fallback

Наистина ли зареждане сутрин пести пари от гориво?

Два фактора поставят под съмнение популярния сред шофьорите мит

Много шофьори твърдят, че са почти напълно зависими от своя автомобил, а проучванията в Европа твърдят, че колата „гълта“ около 25% от семейния бюджет. Голяма част от средствата отиват за гориво, което е вторият най-голяма разход след покупката на самия автомобил. Този разход принуждава много шофьори да се опитат да пестят пари за гориво, когато това е възможност.

Един от триковете, използвани от някои хора, е да зареждат гориво сутрин, като тази теория се основава на физиката на флуидите. Горивото, както повечето течности, се разширява при топлина и се свива на студ. По този начин повишената плътност, тъй като сутрин е студено, би позволила да се получи повече гориво на литър, впръскан в резервоара. И все пак съществуват два фактора, които подкопават този научен факт.

Топлоизолация на подземните резервоари

Първият елемент, който поставя под съмнение мита за сутришното зареждане, е свързан с подземните резервоари на бензиностанциите. Тези големи подземни резервоари са изолирани от земята, която ги покрива. Тъй като покритието играе роля на термичен стабилизатор, разликата в температурата на горивото е минимална в зависимост от времето на деня и дори сезоните на годината.

Това означава, че температурата на горивото варира само с няколко градуса и съответно плътността му не се променя достатъчно, за да се промени неговото количество при зареждане.

Помпите следят количеството зареждано гориво

Съвременните помпи доставят зададен обем, независимо от плътността на бензина или дизела. В резултат на това, ако горивото е малко по-гъсто сутрин, помпите регулират подаваното количество, като гарантират същия обем, независимо от времето на деня.

По същия начин промените в плътността на горивото, закупено от бензиностанциите, са толкова незначителни, че не оказват влияние върху доставеното до резервоара на автомобила количество. С други думи, разходът и производителността на автомобила не са значително засегнати.

fallback
  • #14
    Гостенино ( преди 21 часа )
    "Гост ( преди 1 час )Значи за да пестят,трябва да платя 100 хилки за електрокар, вместо Тойота Корола втора употреба за 10 хилки.Математик та дрънка." Да ти припомня една мисъл " - Какъв е главният проблем на умните хора?- Те мислят, че другите също мислят.
  • #13
    анонимен ( преди 22 часа )
    5-ти, в една Германия, също имаш избор на цената на която зареждаш гориво. Тя варира в рамките на деня, като разликите достигат до 20цт. А ако решиш на магистрала, сложи още 20цт отгоре. Цените, които ти обявяваш са общо взето борсови, които като краен потребител няма да видиш. Съвсем отделно е, че, колко трябва да висиш с 11квч зарядно (които са масови по домовете). Та айде спри се малко с теоретичните глупости или инвестицията в панели...
  • #12
    анонимен ( преди 23 часа )
    Пробег 500 км на хартия,които на практика са само 200 км.
  • #11
    анонимен ( преди 23 часа )
    Е то които иска да върти много километри си взема електромобил с 500 км пробег.
  • #10
    Гост ( преди 23 часа )
    Значи за да пестят,трябва да платя 100 хилки за електрокар, вместо Тойота Корола втора употреба за 10 хилки.Математик та дрънка.
  • #9
    анонимен ( преди 23 часа )
    До втория.Да въртиш много километри,с електромобил с 200 км автономия.Трябва да си мазохист или особено остър.
  • #8
    До 7 ( преди 23 часа )
    Тези технологии вече са измислени. В Китай електромобилите са по-евтини от автомобил с ДВГ
  • #7
    анонимен ( преди 23 часа )
    Електромобилите никога няма да станат по-евтини от ДВГ, освен ако не измислят някаква съвсем нова технология но дори и тогава.
  • #6
    Новинар ( преди 1 ден )
    Анализатори сочат, че причините са няколко - основно по-бавното възстановяване на китайската икономика, както и много бързото навлизане на електромобилите. Товарният превоз пък преминава на газ. Това намали търсенето на горива и рафинериите ограничиха покупките - консултантската компания Oilchem отчита, че компаниите в провинция Шандун (сърцето на индустрията, свързана с преработката на петрол) работят с под 55% от капацитета си.
  • #5
    Новинар ( преди 1 ден )
    Новините които няма да прочетете тук: Китай разочарова петролните пазари през 2024 г. - вносът спада за първи път от години През миналата година в страната са внесени 553,4 млн. тона, или към 11,04 млн. барела дневно 13.01.25 г. Инвестор БГ
fallback
Последни