IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia трябва да разреши проблем на Renault

Липсата на Megane с ДВГ оставя празнина в един от най-важните сегменти на пазара

Renault Group взе решение да даде приоритет на SUV-модели с марката Renault, което обаче доведе появата на празнина в гамата на марката. И този проблем сега ще трябва да бъде разрешен от Dacia, която ще преобърна с главата надолу един от най-конкурентните сегменти на пазара. Румънската марка има за задача да направи безпрецедентен модел, който да заеме мястото на варианта на Renault Mégane с двигатели с вътрешно горене, пише испанското издание Motor.es.


Dacia


„Треската за SUV“ завладя марката Renault и за кратко време тя създаде голямо и разнообразно семейство от автомобили в този клас. В това малко пространство француите позиционираха повече от половин дузина превозни средства - както термични, така и 100% електрически. Те варират от наскоро пуснатото електрическо Renault 4 до флагмана на марката Rafale.

„Ако европейската общественост иска SUV, ние ще им дадем SUV“, категорични са от Renault Group, но историята е показала, че даването на приоритет на SUV за сметка на по-традиционни автомобили не винаги е успешно. Доказателство е новото Renault Symbioz. Компактният SUV трябва да замени именно Megane във варианта с ДВГ, тъй като популярният френскки модел от сегмент C вече е изцяло електрически.

Най-логично изглежда, че замяната на традиционния компактен автомобил със SUV ще даде добър резултати. Все още е рано да се правят заключение относно представянето на Symbioz на пазара, но според повечето експерти в Renault прибързано са се отказали от С-сегмента, където конкуренти като Peugeot, Opel, KIA, Volkswagen и SEAT все още имат присъствие.

В Renault Group със сигурност са наясно, че се отказват от солен пазарен дял. И въпреки че термичният Mégane в последно време беше изпреварен от основните си съперници, липсата му се усеща. Затова и французите търсят решение да се върнат в компактния сегмент, а задачата за това е възложена именно на Dacia.

След излизането на Bigster, румънският производител се фокусира върху нова фаза от своя амбициозен стратегически план. Той включва няколко нови модела, като заместникът на термичния Megane трябва да излезе през 2026-2028 година. Името му не е известно, но се знае, че той ще бъде изграден на платформата CMF-B, ще се предлага с електрифицирани двигатели (меки хибриди), както и в двугоривни версии, подготвени да използват LPG като гориво.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ммм,даа ( преди 1 ден )
    Рено ,при сегашните условия на мениджмънт с непрекъснати залитания в проекти ,които са очевиден генератор на разходи,не го чака бляскаво бъдеще....
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    За 2028-мъ съвсем няма да има нужда от подобен модел на Дачия.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    ЧНГ на тиквеника Ви с "конглокенциата"! Рядък екземпляр...
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Пешо блесна за пореден път. Термично ми е!
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Термичен ( преди 2 дни )
    Статията направо изплиска легена. Честно!
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Спирането на Меган не беше най-брилянтната им идея (особено комбито, че като цена размери беше почти без конглокенция), но явно стратегията им е да предложат по-евтини коли от конглокентите и така да вземат пазарен дял. Може и да им се получи, само недоумявам защо първо не пуснаха модел на Дачия в този сегмент преди да го спрат ?!?!? Каквото е да пуснат 2026-2028 ще тръгнат почти от нулата с клиентите. Има овакантено място в Stellantis за ДеМео, да отива по-бързо преди да напредне с поразиите
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Караколев ( преди 2 дни )
    Смисловите и редакционни недоделки са безспорен факт, но да погледнем и съдържателната страна. За спирането на Мегана се заговори още през 2020 г.. Продажбите падаха, фактът дойде някъде преди 18 месеца. Твърде дълго Рено са били фиксирани само посока ЕЛ. Логан се води Б сегмент и промислена стратегия би предполагала към най-късно 2023 г. Дачия да имат кола с двг от С сегмент. Материалът говори за 26-28-*** - твърде безобразно закъснение. Комай, електрификацията не е това, за което я представяха!
  • #3
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Car guy ( преди 2 дни )
    За първи път чувам-виждам такъв термин - термичен Меган.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Е, какви са тези въпроси? Той самият не знае. Тук имаме просто превод с използване на Гугъл преводач, без каквото и да е осмисляне от страна на "автора". Не знам как изобщо има смелостта да си сложи името върху чужд - некадърно преведен материал.Поради тази причина и пропускам този сайт.Дизи Райдър са истинските професионалисти, а не Гугъл транслатори.
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Пешко Шъгурчов, любимецо мой, би ли бил така добър, моля да ни обясниш на популярен език като що за финасово-икономически термин е "солен пазарен дял"? - нещо хубаво ли е, лошо ли е, какви реални или прогнозируеми проценти стоят зад него; има ли значение дали солта на пазарния дял е хималайска или поморийска и т.н. С една дума, доста тъжно започва '2025, като виждаме, че пак ще се налага да те четем... :-(