IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Поничката“, която ще промени света - 40 кг, 857 к.с. и 4300 Нм

Британската компания Donut Lab показа най-мощния си електрически мотор (ВИДЕО)

По време на най-голямото изложение за потребителска електроника CES 2025 в Лас Вегас британската компания Donut Lab представи революционен електрически мотор с форма на поничка, който може да революционизира пазара на електромобилите. Двигателят тежи само 40 кг и произвежда впечатляващите 630 kW (приблизително 857 к.с.) мощност и 4300 Нм въртящ момент.


Двигател


Двигателят се интегрира директно в колелото, елиминирайки необходимостта от традиционната трансмисия. Това решение не само намалява общото тегло на превозното средство, но също така опростява производството, като намалявайки разходите. Освен това Donut Lab е решил проблема с дисбаланса на масата, който често възниква при двигатели, вградени в колелата.

Donut Lab предлага пет версии на двигателя, подходящи за различни превозни средства: за автомобили - 21-инчов с мощност 630 kW и 4300 Nm; за полуремаркета - 21-инчов с мощност 200 kW и 3000 Нм и тегло 40 кг; за мотоциклети: 17-инчов с мощност 150 kW и 1200 Нм и тегло 21 кг; за електрически скутери и велосипеди: 12-инчова с мощност 8 kW и тегло 8 кг; за дронове: компактен 3 kW мотор с тегло само 1,5 кг.



Модулният подход в проектирането, включително използването на стандартизирани батерии и софтуер, може значително да намали производствените разходи, отбелязва компанията. Изпълнителният директор на Donut Lab Марко Лехтимаки посочва, че технологията е насочена не само към подобряване техническите характеристики, но и към намаляване цената на електрическите превозни средства, което ще ги прави достъпни за повече потребители.

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    МЕГАВАТ ( преди 9 минути )
    Quark ел. мотора на Koenigsegg тежи 30 кг и генерира 335 к.с. и 600 Нм и всичко това с диаметър 30 см. Стандартен YASA аксиален електродвигател тежи 24 кг и развива 480 коня и 800 нютона. Аксиален електродвигател "DARK MATTER" в Koenigsegg Gemera: корпус от кован въглерод, 38 сантиметра, 39 кг, шест фази, 800 коня, 1250 нютона. Силовите полета пpъскат. 21 век е 100% чист ток, 100% коли на ток.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Van ( преди 23 минути )
    Тоя мотор с 1200 нютона ако му дадеш газ ще направи 4-5 салта преди пак да докосне земята
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Do 18 ( преди 38 минути )
    Г-н велик инженер, ще споделите ли някое от вашите изобретения въведение в ежедневието, че с такъв присмех и 10 тона излишна информация, валидна за времето през което е разработена Лада "седмица" сте се насъскали тук
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    хаха ( преди 4 часа )
    Представям си какви велики инженери са го измислили това........да не знаят че добавянето на тегло към колелата и окачването никога не е добра идея! Влошава се динамиката на автомобила. Ускорение, спиране, комфорт и безопасност всичко се влошава. И натоварванията по окачването се вдигат в пъти заради центробежните сили. Също така колелата са най уязвимите елементи в колата. Постоянно са изложени на тежки атмосферни условия, вода, прах, сол, сняг и лед и много вибрации и удари.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 5 часа )
    Хайде обясни ми защо са ти +40кг на колело? Т.е. 630 kW и 4300 Nm на колело? Ще си мерите ускорението с Ахмедомобила на селския мегдан? За конвенционален семеен автомобил два мотора по 100-150kW са повече от достатъчни. Хайде за "спортните" версии 4 по 100-150kW. 20 кг в колело които обаче премахват полуоски,огромните спирачни апарати и т.н При добре развита технология Unsprung weight дето толкова те плаши, ще е колкото да сложите по-големи джанти от препоръчаните от производителя, демек - нищо!
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Unsprung weight +40 кг на колело?!?!?! Коооофти усещане.
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Car guy ( преди 5 часа )
    Принципно съм скептичен към всякакви ел. новости, но това го признавам за гениално.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 часа )
    Искам да видя мотоциклет с 1200 Нм на колелото!
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 6 часа )
    Глупости нали трябва батерия да го захранва.
  • #12
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    Няма особено развитие последните години при електрокарите, всеки прави революция но къде е пробега, къде е ефективността, къде ви е зареждането, само баламосват незнаещите и неучилите с неща като това от статията.