fallback

Наистина ли зареждане сутрин пести пари от гориво?

Два фактора поставят под съмнение популярния сред шофьорите мит

Много шофьори твърдят, че са почти напълно зависими от своя автомобил, а проучванията в Европа твърдят, че колата „гълта“ около 25% от семейния бюджет. Голяма част от средствата отиват за гориво, което е вторият най-голяма разход след покупката на самия автомобил. Този разход принуждава много шофьори да се опитат да пестят пари за гориво, когато това е възможност.

Един от триковете, използвани от някои хора, е да зареждат гориво сутрин, като тази теория се основава на физиката на флуидите. Горивото, както повечето течности, се разширява при топлина и се свива на студ. По този начин повишената плътност, тъй като сутрин е студено, би позволила да се получи повече гориво на литър, впръскан в резервоара. И все пак съществуват два фактора, които подкопават този научен факт.

Топлоизолация на подземните резервоари

Първият елемент, който поставя под съмнение мита за сутришното зареждане, е свързан с подземните резервоари на бензиностанциите. Тези големи подземни резервоари са изолирани от земята, която ги покрива. Тъй като покритието играе роля на термичен стабилизатор, разликата в температурата на горивото е минимална в зависимост от времето на деня и дори сезоните на годината.

Това означава, че температурата на горивото варира само с няколко градуса и съответно плътността му не се променя достатъчно, за да се промени неговото количество при зареждане.

Помпите следят количеството зареждано гориво

Съвременните помпи доставят зададен обем, независимо от плътността на бензина или дизела. В резултат на това, ако горивото е малко по-гъсто сутрин, помпите регулират подаваното количество, като гарантират същия обем, независимо от времето на деня.

По същия начин промените в плътността на горивото, закупено от бензиностанциите, са толкова незначителни, че не оказват влияние върху доставеното до резервоара на автомобила количество. С други думи, разходът и производителността на автомобила не са значително засегнати.

fallback
  • #33
    Брях, брях ( преди 5 часа )
    Мноу зелен талибан, мноу зелен кхмер нЯщУ напъплили тук...
  • #32
    Анонимен ( преди 5 часа )
    Предното мнение е мое. Все още си предпочитам бензин за протокола карам БМВ 530i xDrive 12.2022-ра и купуването на електромобил или хибрид не е никакъв проблем поне за мен. Все още обаче на виждам смисъл. Майл хибрида си върши работа а разликата в цената покрива горивото и обслужването, че и остава.
  • #31
    Анонимен ( преди 6 часа )
    Аз лично карам на бензин верно колата харчи 10/100 градско ама не ми пука. Минавам 1000 км градско в Сф на месец което са две зареждания по около 55 литра. Имам и гараж и парко място и къде да зареждам ток даже в офиса, все пак ми е рано за електричка. Като решим да пътуваме из Европа - 4000 км за 7 дни само остава да мисля къде да зареждам през 3 часа каране по магистрали и всяко спиране да е 40 мин. Разхода на натоварен електромобил по магистрала е към 30кв/100 със средна скорост 130.
  • #30
    анонимен ( преди 11 часа )
    Тротинетка, предприятия в България масово затварят заради скъпа електроенергия. Предприятието в Стара Загора не е прецедент,всичко идва от зелените политики.
  • #29
    Гостенино ( преди 13 часа )
    Продължаваш ли да поддържаш тезата че шефът ти е затворил леярският цех, защото не може да си позволи да плаща ток от 18 стотинки за киловатчас - останалото над тази цена го плаща държавата. Преди 20 kW пещи Това са 3,60 лв без ДДС за час, заради които шефът ти по твои думи е фалирал и затворил цеха? Тези ги разправяй на колегите ти антиелектрици, но никъде другаде защото останалите имсме критично мислене. Още по-голям смях ще е ако е истина и си повярвал на оправданията!
  • #28
    Митбъстър=идиот ( преди 14 часа )
    Леенето на метали е най екологично със захранване от фотоволтаични панели когато слънцето пече.През нощта може да захранваш пещите със батерии със съхранена през деня електроенергия.Статистически е доказано.
  • #27
    Гост ( преди 15 часа )
    Леярна Прогрес в Стара Загора затвори заради високите цени на електроенергията. Може Теслю адреналинката електричка да се предложи за консултант и да ги научи да леят на фотоволтаици на припек.Когато цената на електроенергията се вдигне, заплати и осигуровки се вдигат,а цената на отливката си остава същата губиш по малко,ако не работиш.
  • #26
    До 24 ( преди 15 часа )
    Моята работа си върви, а и на Гост който е топ инженер във фирмата за металообработка. Шефа му плаща по 150 лв да си клати краката и да виси във форумите и да пише коментари. Все пак шефа е супер интелигентен и уволни леярите, защото не може да си позволи да плаща тока за пещта за леене 50 лв на ден за ток. Гост му е 3 пъти по-скъп, но си го държи на работа.
  • #25
    До 24 ( преди 15 часа )
    Нас не ни мисли. Ти ако нямаш време, недей да четеш статии които не те интересуват, после недей да четеш коментари които не те засягат, а ако съвсем пък нямаш време, спри да пишеш коментари под тези статии.
  • #24
    до повечето ( преди 16 часа )
    Абе, форумните плъхове и под тази статия ли си пишете глупостите? Хайде спрете се, или си намерете работа.
fallback
Последни