Бъдещето на най-голямата автомобилна компания в Германия зависи от Volkswagen ID.2. Това обяви Мартин Сандер, ръководител продажби на марката, което беше категоричен, че за да бъде преходът успешен, Volkswagen трябва да предлага по-достъпни електрически автомобили.
Както е известно, компанията от Волфсбург се намира в много затруднено положение. Volkswagen беше принуден да направи голям план за реорганизация, който ще доведе до съкращаване на хиляди работници. Това обаче няма да проработи без подходящи електрически модели, тъй като някои от сегашните се представят по-зле от очакваното.
Затова и марката се нуждае от правилната кола в точното време, като има признаци, че бъдещият ID.2 може да бъде точно това. На същото мнение е и Сандер, който в интервю за Automotive News Europe заяви, че „зеленият преход“ набира скорост. Той даде пример за ID.7, който се продава по-добре от Passat дори на пазара в Германия.
„Като цяло цифрите растат, а ID.2 ще преобърне пазара. Нашият електрически план започва да дава резултати. Работихме усилено, за да гарантираме, че всички модели от семейството ID са на много високо ниво - както по отношение на качество, така и на производителност Тези усилия започват да се отплащат. В Германия сме лидер на пазара, а в Норвегия изпреварваме Tesla“, обяснява Сандер.
Разбира се, не всичко е розово и има доста проблеми за решаване. Новите лимити на емисиите принуждават производителите да ускорят продажбите на електрически автомобили и plug-in хибриди. В същото време обаче трябва да се работи и върху рентабилността.
„Има пазари, сегменти и канали за продажба, където сме печеливши. Не целият електрически бизнес обаче е положителен. Нашата амбиция е да увеличим рентабилността на всички бизнеси с превозни средства с нулеви емисии и да се справяме по-добре с тях, отколкото с бензиновите автомобили“, казва още Сандер.
Необходими са обаче ангажираност и инвестиции, за да се убедят клиентите да преминат към електрически. Самите шофьори проявяват огромен интерес към нови технологии и електрифицирани задвижвания, като целта е те да бъдат окуражени, за да променят мнението си завинаги. И бъдещият VW ID.2 трябва да изиграе огромна роля за това.
„ID.2 ще промени играта. Преди всичко, защото това е малка кола и ще се впише в сегмента, който се продава най-добре в Европа. Това ще бъде кола с цена под 25 000 евро и ще предлага достъпна алтернатива на други модели“, обяснява шефът на продажбите във Volkswagen.
Малкият германски електромобил ще се произвежда с нови, по-ефективни методи, което ще позволи добри маржове. А добрият марж, съчетан с добри обеми, е идеалната комбинация за всяка компания, не само за Volkswagen. Така ID.2 по някакъв начин представлява връзката между настоящата гама електрически автомобили и тази, която ще се появи до края на десетилетието. Тя ще се роди от проекта Trinity и ще използва новата SSP платформа. От там ще дойде и електрическият Golf.
Още снимки на концептуалната версия на VW ID.2 - вижте в галерията: