IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Group е изправен през глоба от 1,5 млрд евро заради емисии

Германският производител призна, че не успява да покрие новите стандарти в ЕС

Най-големият европейски производители втория в света – VW Group, влезе в 2025 година с редица проблеми, последният от които е изтичането на данните на 800 000 собственици на електромобили. Концернът се опитва да разреши кризата със свръхкапацитета от превозни средства, натрупан заради спада на продажбите на EV, като си осигури дългосрочна бъдеще. Преди това нещата вероятно ще станат още по-зле, тъй като концернът ще трябва да плати огромна глоба в ЕС – 1,5 млрд евро.


Volkswagen


В разговор с анализаторите от индустрия ръководителят на отдела за връзки с инвеститорите във VW – Ролф Вебер, цитиран от Bloomberg, разкри размера на потенциалните санкции за превишаване на стандарта за емисии в ЕС. Той ги изчислява именна на 1,5 млрд евро, като налагането им изглежда неизбежно, тъй като концернът не може да покрие новите изисквания.

Проблемът е, че Volkswagen не пусна нови електромобили миналата година, такива не се предвиждат и през тази година. Едва през 2026 ще излезе новият ID.2, но преди това компанията трябва продава повече електромобили за сметка на по-печелившите модели с ДВГ.


Volkswagen


В същото време търсенето на EV в цяла Европа намалява, въпреки че в останалите части на света се отчита ръст. Това се дължи основна на факта, че на ключови пазари като Германия и Италия субсидиите да електромобили бяха намалени. Едновременно с това съществуващите предложения на VW са изправени пред силна конкуренция от страна на по-евтините китайски алтернативи.

VW не е единствената компания, която е засегната от строгите цели на Европейския съюз за емисии. По-рано тази година някои от най-големите автомобилни производители в света обявиха, че искат да обединят своите емисии в ЕС с Tesla в опит да избегнат предложените глоби. Toyota, Ford, Mazda, Stellantis, Subaru и Leapmotor възнамеряват да създадат „суперпул“ с Tesla, а Mercedes-Benz се стреми да се обедини със Smart, Volvo и Polestar.


0 от 500
  • #33
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Без политическите ограничения и забрани за ДВГ - при една реална конглокентна среда китайските производители на ЕЛ няма как да пробият нито в Европа още по-малко в САЩ. А без тези два пазара те няма да оцелеят разчитайки само на китайския, защото нито Африка - развиващ се вече пазар, нито Южна Америка или Азия търсенето на ел. е кой знае колко голямо. Но падането на забраните за ДВГ и края на фаворитизирането на ЕЛ е началото на алтернативите!
  • #32
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 27 ( преди 5 месеца )
    Водородът получава абсолютно същата подкрепа като електромобилите. Само антиелектриците вярвате че субсидии се раздават само на Тесла и на никой друг. Toyota mirai се продаваше с около 50 000 евро на автомобил под себестойност плюс още 10 000 евро субсидии за покупка и ниникойе пожела да я кара, въпреки че е безспорно по екологична от електромобилите, зарежда се по-бързо и тогава имаше по-голям пробег. Защо според тебе? Очевидно не е заради липса на държавна подкрепа? Защо защо защо защо?
  • #31
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Пич, ако спрат зелената сделка, Китай ще внася дрехи в Европа, защото никой няма да иска електрокари, освен феновете им. Ако утре можеш да си кишиш каквото ти е кеф, какво ще си вземеш - Ролс Ройс с голям бензинов двигател или елтрическа тротинетка на 4 колела? Китайците произвеждат това, което е нужно на света. Ако света не се нуждае от нещо, никой няма да го произвежда. Знаеш ли защо няма каруци вече в Европа?! Защото не са нужни. Инак Китай щеше да ги произвежда.
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Само че знаете ли как става "електрификацията" в Европа?! Вчера излезе информацията - Европейската комисия плаща десетки милиони на "зелени" НПО, които лобират (подкупват) депутатите от Европейския парламент, да гласуват каквото Комисията иска... един крайно корумпиран процес - ама иначе политиците знаели най-добре и мислели за вас... аха. Е вярвайте си! А на свободния пазар избора е твой - слагаш парите си там, където смяташ, че е най-добре!
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Аз не харесвам големите градове - много *** на малко място. И не живея там. Желанието да промениш нещо, защото ти така си мислиш, че е редно, е ... вие си знаете. Защо е проблем зелената сделка? Защото когато всички ние станем като в Африка, ще се чудим как онези политици не разбраха, че работата и продажбите са нужни, за да има заетост. Ако ги няма, притежателите на акции може да са на плюс, но има революции. Е, конкретно пишещите тук - не.
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 5 месеца )
    Практически въпрос. Смяташ ли че тези милиони работници произвеждащи ДВГ така или иначе няма да бъдат уволнени, дори ако още днес с декрет бъдат отменени всякакви зелени сделки евро 7 и забрани за ДВГ, но оставят китайците да внасят безпроблемно и без мита, като просто компенсират китайските субсидии?
  • #27
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    До 18 - как да няма алтернативи? Водорода е алтернатива, синтетичните горива също са алтернатива - те реално не не получават никаква подкрепа! Първо да дефинираме от какво ни пазят политиците - целта която са определили е въглеродни емисии - е да ама за тази цел най-добрата алтернатива са синтетичните горива, защото само те гарантират кръгова икономика. Още повече, е технология приложима за всеки съществуващ автомобил във всяка точка на света, без нужда от замяната им. Алтернативи да искаш!
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    В Китай няма свободен пазар. Знам, че има много бълнуващи, но там няма свободен пазар. Същото се опитват да направят и тук. Онези, бълнуващи чист въздух - въздуха не познава граници. Ако знаеше, когато гръмна онзи АЕЦ в Украйна, само украинци трябваше да страдаш. Уви, не се е случило така. Всяко останало писане, е интелектуален проблем с цитат: Ако си мъртъв, ти не го знаеш. Знаят го близките ти и с тези, които общуваш. Същото е с глупостта! ;)
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До пръцльо ( преди 5 месеца )
    Все така завуалирано но никога не го казваш в прав текст. Ще дойде ли края на електромобилите или не си врачка? Кажи си го направо без да увърташ? Ще дойде ли края на електромобилите и ще се възродили ДВГ? Планът през 2050 е света да стане въглеродно неутрален. Как си представяш транспорта през 2050? Имаш ли мнение или просто си против мненията на останалите както винаги, за да ти анти против и деструктивен? Просто да обясняваш как всички грешат, а само ти да си безгрешен защото нямаш мнение?
  • #24
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Чисти теоретичен въпрос - ами ако прозиводителите откажат да ги платят? ЕС ще ги затвори ли? Искам да видя, как точно на тези с омекналите крайници, ще им стиска да оставят десетки милиони на улицата. Рим може да не е бил построен за ден, ама Брюксел ще бъде пометен за ден.