Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa (на полски - Warszawa). Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Warsawa 210 - злополучният наследник
В началото на 60-те инженерите във Варшава вече работят усилено по наследника - Warszawa 210. Това ще е вече съвременен, комфортен автомобил с 6-цилиндров мотор и дизайн, сравним с актуалните образци на Запад. Работещ прототип е представен през 1964. Но после Хрушчов е свален от власт и одобрението на Москва за проекта е оттеглено. Впоследствие ръководството на FSO се насочва отново към Fiat и започва да произвежда по лиценз Fiat 125P.
В началото на 60-те инженерите във Варшава вече работят усилено по наследника - Warszawa 210. Това ще е вече съвременен, комфортен автомобил с 6-цилиндров мотор и дизайн, сравним с актуалните образци на Запад. Работещ прототип е представен през 1964. Но после Хрушчов е свален от власт и одобрението на Москва за проекта е оттеглено. Впоследствие ръководството на FSO се насочва отново към Fiat и започва да произвежда по лиценз Fiat 125P.