Renault Group взе решение да даде приоритет на SUV-модели с марката Renault, което обаче доведе появата на празнина в гамата на марката. И този проблем сега ще трябва да бъде разрешен от Dacia, която ще преобърна с главата надолу един от най-конкурентните сегменти на пазара. Румънската марка има за задача да направи безпрецедентен модел, който да заеме мястото на варианта на Renault Mégane с двигатели с вътрешно горене, пише испанското издание Motor.es.
„Треската за SUV“ завладя марката Renault и за кратко време тя създаде голямо и разнообразно семейство от автомобили в този клас. В това малко пространство француите позиционираха повече от половин дузина превозни средства - както термични, така и 100% електрически. Те варират от наскоро пуснатото електрическо Renault 4 до флагмана на марката Rafale.
„Ако европейската общественост иска SUV, ние ще им дадем SUV“, категорични са от Renault Group, но историята е показала, че даването на приоритет на SUV за сметка на по-традиционни автомобили не винаги е успешно. Доказателство е новото Renault Symbioz. Компактният SUV трябва да замени именно Megane във варианта с ДВГ, тъй като популярният френскки модел от сегмент C вече е изцяло електрически.
Най-логично изглежда, че замяната на традиционния компактен автомобил със SUV ще даде добър резултати. Все още е рано да се правят заключение относно представянето на Symbioz на пазара, но според повечето експерти в Renault прибързано са се отказали от С-сегмента, където конкуренти като Peugeot, Opel, KIA, Volkswagen и SEAT все още имат присъствие.
В Renault Group със сигурност са наясно, че се отказват от солен пазарен дял. И въпреки че термичният Mégane в последно време беше изпреварен от основните си съперници, липсата му се усеща. Затова и французите търсят решение да се върнат в компактния сегмент, а задачата за това е възложена именно на Dacia.
След излизането на Bigster, румънският производител се фокусира върху нова фаза от своя амбициозен стратегически план. Той включва няколко нови модела, като заместникът на термичния Megane трябва да излезе през 2026-2028 година. Името му не е известно, но се знае, че той ще бъде изграден на платформата CMF-B, ще се предлага с електрифицирани двигатели (меки хибриди), както и в двугоривни версии, подготвени да използват LPG като гориво.