IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Group е изправен през глоба от 1,5 млрд евро заради емисии

Германският производител призна, че не успява да покрие новите стандарти в ЕС

Най-големият европейски производители втория в света – VW Group, влезе в 2025 година с редица проблеми, последният от които е изтичането на данните на 800 000 собственици на електромобили. Концернът се опитва да разреши кризата със свръхкапацитета от превозни средства, натрупан заради спада на продажбите на EV, като си осигури дългосрочна бъдеще. Преди това нещата вероятно ще станат още по-зле, тъй като концернът ще трябва да плати огромна глоба в ЕС – 1,5 млрд евро.


Volkswagen


В разговор с анализаторите от индустрия ръководителят на отдела за връзки с инвеститорите във VW – Ролф Вебер, цитиран от Bloomberg, разкри размера на потенциалните санкции за превишаване на стандарта за емисии в ЕС. Той ги изчислява именна на 1,5 млрд евро, като налагането им изглежда неизбежно, тъй като концернът не може да покрие новите изисквания.

Проблемът е, че Volkswagen не пусна нови електромобили миналата година, такива не се предвиждат и през тази година. Едва през 2026 ще излезе новият ID.2, но преди това компанията трябва продава повече електромобили за сметка на по-печелившите модели с ДВГ.


Volkswagen


В същото време търсенето на EV в цяла Европа намалява, въпреки че в останалите части на света се отчита ръст. Това се дължи основна на факта, че на ключови пазари като Германия и Италия субсидиите да електромобили бяха намалени. Едновременно с това съществуващите предложения на VW са изправени пред силна конкуренция от страна на по-евтините китайски алтернативи.

VW не е единствената компания, която е засегната от строгите цели на Европейския съюз за емисии. По-рано тази година някои от най-големите автомобилни производители в света обявиха, че искат да обединят своите емисии в ЕС с Tesla в опит да избегнат предложените глоби. Toyota, Ford, Mazda, Stellantis, Subaru и Leapmotor възнамеряват да създадат „суперпул“ с Tesla, а Mercedes-Benz се стреми да се обедини със Smart, Volvo и Polestar.


0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Пазар ( преди 5 месеца )
    Фактите в хронология. 1992 влиза в сила евро 1. 1995 в Китай е създадена BYD която започва да разработва достъпни евтини и безопасни желязофосфатни батерии с които след 3 год. започва да произвежда електрически автомобили и автобуси. Още няколко години по-късно всички автобуси в големите китайски градове са заменени с електрически. Китайската държава субсидира развитието на батериите и обучението на кадри. 2020 спират субсидиите. 2025 електромобилите в Китай са се наложили по пазарен принцип
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 5 месеца )
    Това е същия филм като дизелите - 10% по-ниски СО2 емисии за сметка на в пъти по-високи вредни емисии на азотни окиси и финни частици. Сагата с дизелите знаем как свърши. Очакванията че сагата с електромобилите ще свърши по-различно отговарят на една известна дефиниция за лудост.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 5 месеца )
    Евро 1-6 стандартите регулират вредните емисии - азотни окиси, въглеводороди, финни частици. ФВ ще ги глобяват за надвишени средни емисии на въглероден двуокис, не за вредни емисии. Електромобилите имат по-ниски емисии на въглероден двуокис, но в същото време имат по-високи емисии на канцерогенни финни частици заради по-бързото износване на гуми.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До тинтири ( преди 5 месеца )
    Защо толкова искаш през 2050 година въздуха да е по-мръсен от днес?
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 5 месеца )
    Объркал си аналогията. Политиците те предупреждават, че ако отвориш тази врата ще влезеш в газовата камера и има голяма опасност да се разболееш от рак. По пътя към газовата камера има много знаци и предупреждения, глобяват те за да те предпазят. Даже ти дават субсидия да поемеш по другия коридор към вратата с чист въздух, но ти упорито продължаваш към газовата камера и наричаш фашист всеки който те кара да тръгнеш към чистия въздух. Искаш си свободата да умреш по желание и да убиеш някой.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До тинтири ( преди 5 месеца )
    Я се разбери със себе си преди да тръгнеш да спориш с останалите. Ти със себе си не можеш да се разбереш а очакваш останалите да те разберат. Последно политиците подкрепяха ли дизела като по чиста технология, защото от volkswagen така ги бяха излъгали? Днес подкрепят ли електромобилите и водородът, защото няма други работещи с алтернативи? Клиента на пазарен принцип избра ли по замърсяващата технология - електромобилите, защото са по-евтини от водородните? Е защо тогава мрънкаш?
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Малко двусмислено се изразих долу: *ако те "предупредят" че ще трябва да скочиш!
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    До 14 и 12: СВОБОДАТА САНЧО... казваше еди глупав селянин... Ако утре вместо забрана да минеш на червено политиците те предупредят, че ще скочиш в бездната и ти наслагат знаци къде е пътя за бездната?! Политиците са *** - също като масите! Това дори не е твърдение, а факт!
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    До 13 - всъщност свободния пазар сам се регулира. Свободния пазар ти дава възможност да решиш и като цяло хората сами избират технологията, която е по-чиста и ефективна. Проблема на политиците е, че правят помен с чужда пита и доказано разхищават общите средства. В конкретния случай насилственото налагана на ЕЛ като ИЗБРАНА технология буквално спира развитието на всички други технологии, които имат потенциал да бъдат още по-чисти! Сори ама наистина нямаме нужда Урсулица да ни казва какво да прав
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    СМОГ ( преди 5 месеца )
    #12 Един човек с работещ мозък. На какъв език трябва да се каже "изгорелите газове НЯМАТ място в населените места", на есперанто? Катализаторите и DPF-ите не работят в студено време и при студен старт. Корпорациите са безскрупулни. До края и след него ще си правят оглушки, ще лобират, ще дават подкупи, ще плащат "проучвания" и статии, само и само да минат метър. Без държавен контрол, капиталът е диващина. Справка: Шеврон в Еквадор, Бритиш Петролеум в Мексикански залив и безброй други.