IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай спечели още големи пазари - Азия и Латинска Америка

Honda, Nissan и Mitsubishi загубиха от новите конкуренти на собствена територия

Японските автомобилни производители загубиха значителен дял от азиатския пазар, където доминираха дълго време, отстъпвайки лидерството на китайските компании. Това съобщава агенция Bloomberg, като се позовава на статистиката за регистрация на нови автомобили.


BYD


В самия Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, японските автомобилни производители се борят за оцеляване. От 2019 до 2024 японците са загубили най-големите пазарни дялове от всички марки в Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, които вече са притежание на техните конкуренти.

Едновременно с това китайските производители настъпват много сериозно в Латинска Америка, където се извършва „тиха революция“. Държавите в региона активно се движат към нови енергийни превозни средства (NEVs), като именно китайските марки играят ключова роля в този процес.

През 2024 Бразилия стана вторият по големина експортен пазар за китайски електрически автомобили, с доставки от 140 412 единици от януари до септември. Лидерството се държи от BYD, която е спечелила 73% от пазара благодарение на модерни технологии и конкурентни цени.

Мексико също вижда нарастващо търсене на китайски NEV, превръщайки се в шестия по големина вносител на тези продукти. Държавите в региона въвеждат активно зелени технологии, подкрепят пазара чрез данъчни стимули и инфраструктурни инвестиции.

Китайските производители увеличават присъствието си: BYD изгражда завод в Бразилия, който ще произвежда 150 000 автомобила годишно до 2025, а Great Wall Motor планира да отвори производство още през тази година. Тези стъпки не само укрепват позициите на компаниите, но и създават работни места и възможности за износ.


0 от 500
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Не думай ( преди 1 месец )
    Яйцеклетчо, Това не беше ли крепостта на ДВГ където електромобил не може да стъпи? Нали тези пазари не можеха да си позволят скъпите електромобили? Нали точно на тези пазари Toyota щеше да продава ДВГ вовеки веков, докато светът съществува? Май наистина тази година ще има сривове на автомобилния пазар, но не точно тези които вие очаквахте. Все още ли има някой който да ВЯРВА, че бъдещето на автомобилната промишленост не е електрическо? Има ли ВЯРВАЩИ на Акио Тойода за максимум 30% пазарен дял?
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Някои парапитеци тук обичат да дават за пример Европа и САЩ, които се отказвали от електрическите коли без да осъзнават, че те вече не са технологичните водачи в света по отношение на автомобилостроенето. Напротив, те вече са изостанали в иновациите и копаят гроба си, като не развиват ел задвижването до достатъчно качествено ниво и на сравними цени. Идеята, че още дълги години може да се оцелява с ДВГ и хибриди не е голяма грешка. За доста марки може да се окаже фатална.