IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайските автомобили са все по-успешни, но наистина ли са по-добри?

Традиционните марки вече могат да се учат от тях, категоричен е топ-инженер в индустрията

Едно от най-широко разпространените мнения в автомобилната индустрия е, че китайските превозни средства са по-евтини, защото са с по-лошо качество от европейските или американските превозни средства. Години наред на колите от Китай се гледаше като на нещо нестандартно, което обаче зависи изцяло от технологиите, предоставени от чуждестранни партньори.


Китайски коли


В последно време обаче ситуацията се промени коренно Днес Китай, освен че е най-големият износител на автомобили в света, определя и тенденциите в индустрията, особено в областта на електрическите автомобили. Гиганти като BYD, Geely и NIO вече навлязоха в Европа и Латинска Америка, като САЩ са следващата им цел.

Традиционните производители - от Ford до стартиращи компании като Rivian, вече прилагат обичайна практика в индустрията към китайски превозни средства. Те са сдобиват с някои от тях, разглобяват ги напълно, за да ги анализират и да потърсят ключа към техния успех.

Дори марка като Lucid Motors, известна със своите първокласни превозни средства, които са и най-ефективните на пазара на ЕV, изучава автомобили от китайски марки, за да се поучи от силните им страни. Нейният главен инженер Ерик Бах лично участва в този процес, като посочва няколко области, в които китайските производители се отличават:

- Майсторска изработка и високо качество

Далеч от предразсъдъците, качеството на покритията на много китайски автомобили е на нивото на водещите марки. Модели като Xiaomi SU7 и Zeekr впечатляват с финеса на интериора си и зрелостта на дизайна и каросерията, като някои от моделите достигат много високи нива.


Китайски коли


- Дигитален напредък

Софтуерът и технологичните характеристики са друга силна страна. Компании като Ji Yue, сътрудничество между Geely и Baidu, издигнаха усъвършенствана навигация, гласови команди и помощ на водача до изключителни нива. По думите на Бах, „китайските коли имат дигитален подход, който ги прави еталон в индустрията."

- Скорост на развитие

Способността да се пускат нови модели в рекордно време се дължи отчасти на интензивната работна етика и подкрепата на държавните субсидии, които насърчават иновациите. „Те имат повече хора, които се занимават с програмиране повече часове на седмица и следователно производството е много, много високо“, смята Бах.

Въпреки че превъзхождат в редица аспекти, Ерик Бах посочва, че китайските производители все още имат място за подобрение в динамиката на шофиране и представянето на пътя.

Тъй като Lucid и други западни производители се стремят да усъвършенстват своите предложения, е ясно, че конкуренцията е по-силна от всякога. Автомобилната индустрия се променя и китайските автомобили играят основна роля в тази глобална трансформация.

„В Lucid работим усилено, за да съберем всички части в един цялостен пакет. През последните години китайските производители се възползваха от силните страни на традиционните марки и сега те трябва да направят същото, ако не искат да бъдат изместени“, завършва главният инженер на Lucid Motors.


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хо хо ( преди 15 часа )
    Единственото, което европейските производители могат да научат от китайците, е това, как да поискат и да получат субсидия от европейската комисия. Зелените *** не схванаха, че субсидията не трябва да е за купувачите на електромобили, а за производителите им. За справка, Тесла получи 40 милиарда субсидия от Обама. Така всъщност се роди тази марка. Но... нека да запазим мистерията около забогатяването на Мъск. ;)
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Видехме го на автосалона това "качество" и "зрял дизайн". Най-впечатляващ беше Франкенщайна на Ора, който отпред приличаше на Фолксваген Бийтъл 2, отзад на Панамера, а отстрани на Ягуар. Отвътре - луксозни материали, струпани без всякакъв усет за пропорция и хармония, с нулев финес.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    СМОГ ( преди 19 часа )
    Китайците имат пари за най-добрите машини и инженери, имат наготово технологиите, подарени от гладния за печалби Запад, който си изнесе производството там, после що шефа на Форд Джим Фарли кара Xiaomi SU7 664 коня на 2 моста, 0-100 2.8 секунди и не иска да слиза от него.. И чака март месец SU7 Ultra с 3 мотора, 1526 коня и 0-100 за 1.98 секунди, който вдига над 350. С батерия на 900 волта, която се зарежда от 10-80% за 11 минути. 100-200 3.9 секунди, 200-300 8 секунди - такъв Форд нямало.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Жицата ( преди 23 часа )
    Към момента Тесла предлагат най- евтините електромобили. Имат сервизна мрежа за разлика от китайците, но не си бюджетиран с Х евро на година за сервизно обслужване както е при европейските марки. Имат си тяхна зарядна мрежа, която винаги работи перфектно. За капак имат и регулярни ъпдейти, който добавят нови опции постоянно. Да сядат европейците и китайците и да учат.
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 ден )
    Китайските са ***. Проблемът е, че и европейските станаха ***! Никой в момента не произвежда кола, която може да навърти милион. Всичко е ширпотреба, създадено да изкара криво-ляво гаранцията. Парите трябва да се въртят... .
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 ден )
    До 12: Най-добрите са тези които продават най-много на външните пазари и това са японците. Китайците уж ще са новите японци, но преди тях корейците също щяха да бъдат новите японци, но така и не им се получи. Така че по-полека със заклинанията.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Хахаха стига с тези риби, виж колко бързи риби бяха изядени от Google, Microsoft, Amazon, Facebook... Иначе ако сравним цените на първокласен китайски мобилен телефон тип Flip /Fold ще видим че хич не са на половин цена спрямо моделите на самсунг.
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До РУК ( преди 1 ден )
    Ако наистина си толкова мнителен и вярваш, че авторът на поговорката за бързите риби изяждат бавните е на Ивелин Михайлов, означава че си толкова мнителен, че не си си направил и труда да провериш примерно на английски. Аз също не знам кой е авторът, но със сигурност не съм го прочел във facebook страницата на исторически парк, а от истинска книга. Не очаквам някой от вас да ме разбере, при положение, че не сте прочели и една книга и мразите да четете повече от заглавието на статиите.
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Съвсем нормално е китайците да започнат да правят най добрите коли в света. Там имат отлично образование. Много добри инженери и много работна ръка при това евтина. Също има и евтина енергия и достъп до ресурсите на Русия и Африка и Южна Америка. И всички производствени технологии така или иначе са при тях. Няма нещо което да не знаят как да го направят. Няма причина която да спре китайците да правят най добрите коли в света. Всичко опира до това дали го искат или не.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 ден )
    До 8 - митьо,няма ли да спреш със слогана на "исторически парк"?!Коя е малката бърза риба в автомобилния бизнес? Китайското правителство ли наричаш малка бърза риба, дето раздава безгранично субсидии и преференции на разни фирми от които само една щеше да съществува без тази подкрепа!? Това ли ти е разбирането за "бизнеса".Хайде както ти подариха вайчер да караш Тесла,да ти подарят и билет за Китай,та поне малко да вденеш що е "бизнес" и "пазар" там.От интернет изглежда нямаш акъл да го разбереш