IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай счупи рекорда по произведени и продадени автомобили

Експортът на страната отбеляза невиждан ръст от 19,3% на годишна база

Китай счупи рекордите по производство и продажби на автомобили. През 2024-та от поточните линии на заводите в страната са слезли 31,282 милиона бройки, което е с  3,7% повече от предходната година. Продажбите пък са нараснали с 4,5% до 31,436 милиона, съобщи местната агенция Xinhua, позовавайки се на данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM). За настоящата година прогнозите са, че ръстът на продажбите ще достигне 33 милиона автомобила.


Китай


CAAM изнесе и други данни - износът на Китай надхвърли границата от 5,8 милиона превозни средства, 1,28 милиона от които са нови електрически превозни средства (NEV), тоест електромобили и хибриди. Само през миналата година в страната са произведени и продадени 12,888 милиона електромобила и хибриди, което е съответно с 34,4 и 35,5 процента повече от 2023-та. Обемът на износа на всички превозни средства от своя страна се е увеличил с 19,3%.

При сравнението на всички марки, представени на китайския пазар, Топ 10 по обем на експортните продажби в края на 2024 година е следният: Chery (1,14 милиона бройки), SAIC (929 000), Changan (536 000), Geely ( 532 000) и Great Wall Motor (453 000), BYD (433 000), BAIC (274,000), Tesla China (260 000), JAC (249 000) и Dongfeng (246 000).


Китай


Лидер по обем на продажбите в сегмента BEV е BYD, която приключи годината с 3,7 милиона автомобила. Второ място заема Geely, която е продала 862 930 автомобила, задвижвани от нови енергийни източници. Третото място заема Tesla China, която е продала 657 100 електрически превозни средства.

През декември продажбите на NEV в страната достигнаха 1,59 милиона единици, което е ръст от 34% на годишна база. Това е исторически максимум за четвърти пореден месец.

Китайската асоциация на производителите на автомобили даде и прогноза за 2025 година: продажбите на автомобили в Китай ще достигнат 32,9 милиона единици, което ще бъде увеличение от 4,7% в сравнение с резултата от 2024-та. А 16 милиона от тях ще се паднат на NEV (ръст от 24,4 процента).

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 5 минути )
    Снимката с ръждясващи китайски електрокари на пристанището е показателна.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 21 минути )
    Дай практически пример със xiaomi за това което говориш - компромиси с качеството и спестяване на материали? Дали щяхме да четем това заглавие на статия от преди два дни, ако беше така : Xiaomi показа най-бърз растеж на пазара на смартфони през 2024 г. делът на Samsung и Apple падна
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 27 минути )
    Кой е проектирал колата на Xiaomi? Бивши дизайнери на BMW и Mercedes обединяват усилия за създаването на SU7 Петър Захариев 09.01.2024 Един от тях е добре познато име в автомобилната индустрия - Крис Бенгъл, който е създал някои от най-противоречивите модели в историята на BMW. Другите двама са Ли Тианюан - дизайнер на BMW iX, и Джеймс Киу - дизайнер на високоефективния Mercedes-Benz Vision EQXX.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 32 минути )
    Щом всеки път когато съм споменал думата "електромобил" ти си чул "Тесла", проблемът си е в твоя телевизор! Вероятно си пропуснал и частта в която казвам, че ще стана много по-голям фен на Toyota от вас, когато след две-три години започнат производството на електромобили с твърдотелни батерии с пробег 1500 км и 10 минутно зареждане. За разлика от вас, аз смятам че числата за които говоря не принадлежат на Тесла, на японците или на германците, нито пък са китайски. Само вие ги виждате така!
  • #18
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 14 ( преди 58 минути )
    Ахам, доообре. Колкото Виктория Бекъм участваше в проектирането на Рейндж Роувър Евоуг преди години, толкова и китайските продукти са по чужд дизайн. Дори някой "западняк" да им даде нещо проектирано правилно, то се произвежда по спецификация най-много в началото. При първи проблем или рунд за намаляване на цената се почва с простотиите, най-често под мотото, "Може и така да се направи, защото то е същото".
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Усещате ли,как тротинетката заряза рекламирането на Тесла и се прехвърли към реклама на китайски електрически каручки?
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 15 ( преди 1 час )
    Защо ми е да се радвам, че китайците са изнесли толкова много автомобили с ДВГ и толкова малко електромобили? Защо да се радвам, че ще съсипят европейските производители? Аз не съм склонен като вас на злорадство. Аз се радвам на успехите на хората, а не на техните неуспехи!
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Радост за Бидчо Тесларев.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 2 часа )
    Тръгваш с презумпцията, че инженерите и дизайнерите са китайски, но още от тук започва грешката ти. През последните години, голяма част от китайските автомобили са проектирани от топ световни инженери и дизайнери.
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Чудя се ако Китай произвежда 30 милиона, японските, европейските, корейските и американски марки произвеждат още 30-40 милиона, кой произвежда останалите 20-30 милиона автомобила?