Историята на дизеловите двигатели в Русия обхваща повече от седем десетилетия, но краят й е нещастен.Тяхната разработка започва още преди Втората световна война, когато в едно от „затворените“ конструкторски бюра (в тях работят само осъдени инженери) е създаден двигателя „Коджу“ (Коба Джугашвили е партийният псевдоним и истинската фамилия на Сталин). Експерименталните двигатели са инсталирани на прототипи на камиони, модифицирани, но така и не доведени до реализация или производство.
Неуспешната история на руските дизелови коли (ГАЛЕРИЯ):
Участие в рали-състезания
През 1990 г. 1,8-литров турбо двигател дори е монтиран като експеримент на ВАЗ-2108 за участие в рали-състезания. В крайна сметка в Толиати са произведени само около 13 000 бройки от ВАЗ-21045, но търсенето е минимално.
През 1990 г. 1,8-литров турбо двигател дори е монтиран като експеримент на ВАЗ-2108 за участие в рали-състезания. В крайна сметка в Толиати са произведени само около 13 000 бройки от ВАЗ-21045, но търсенето е минимално.


0