IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайските автомобили са все по-успешни, но наистина ли са по-добри?

Традиционните марки вече могат да се учат от тях, категоричен е топ-инженер в индустрията

Едно от най-широко разпространените мнения в автомобилната индустрия е, че китайските превозни средства са по-евтини, защото са с по-лошо качество от европейските или американските превозни средства. Години наред на колите от Китай се гледаше като на нещо нестандартно, което обаче зависи изцяло от технологиите, предоставени от чуждестранни партньори.


Китайски коли


В последно време обаче ситуацията се промени коренно Днес Китай, освен че е най-големият износител на автомобили в света, определя и тенденциите в индустрията, особено в областта на електрическите автомобили. Гиганти като BYD, Geely и NIO вече навлязоха в Европа и Латинска Америка, като САЩ са следващата им цел.

Традиционните производители - от Ford до стартиращи компании като Rivian, вече прилагат обичайна практика в индустрията към китайски превозни средства. Те са сдобиват с някои от тях, разглобяват ги напълно, за да ги анализират и да потърсят ключа към техния успех.

Дори марка като Lucid Motors, известна със своите първокласни превозни средства, които са и най-ефективните на пазара на ЕV, изучава автомобили от китайски марки, за да се поучи от силните им страни. Нейният главен инженер Ерик Бах лично участва в този процес, като посочва няколко области, в които китайските производители се отличават:

- Майсторска изработка и високо качество

Далеч от предразсъдъците, качеството на покритията на много китайски автомобили е на нивото на водещите марки. Модели като Xiaomi SU7 и Zeekr впечатляват с финеса на интериора си и зрелостта на дизайна и каросерията, като някои от моделите достигат много високи нива.


Китайски коли


- Дигитален напредък

Софтуерът и технологичните характеристики са друга силна страна. Компании като Ji Yue, сътрудничество между Geely и Baidu, издигнаха усъвършенствана навигация, гласови команди и помощ на водача до изключителни нива. По думите на Бах, „китайските коли имат дигитален подход, който ги прави еталон в индустрията."

- Скорост на развитие

Способността да се пускат нови модели в рекордно време се дължи отчасти на интензивната работна етика и подкрепата на държавните субсидии, които насърчават иновациите. „Те имат повече хора, които се занимават с програмиране повече часове на седмица и следователно производството е много, много високо“, смята Бах.

Въпреки че превъзхождат в редица аспекти, Ерик Бах посочва, че китайските производители все още имат място за подобрение в динамиката на шофиране и представянето на пътя.

Тъй като Lucid и други западни производители се стремят да усъвършенстват своите предложения, е ясно, че конкуренцията е по-силна от всякога. Автомобилната индустрия се променя и китайските автомобили играят основна роля в тази глобална трансформация.

„В Lucid работим усилено, за да съберем всички части в един цялостен пакет. През последните години китайските производители се възползваха от силните страни на традиционните марки и сега те трябва да направят същото, ако не искат да бъдат изместени“, завършва главният инженер на Lucid Motors.


0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 3 дни )
    Вероятно не си чувал бизнес поговорката, че в бизнеса не големите риби изяждат бавните, а бързите риби изяждат бавните. Тесла предлагаше най-доброто от всичко което си изброил, но китайците ги изпревариха. Както с по-ниска цена, така и с 500 киловата зареждане, каквото Тесла не може да предложи все още и ако не го предложи за новия Model Y, може да се окаже фатално! Особено за китайския пазар и пазарите на които продават китайците.
  • #9
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Китайците са мноооооого далеч от пробив в Европа и САЩ, а за качество е абсурдно да се говори. Те все още наподобяват. Петърчо, плащат ли ти за китайска реклама?
  • #8
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Много ще е трудно китаеца да изпревари теслата! Философията на китаеца е грандоманска кола с много блясък, всякакви технологии и функции, от всичко по много, но на по-ниска цена.Уж. С данъците и транспорта лесно се спъват тези амбиции. Философията на американската кола е супер проста, но бърза кола, сложни технологии но евтина изработка. Като добавим и планинга с 4-то поколение супер чарджъри и количеството вече готован инфраструктура, виждаме че китайците са на светлинни години назад!
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Дали? ( преди 3 дни )
    "Въпреки че превъзхождат в редица аспекти, Ерик Бах посочва, че китайските производители все още имат място за подобрение в динамиката на шофиране и представянето на пътя." Самият факт, че само от четвъртото стъпване на нюрбургринг автомобилът на xiaomi влезе в топ 5 на най-бързите автомобили на ринга, дали наистина има чак толкова лоша динамика и пътно поведение?
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Запомнете ( преди 3 дни )
    Xiaomi ще измести Тесла! Бързите риби изяждат бавните, а Тесла се забави.
  • #5
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Плюс минус ( преди 3 дни )
    Минусчета, но никакъв отговор. Ами когато за първи път съм повярвал на ИДЕЯТА, че през 2050 година е възможно светът да е преминал на ВЕИ енергия, включително транспорта, а електромобилите да се зареждат под фотоволтаичните навеси и да връщат енергия в мрежата, Тесла все още не съществуваше, а също беше идея, защото референдумат беше през 2011, а Тесла започна производство 2012. До миналата година не съм споменал и електромобил xiaomi, защото и той не съществуваше.
  • #4
    4 rate up comment 10 rate down comment
    До #1 ( преди 3 дни )
    Зер Гейропане пълна с евтини и хубави дръгели....
  • #3
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Въпрос с повишена тр ( преди 3 дни )
    Да видим дали някой ще познае защо по време на референдума за АЕЦ Белене бях фен на японската Toyota prius, но давах практически примери и говорих за потенциала на американската Тесла, а днес вече давам практически примери за китайския електромобил xiaomi? На коя марка съм фен? На коя народност?
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 3 дни )
    Кажи нещо за автомобила на xiaomi? Той хубав ли е или евтин?
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Има хубави китайци, има и евтини китайци, Но няма евтини И хубави китайци.