Всеки автомобилен производител допуска грешки при разработката на нови модели и Renault не прави изключение. С пускането на Talisman французите се прицелиха високо, но амбициите им бързо се изпариха. А причината е серията от грешки, направени от началото до края, които не оставиха шансове на модела да спечели потребителите.
Първата голяма грешка, която французите направиха, беше пускането на модел, който трябваше да компенсира слабото представяне на последната Laguna и провала на Latitude. Talisman се опита да играе в два сегмента - D и E, дебютирайки с амбицията да бъде премиум. И вместо да предложат семеен спортен модел с каросерия с 5 врати, каквито бяха Laguna и Latitude, в Renault избраха класически седан с 4 врати.
През 2014 френският производител създаде подразделение за специални програми в своя дизайнерски център и именно там беше разработена високопроизводителна версия - Renault Talisman RS. Този автомобил никога не е бил в движение, но съществува. Той не използва базата на класически седан, а на комбито Talisman Grandtour.
Единствените изображения, които съществуват, са на екстериора и от тях се вижда, че французите не са пестили ресурси. Броните са различни, като имат аеродинамични канали отзад, алуминиевите джанти са наследени от последния Mégane RS, а отпред има кариран флаг за дневни светлини във въздухозаборниците в краищата. Всичко това е свидетелство, че Talisman RS е замислен като семеен автомобил от висок клас и с отлично качество.
В крайна сметка производителят се отказва от пускането на такъв автомобил. Ако обаче той беше получил най-радикалния мотор на марката – 1.8 Tce с 300 к.с. и система 4Control, позволяваща завиване на задните колела, най-вероятно Talisman щеше да бъде видян в различна светлина. Французите обаче не се решават на подобен ход, а Talisman се задържа само в едно поколение, преди да бъде пратен в историята през 2022.