IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай спечели още големи пазари - Азия и Латинска Америка

Honda, Nissan и Mitsubishi загубиха от новите конкуренти на собствена територия

Японските автомобилни производители загубиха значителен дял от азиатския пазар, където доминираха дълго време, отстъпвайки лидерството на китайските компании. Това съобщава агенция Bloomberg, като се позовава на статистиката за регистрация на нови автомобили.


BYD


В самия Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, японските автомобилни производители се борят за оцеляване. От 2019 до 2024 японците са загубили най-големите пазарни дялове от всички марки в Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, които вече са притежание на техните конкуренти.

Едновременно с това китайските производители настъпват много сериозно в Латинска Америка, където се извършва „тиха революция“. Държавите в региона активно се движат към нови енергийни превозни средства (NEVs), като именно китайските марки играят ключова роля в този процес.

През 2024 Бразилия стана вторият по големина експортен пазар за китайски електрически автомобили, с доставки от 140 412 единици от януари до септември. Лидерството се държи от BYD, която е спечелила 73% от пазара благодарение на модерни технологии и конкурентни цени.

Мексико също вижда нарастващо търсене на китайски NEV, превръщайки се в шестия по големина вносител на тези продукти. Държавите в региона въвеждат активно зелени технологии, подкрепят пазара чрез данъчни стимули и инфраструктурни инвестиции.

Китайските производители увеличават присъствието си: BYD изгражда завод в Бразилия, който ще произвежда 150 000 автомобила годишно до 2025, а Great Wall Motor планира да отвори производство още през тази година. Тези стъпки не само укрепват позициите на компаниите, но и създават работни места и възможности за износ.


0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те и японците нямат никакъв интерес по изложенията каум китайците. А според статистиката за продажбите европейците и американците също. С две думи китайците са много велики, ама само в Китай и евентуално БРИКС, но това последното е под въпрос. Нещо като СССР в началото на 80те, които бяха много велики, ама само в СИВ.
  • #11
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Тесльо митичен,китайците изместват с евтини коли не само Тойота,но и Тесла.Обърна пропагандата от Тесла към китайски електрокари.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Още нещо ( преди 1 месец )
    Не забравяйте, че трябва да има енергия в тези страни. Повечето страни в тези региони, Азия, Африка.... не са с мнооого електричество. За това сега руснаците, покрай БРИКС също, за се юрнали и на много места строят АЕЦ. Друго специално за тойота. Вижте, какъв процент са продажбите в страната и какъв навън. Крепи се на продажбите в сащ. Стъпят ли там китайците, тойота си заминава. Ако отидете на някое изложение в Китай, ще разберете как се отнасят в момента към японците - никакъв интерес.
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До долния: ( преди 1 месец )
    Май бъркаш технологии с нещо друго. Просто Китай извади най-големия мащаб и предложи най-ниски цени+ най-голям обем. Това сега е важно. И докато ЕС си заравя главата в пясъка с лъжи за държавни субсидии, Китай просто завладява каквото може.Нека не се лъжем - има страхотни модели европейски електромобили, но цената е убийствена. С такова лицемерие няма да се случат нещата.
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До лудория ( преди 1 месец )
    50% от продажбите но си забравил да кажеш 50% от какво? Аз не съм анти електрик антиматематик и питам за да знам. 50% от колко бройки?
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До другия гост ( преди 1 месец )
    Чети с разбиране. Лидерството се държи от BYD, която е спечелила 73% от пазара благодарение на модерни технологии и конглокентни цени. Останалите 27% остават за другите китайски марки и за останалите световни автомобилни производители. Колко остават за Toyota, която според вас е лидер там. От 2019 до 2024 японците са загубили най-големите пазарни дялове от всички марки в Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, които вече са притежание на техните конглокенти.
  • #6
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредния пример, който показва, как ЕС изяде шамарите..Но нишо де, все така тъпо и упортио ще се наливат пари в една ... дупка. Така е заръчал Чичо.. а чичковите червнитивеници слушат и изпълняват, нищо че корабя им потъва.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    В Бразилия са продадени 2 858 000 автомобили и от тях 140 000 са електрически. Мисля си, че не е лошо число, но показва, че да, ДВГ има още много живот пред себе си. И да добавя нещо важно от историята - предния път като са изчезнали електромобилите, преди изчезването си са държали 50% от продажите. Още е далече това число за света...
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Ха ха ха - цели 140 000 в Бразилия - я сега проверете колко ДВГ са продадени в Европа и САЩ
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Каква Европа ( преди 1 месец )
    Сегашния състав включващ Бразилия, Русия, Индия, Китай и Южна Африка, на БРИКС се падат 42% от световното население и 24% от световното икономическо производство. А се разрастват. Това са и основните автомобилни пазари които растат. Европейския е в плато и се очаква да се наблюдава спад на продажбите на автомобили.