Японските автомобилни производители загубиха значителен дял от азиатския пазар, където доминираха дълго време, отстъпвайки лидерството на китайските компании. Това съобщава агенция Bloomberg, като се позовава на статистиката за регистрация на нови автомобили.
В самия Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, японските автомобилни производители се борят за оцеляване. От 2019 до 2024 японците са загубили най-големите пазарни дялове от всички марки в Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, които вече са притежание на техните конкуренти.
Едновременно с това китайските производители настъпват много сериозно в Латинска Америка, където се извършва „тиха революция“. Държавите в региона активно се движат към нови енергийни превозни средства (NEVs), като именно китайските марки играят ключова роля в този процес.
През 2024 Бразилия стана вторият по големина експортен пазар за китайски електрически автомобили, с доставки от 140 412 единици от януари до септември. Лидерството се държи от BYD, която е спечелила 73% от пазара благодарение на модерни технологии и конкурентни цени.
Мексико също вижда нарастващо търсене на китайски NEV, превръщайки се в шестия по големина вносител на тези продукти. Държавите в региона въвеждат активно зелени технологии, подкрепят пазара чрез данъчни стимули и инфраструктурни инвестиции.
Китайските производители увеличават присъствието си: BYD изгражда завод в Бразилия, който ще произвежда 150 000 автомобила годишно до 2025, а Great Wall Motor планира да отвори производство още през тази година. Тези стъпки не само укрепват позициите на компаниите, но и създават работни места и възможности за износ.