IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Group е изправен през глоба от 1,5 млрд евро заради емисии

Германският производител призна, че не успява да покрие новите стандарти в ЕС

Най-големият европейски производители втория в света – VW Group, влезе в 2025 година с редица проблеми, последният от които е изтичането на данните на 800 000 собственици на електромобили. Концернът се опитва да разреши кризата със свръхкапацитета от превозни средства, натрупан заради спада на продажбите на EV, като си осигури дългосрочна бъдеще. Преди това нещата вероятно ще станат още по-зле, тъй като концернът ще трябва да плати огромна глоба в ЕС – 1,5 млрд евро.


Volkswagen


В разговор с анализаторите от индустрия ръководителят на отдела за връзки с инвеститорите във VW – Ролф Вебер, цитиран от Bloomberg, разкри размера на потенциалните санкции за превишаване на стандарта за емисии в ЕС. Той ги изчислява именна на 1,5 млрд евро, като налагането им изглежда неизбежно, тъй като концернът не може да покрие новите изисквания.

Проблемът е, че Volkswagen не пусна нови електромобили миналата година, такива не се предвиждат и през тази година. Едва през 2026 ще излезе новият ID.2, но преди това компанията трябва продава повече електромобили за сметка на по-печелившите модели с ДВГ.


Volkswagen


В същото време търсенето на EV в цяла Европа намалява, въпреки че в останалите части на света се отчита ръст. Това се дължи основна на факта, че на ключови пазари като Германия и Италия субсидиите да електромобили бяха намалени. Едновременно с това съществуващите предложения на VW са изправени пред силна конкуренция от страна на по-евтините китайски алтернативи.

VW не е единствената компания, която е засегната от строгите цели на Европейския съюз за емисии. По-рано тази година някои от най-големите автомобилни производители в света обявиха, че искат да обединят своите емисии в ЕС с Tesla в опит да избегнат предложените глоби. Toyota, Ford, Mazda, Stellantis, Subaru и Leapmotor възнамеряват да създадат „суперпул“ с Tesla, а Mercedes-Benz се стреми да се обедини със Smart, Volvo и Polestar.


0 от 500
  • #43
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До тинтири ( преди 5 месеца )
    Ако във вашия град има 1 000 алкохолика, А ти представляваш 0,1% от алкохолиците, Има ли нужда да вземаш някакви мерки или това е оправданието пред семейството ти, в което си 25-33% от алкохолиците, ако имаш едно-две деца? Да се върнем в градовете? Колко процента от замърсяването в градовете е предизвикано от градския транспорт? Трябва ли да се вземат мерки? Ако живееш на село, недей да отговаряш И въобще недей да пишеш по такива теми.
  • #42
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Има ли алтернатива регулираният пазар? Има, но е утопичен - образование и висок интелект за всички. Ироничното е, че глууппаците, които необразовано настояват за свободен пазар, имат най-остра нужда от регулирания пазар, защото не могат сами да разпознават опасните продукти - дори обратното: връзват се на елементарни лъжи за електромобилите, създадени от петролната индустрия и изостанали компании като Тойотка.
  • #41
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    И последен въпрос, защото излизам - При условие, че целия транспорт в Европа е отговорен за 0,7% от световните емисии, мислите ли, дори утре да спрем да караме автомобили ще има разлика? Смешно е, да решавате "проблема" с тия мерки, а същевременно всяка година да позволяваме Планетата да губи по 4 милиона хектара гори, които биха абсорбирали няколко стотин тона въглерод!!! Казано е: Като не знаеш какво искаш - ще ти дадат каквото не ти трябва!
  • #40
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Вече сме виждали свободен пазар при автото - той доведе до откриването на смога и здравословните последици от изгорелите газове през 60-те, както и въвеждането на първите еконорми през 70-те. Отиди да пропагандираш за свободен пазар пред труповете на милионите, умрели преждевременно от газовете. Друг пример? Свободният пазар във фармацевтиката довежда до това, че Байер продава хероин свободно като аспирин и го рекламира като панацея. Свободен пазар може да съществува само в главата на неукия.
  • #39
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Пазари и политика ( преди 5 месеца )
    Нали говорим за пазарни принципи? Кой би накарал една фирма с автопарк който изминава над 1 милион километра годишно, да инвестира в автомобили с ДВГ, за които да дава по 200 000 лв за гориво за всеки един милион километра, вместо да даде еднократно 200 000 лв за система, която през следващите 20 години да пести по 200 000 лв годишно - 4 милиона спестявания с 200 000 лв инвестиция? Пазарно е по-доброто решение. Политически - също. Няма да изтекат 4 милиона извън граница към Русия или арабите
  • #38
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Алтернатива на това? ( преди 5 месеца )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година
  • #37
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Алтернатива на това? ( преди 5 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #36
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 33 ( преди 5 месеца )
    Какви са алтернативите на електромобил за 30 000 евро 500 коня 500 kW зареждане който харчи 10 лв за да стигне от София до морето без спиране за зареждане?
  • #35
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До антиелектриците ( преди 5 месеца )
    Кажете го в прав текст. Идва ли края на електромобилите? Да или не? Ако е да Какво точно си представяте под край?
  • #34
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 31 ( преди 5 месеца )
    Само на тебе ти се вярва, че някой ще избере да си купи за 30 000 евро бензинова SKODA 100 коня, вместо 500 коня xiaomi С 500 киловата зареждане, което се доближава по време като зареждане с бензин. Дали ще спрат да купуват и китайски фотоволтаици и батерии за съхранение на енергия? Субсидиите за фотоволтаици бяха прекратени през 2017, затова имаше няколко години за стой А сега има бум. Ще стане същото с електромобилите..