IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай спечели още големи пазари - Азия и Латинска Америка

Honda, Nissan и Mitsubishi загубиха от новите конкуренти на собствена територия

Японските автомобилни производители загубиха значителен дял от азиатския пазар, където доминираха дълго време, отстъпвайки лидерството на китайските компании. Това съобщава агенция Bloomberg, като се позовава на статистиката за регистрация на нови автомобили.


BYD


В самия Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, японските автомобилни производители се борят за оцеляване. От 2019 до 2024 японците са загубили най-големите пазарни дялове от всички марки в Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, които вече са притежание на техните конкуренти.

Едновременно с това китайските производители настъпват много сериозно в Латинска Америка, където се извършва „тиха революция“. Държавите в региона активно се движат към нови енергийни превозни средства (NEVs), като именно китайските марки играят ключова роля в този процес.

През 2024 Бразилия стана вторият по големина експортен пазар за китайски електрически автомобили, с доставки от 140 412 единици от януари до септември. Лидерството се държи от BYD, която е спечелила 73% от пазара благодарение на модерни технологии и конкурентни цени.

Мексико също вижда нарастващо търсене на китайски NEV, превръщайки се в шестия по големина вносител на тези продукти. Държавите в региона въвеждат активно зелени технологии, подкрепят пазара чрез данъчни стимули и инфраструктурни инвестиции.

Китайските производители увеличават присъствието си: BYD изгражда завод в Бразилия, който ще произвежда 150 000 автомобила годишно до 2025, а Great Wall Motor планира да отвори производство още през тази година. Тези стъпки не само укрепват позициите на компаниите, но и създават работни места и възможности за износ.


0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    Погледни как вървят продажбите на mercedes в Китай и пак пиши!
  • #21
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Коли в кавички които се разпадат в движение завладяват света. Не съм сигурен че е повод за радост. В същото време богатите Китайци се редят на опашка за мерцедеси и това винаги ще е така . Защо ли
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Бразилия и подобни, компаниите от край време продават опростени модели, за да смъкнат цените. Например Рено продава модели на Дачия като Рено. Същото беше и в Китай. Нисан Силфи и VW Джета бяха най-продаваните коли там. В момента китайците заместват този пазар. Много ясно, че един бразилец ще предпочете кола с 200 к.с. пред умрела тойотка 60 к.с. за същите пари. Не че BYD са нещо кой знае какво, но са огромнен скок спрямо евтините варианти на и без това престъпно евтините японски изпълнения.
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ти гледай какъв рев ще бъдат сервизите чукча в русия проплакаха ред е на индианците от америка
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Прочете ли ( преди 1 месец )
    Коментари 53 и 54 в статията от 4 Април, 2022Tesla се хвали с рекордни продажби и тази година
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 1 месец )
    Никога не съм ВЯРВАЛ в 20 милиона , яйцеклетчо. Това си е твоя заблуда, а след това лъжа, която да повтаряш в ролята си на патологичния лъжец на сайта, за да ти замажеш функционалната неграмотност че не си разбрал въпроса.
  • #16
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    20 милиона Тесла,станаха 20 милиона BYD,а Тротка?
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    За справка ( преди 1 месец )
    Виж статията , която сам даде за пример, за да докажеш функционалната си неграмотност Как не си разбрал че таблицата за 50% ръст е въпрос и никога не съм ВЯРВАЛ в 20 милиона продажби през 2030. Прочети внимателно коментари 53 и 54 където са аргументите. Тогава на тези аргументи е отговаряла Тесла, а днес отговорят китайците, защото бързата риба изяжда бавната. Тесла се оказа по-бърза от стогодишните големи автомобилни производители, но китайците в последствие по-бързи от Тесла. Утре кой знае?
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    За разлика от вас аз имам аргументирано мнение и винаги съм го споделял.. вие нямате собствено мнение и няма какво да споделите. Нямате аргументи. Не можете да оборите моите аргументи. Въпреки това обяснявате, че греша, защото НЕ ВИ ХАРЕСВА мнението ми и се опитвате да му приписвате политически, национален или друг привкус на напълно технически и икономически понятия и аргументи.
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Още когато ВЯРВАХТЕ, че Tesla ей сега Ще фалира, А ако не е сега, то след малко със сигурност Ще фалира и продажбите са започнали да спадат И никога няма да достигнат 500 000, ви обясних, че дори Тесла да фалира, вече е отворила кутията на Пандора и преминаването към електромобили е станало необратимо, заради бъдещата евтина възобновяваме енергия и поевтиняващите батерии. Дали те ще се произвеждат от японци, американци, европейци или руснаци няма никакво значение. Това е неотменимото бъдеще.