният автомобил има всичките актуализации и екранът на информационно-развлекателната система работи.
Ще се скапе ли батерията в използван Tesla Model 3? Кратък отговор: да. Всички EV батерии се разграждат. Въпросът е дали това има голямо значение момента на покупката. Tesla изчислява средно 12 процента влошаване на качеството на своите батерии над 200 000 мили или 320 000 км. По-новите материали химикали може да надминат това постижение. Компанията на Мъск подменя гаранционно батерии, които са достигнали 70 процента капацитет. Повечето коли от модела все още не би трябвало да се доближават до този праг.
Tesla Model 3 се предлага с основна гаранция от четири години или 50 000 мили (90 000 км). Тя се прехвърля на новия собственик. Освен това, ако закупите употребяван Model 3 от Tesla, марката или добавя допълнителна година, или 10 000 мили (16 000 км) към съществуващата гаранция. Повечето Model 3 също имат осем години или 100 000 мили гаранция за батерията и компонентите на задвижването.