fallback

Наистина ли зареждане сутрин пести пари от гориво?

Два фактора поставят под съмнение популярния сред шофьорите мит

Много шофьори твърдят, че са почти напълно зависими от своя автомобил, а проучванията в Европа твърдят, че колата „гълта“ около 25% от семейния бюджет. Голяма част от средствата отиват за гориво, което е вторият най-голяма разход след покупката на самия автомобил. Този разход принуждава много шофьори да се опитат да пестят пари за гориво, когато това е възможност.

Един от триковете, използвани от някои хора, е да зареждат гориво сутрин, като тази теория се основава на физиката на флуидите. Горивото, както повечето течности, се разширява при топлина и се свива на студ. По този начин повишената плътност, тъй като сутрин е студено, би позволила да се получи повече гориво на литър, впръскан в резервоара. И все пак съществуват два фактора, които подкопават този научен факт.

Топлоизолация на подземните резервоари

Първият елемент, който поставя под съмнение мита за сутришното зареждане, е свързан с подземните резервоари на бензиностанциите. Тези големи подземни резервоари са изолирани от земята, която ги покрива. Тъй като покритието играе роля на термичен стабилизатор, разликата в температурата на горивото е минимална в зависимост от времето на деня и дори сезоните на годината.

Това означава, че температурата на горивото варира само с няколко градуса и съответно плътността му не се променя достатъчно, за да се промени неговото количество при зареждане.

Помпите следят количеството зареждано гориво

Съвременните помпи доставят зададен обем, независимо от плътността на бензина или дизела. В резултат на това, ако горивото е малко по-гъсто сутрин, помпите регулират подаваното количество, като гарантират същия обем, независимо от времето на деня.

По същия начин промените в плътността на горивото, закупено от бензиностанциите, са толкова незначителни, че не оказват влияние върху доставеното до резервоара на автомобила количество. С други думи, разходът и производителността на автомобила не са значително засегнати.

fallback
  • #24
    до повечето ( преди 21 часа )
    Абе, форумните плъхове и под тази статия ли си пишете глупостите? Хайде спрете се, или си намерете работа.
  • #23
    До 21 ( преди 21 часа )
    "анонимен ( преди 9 минути )Тротинетка,една нула повече си сложил,доказваш,че си математик.52 седмици по 30 лева са 1560 лв. годишно. 90 х. лв разделени на 1560 лв са 58 години." Е именно де, господин доказан антиматематик, който не може да разбере разликата между огромния пробег на toyota-та, който върти гост - 78 000 км за 10 години и скромния пробег който позволява електромобила при 200 км на ден - 73 000 км годишно. 10 пъти разлика - една нула повече
  • #22
    До 18 ( преди 21 часа )
    Ето как без да питаш съм ти го сметнал и него само с 200 км на ден, което е половината пробег на нормален електромобил. Искаш ли да се върнем към коментара в който дори втората ръка електромобили струват на цената на автомобил с ДВГ, дали някой от вас антиелектриците ще си купи автомобил с ДВГ или ще врътнете мнението на 180 градуса? Доколкото ви познавам след 10 години ще ми обяснявате как сте ме убеждавали че електромобилите са бъдещето А аз съм се инатил и съм защитавал ДВГ
  • #21
    анонимен ( преди 21 часа )
    Тротинетка,една нула повече си сложил,доказваш,че си математик.52 седмици по 30 лева са 1560 лв. годишно. 90 х. лв разделени на 1560 лв са 58 години.
  • #20
    Бунак ( преди 21 часа )
    Тези бунаци за 73 000 плащат цели 2200 лв годишно - 22 000 лв за 10 години. Плюс 90 000 лв за чисто нов автомобил излиза 112 000 лв заедно със зареждането.
  • #19
    Бунак ( преди 21 часа )
    А онези бунаци, дето са се набутали със скъпи чисто нови автомобили, защото не могат да си позволят 10-годишен, плащат цели 3 лв на 100 км. Шматките зареждат цели 6 часа на монофазен контакт ежедневните 40kWh които са им необходими за дневния пробег от 200 км. Представяш ли си вместо да спят стоят и държат контакта шест часа да се зареди автомобила, а гост държи маркуча само 5 минути .
  • #18
    анонимен ( преди 21 часа )
    Тротинетка,защо винаги пропускаш разликата от 90 х.лева(100-10=90) и 20 х. долара за бъдещата смяна на батериите?
  • #17
    анонимен ( преди 21 часа )
    При 20 лв за 100 км колкото в момента излизат със супер икономичната Toyota corolla купена 10-годишна за 10 000 лв, горивото на година ще му струва само 14 600 лв. Скромните 146 000 лв за 10 години колкото обикновено кара автомобилите си. Че какво му плащаш! Евтиния!
  • #16
    Неостър ( преди 21 часа )
    "анонимен ( преди 1 час )До втория.Да въртиш много километри,с електромобил с 200 км автономия.Трябва да си мазохист или особено остър." Нека са само по 200 км на ден - вместо 150 км на седмица като огромния невероятен пробег на Гост, който изминава невъобразимите. 7 800 км годишно защото не слиза от автомобила. Електромобилите със скромен пробег от 200 км, позволяват само 73 000 км годишно и на гост няма как да му свършат работа!
  • #15
    Гостенино ( преди 21 часа )
    Аз също направих тази глупост, да си помисля че мислиш. Щом мислиш, че при голям пробег имам предвид тебе със 150 км седмично за 30 лв, наистина съм в голяма грешка, че някога би ме разбрал какво искам да кажа.
fallback
Последни