IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Поничката“, която ще промени света - 40 кг, 857 к.с. и 4300 Нм

Британската компания Donut Lab показа най-мощния си електрически мотор (ВИДЕО)

По време на най-голямото изложение за потребителска електроника CES 2025 в Лас Вегас британската компания Donut Lab представи революционен електрически мотор с форма на поничка, който може да революционизира пазара на електромобилите. Двигателят тежи само 40 кг и произвежда впечатляващите 630 kW (приблизително 857 к.с.) мощност и 4300 Нм въртящ момент.


Двигател


Двигателят се интегрира директно в колелото, елиминирайки необходимостта от традиционната трансмисия. Това решение не само намалява общото тегло на превозното средство, но също така опростява производството, като намалявайки разходите. Освен това Donut Lab е решил проблема с дисбаланса на масата, който често възниква при двигатели, вградени в колелата.

Donut Lab предлага пет версии на двигателя, подходящи за различни превозни средства: за автомобили - 21-инчов с мощност 630 kW и 4300 Nm; за полуремаркета - 21-инчов с мощност 200 kW и 3000 Нм и тегло 40 кг; за мотоциклети: 17-инчов с мощност 150 kW и 1200 Нм и тегло 21 кг; за електрически скутери и велосипеди: 12-инчова с мощност 8 kW и тегло 8 кг; за дронове: компактен 3 kW мотор с тегло само 1,5 кг.



Модулният подход в проектирането, включително използването на стандартизирани батерии и софтуер, може значително да намали производствените разходи, отбелязва компанията. Изпълнителният директор на Donut Lab Марко Лехтимаки посочва, че технологията е насочена не само към подобряване техническите характеристики, но и към намаляване цената на електрическите превозни средства, което ще ги прави достъпни за повече потребители.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 15 часа )
    Глупости нали трябва батерия да го захранва.
  • #12
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Няма особено развитие последните години при електрокарите, всеки прави революция но къде е пробега, къде е ефективността, къде ви е зареждането, само баламосват незнаещите и неучилите с неща като това от статията.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 17 часа )
    А ти схванал ли идеята на т.нар. "unsprung mass" и защо тя е от голямо значение?
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Ха ха ( преди 17 часа )
    Значи в "близкото бъдеще" любителите на вибратори ще се питат един друг:Колко ти е мощна поничката?
  • #9
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Митична врачка ( преди 17 часа )
    Това е измислено от китайци! Няма начин някой друг да измисли нещо! Всичко на този свят е измислено от китайците! Тесла умря, аз вече харесвам само китайци! Харесвам да жвакам малки китайски некъпани нуделчета. Мъск е психопат, яйцеклетка, антиелектрик, антиматематик. Китайците са най-яки.
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 5 ( преди 17 часа )
    Първото четене не ти се е получило, опитай пак. "Това решение не само намалява общото тегло на превозното средство, но също така опростява производството, като намалявайки разходите" - в превод от Български на Български - по-ниско общо тегло,по-малък разход на енергия, нужда от по-малка батерия, още по-ниско тегло, още по-малък разход на енергия. По-малка батерия=по-ниска цена, по-евтини двигатели=по-ниска цена. На второ четене схвана ли идеята?По-евтини и по-ефективни коли
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 18 часа )
    До 1, за скутери и велосипеди 8 kw.
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 18 часа )
    Хайде сметни колко тежат всички сегашни части които премахва задвижване в колето и пак ела да обясняваш колко зле ще стане
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 18 часа )
    На първо четене не мисля, че драмата на електромобилите е за моторите им, а по-скоро в доставянето на тока за тях, ама щом са рекли, че революцията ще започне от там, хубаво.
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 18 часа )
    40 кг допълнителна маса към колелата - окачването и особено амортисьорите харесват това. Всъщност не точно окачването, а производителите му доволно потриват ръце.