Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa (на полски - Warszawa). Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Остава да живее в Nisa и Zuk
Дори и след спирането на производството на Warsawa през 1973, нейната платформа продължава да живее в популярните микробуси Nysa и Zuk. Тяхната история можете да прочетете в линка под статията. В тези полезни работни кончета технологиите от Warsawa продължават да съществуват чак до рухването на Източния блок през 1989 - а в някои случаи, дори и след това.
Дори и след спирането на производството на Warsawa през 1973, нейната платформа продължава да живее в популярните микробуси Nysa и Zuk. Тяхната история можете да прочетете в линка под статията. В тези полезни работни кончета технологиите от Warsawa продължават да съществуват чак до рухването на Източния блок през 1989 - а в някои случаи, дори и след това.