IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заслужава ли си покупката на употребявана Tesla Model 3

Седанът има добра гаранция и малко проблеми, но все пак внимавайте за окачване и софтуер

Седанът Model 3 е базов на Tesla и се произвежда повече от седем години. Така че има много употребявани коли в продажба. Само в роден сайт се предлагат 258 броя, показа бърза проверка.
 
 
Tesla Model 3 Long Range RWD

Използваните Model 3 - не толкова отдавна, бяха непосилно скъпи. Производството на нови автомобили на Tesla обаче се увеличи, за да отговори на търсенето. Хиляди употребявани Model 3 се появиха на пазара след връщане от лизинг или прочутите продажби на автопарк на Hertz. Цените рязко паднаха.

Ако обмисляте закупуването на употребяван Tesla Model 3, ето няколко важни момента, които трябва да имате предвид. Според данни на iSeeCars средната цена на използваната Tesla се е сгромолясала до $29 045 на международни борси, което е спад от 22,6% на годишна база. Така че е сделка.

 
Tesla Model 3


Фактор, който оскъпява този модел, е пълното самостоятелно шофиране. Оборудван с FSD употребяван автомобил вероятно ще струва към 30 000 долара. Коли с малък пробег може да надхвърлят 40 000 долара по сайтовете за коли втора ръка.

Tesla променя и използва отново терминологията по прищявка, като не се придържа към цикъла на моделната година, използван от други марки. Може да е объркващо, докато разберете коя точно версия Model 3 купувате. Дори дали е с пробег от 354 или с 580 километра. Това важи и за ускорението -  5,8 секунди от 0 до 60 мили в час (все пак американска марка - 96,56 км) срещу под 3,0 секунди. 

Tesla обикновено предлага базов Model 3 със задно задвижване или AWD, малки и големи батерии. Двойната проверка на VIN винаги е добра идея, особено ако купувате употребяван кола от непозната страна. Така сте сигурни, че използваният Tesla има всички рекламирани функции.
 
 
Tesla Model 3


Компанията на Мъск направи някои ключови промени в Model 3. Например, фейслифт през октомври 2020 г. Превозните средства, произведени след това, могат да включват термопомпа за по-ефективен контрол на климатика и по-добър пробег в студено време. Автопилотът е стандартен за Model 3, произведен след април 2019-а. Актуализацията на Model 3 Highland направи значителни промени, включително  хардуер на FSD и елиминиране на дръжките на кормилната колона за завъртане и превключване на скоростите.

Има ли автопилот използваният Tesla Model 3, или напълно самостоятелно управление? И двата термина създават объркване  в случая. Tesla Model 3 трябва да се наблюдава през цялото време и не може да се движи сам.  Автопилотът е основната система на марката. Той включва центриране на лентата и адаптивен круиз контрол. Пълното самоуправление е скъпа опция, която струва няколко хиляди долара отгоре, включително разширени функции като навигация на автопилот и най-новите бета функции, които Tesla вярва, че ще се развият в автономно шофиране.

Tesla Model 3, произведени след април 2019 година, се доставят стандартно с автопилот. Те използват хардуера HW3 на Tesla, който е готов за FSD. Някои употребявани Model 3 вече са оборудвани с него. Други могат да го добавят за $99/месечен абонаментен план. Но едва ли някой ще го вземе у нас точно.
Модел 3, работещ с предишен хардуер, трябва да отговаря на условията за безплатна надстройка до HW3 с покупка на FSD. Highland Model 3 имат надграден HW4 хардуер. Купувачите могат да проверят хардуерната конфигурация на автомобила елементарно - от менюто на сензорния екран.

 
 
Tesla Model 3, Hertz


Електрическите автомобили теоретично би трябвало да имат по-малко слаби места. Но Tesla Model 3 е с няколко докладвани проблема с предното окачване плюс дефектни компоненти на кормилното управление. Оплаквания, но само в началото, са отбелязани при качеството на изработката.  Следете за проблеми като неправилно подравнени панели, празнини при тях и дефекти на боята.

Много от проблемите с Tesla Model 3 обаче са свързани със софтуера. В допълнение към редовната поддръжка, уверете се, че използваният автомобил има всичките актуализации и екранът на информационно-развлекателната система работи. 

Ще се скапе ли батерията в използван Tesla Model 3? Кратък отговор: да. Всички EV батерии се разграждат. Въпросът е дали това има голямо значение  момента на покупката. Tesla изчислява средно 12 процента влошаване на качеството на своите батерии над 200 000 мили или 320 000 км. По-новите материали химикали може да надминат това постижение. Компанията на Мъск подменя гаранционно батерии, които са достигнали 70 процента капацитет. Повечето коли от модела все още не би трябвало да се доближават до този праг.

Tesla Model 3 се предлага с основна гаранция от четири години или 50 000 мили (90 000 км). Тя се прехвърля на новия собственик. Освен това, ако закупите употребяван Model 3 от Tesla, марката или добавя допълнителна година, или 10 000 мили (16 000 км) към съществуващата гаранция. Повечето Model 3 също имат осем години или 100 000 мили гаранция за батерията и компонентите на задвижването.

 

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 седмица )
    Лошо окачване, вози твърдичко. Последната май е подобрена в това отношение. Освен това, минималистичният дизайн ми идва в повече - един голям телевизор, без лостчета за мигачи, без елементарен скоростомер пред очите. Харесвам електрички, но точно Тесла трудно ще ме спечелят.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Нищо ( преди 1 месец )
    Мен да ме хванат за редактор ще напиша по-добра статия. Ясно си личи, че статията е преведена от някой американски сайт, а редактора е добавил само броя на предлаганите у нас в мобилен. Да пишеш статия за електрически автомобили се изисква подготовка и проучване защото като не знаеш за какво става дума и превода ня да ти се получи.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 1 месец )
    Пълна боза е тази статия. Да бяха ползвали chat gtp по-добра статия щеше да напише.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #11Сдф ( преди 12 часа ) Idi zarezhdai 2-3 chasa na ulicata da ti doide akyla s udovolstvieto ot shofirane.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Do momenta ne e iasno dali pokupkata na nova si zasluzhava, vie ste se hvanali za upotrebiavana.
  • #14
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Gogo ( преди 1 месец )
    Ако алфа мъжкарството ви се изразява в кола с двг, значи много други качества ви липсват. И защо все ги сравнявате с икономия, а не с бъдещето. Дядо ви най-вероятно яко тъгува по каруците.
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Old dog ( преди 1 месец )
    Да сте видяли алфа мъж в електричка?Това е за тежки скъперници!
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Mercedes ( преди 1 месец )
    Колите на клоуните!Обърнете внимание как другите шофьори ви се смеем!
  • #11
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Сдф ( преди 1 месец )
    Да сравняваш Корола с Тесла която най- малко е с 280 кс !? *** вземете се качете веднъж на тея кило бре хораааа ще разбереш какво е удоволствие от шофиране
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Sdf ( преди 1 месец )
    Е какъв е смисъла да превеждате машинно от американски сайтовe ?!? FSD няма в Европа