IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нито Golf, нито GTI - този VW има 230 к.с. и струва 31 000 евро

Моделът връща легендарно име и предлага избор от автоматични и ръчни скоростни кутии

Потребителите вече свикнаха с факта, че цената на SUV като Toyota Land Cruiser е нараснала от 52 000 на 84 000 евро за малко повече от година. На този фон компактен спортен автомобил като Volkswagen Golf GTI за 45 450 евро също не е изненада. Още повече, че GTI Clubsport струва 52 000 евро, а Golf R стартира 61 450 евро, макар че той има 333 к.с. под капака.


VW Jetta GLI


Справка с миналото показва, че през 2018 година Golf GTI с 230 к.с. е струвал 32 325 евро. Което означава, че за 7 години цената на модела е скочила с 13 000 евро, а мощността е увеличена до 265 к.с. Какво обаче може да се купи за същите тези 32 325 евро в момента?

Ако прекосим Атлантически океан, ще намерим Volkswagen Jetta GLI, който не е нито Golf, нито GTI, но предлага спортен имидж и двигател с обем 2,0 литра, развиващ точно 230 к.с. Jetta GLI се предлага на пазарите в САЩ и Мексико, където цената му започва от 667 000 мексикански песо. Това е 31 298 евро по текущия обменен курс и същевременно е със 17 327 евро по-малко от цената на европейското му братче.


VW Jetta GLI


В допълнение, този модел възстановява историческото име на марката - Jetta, използвано периодично използвано и в Европа за седани, произлизащи от Golf, които обаче в крайна сметка изчезнаха през последното десетилетие (в Аржентина същият модел се нарича Vento GLI).

Въпреки това Jetta GLI предлага 350 Нм максимален въртящ момент, като купувачът може да избира между две скоростни кутии - шестстепенна механична и седемстепенна DSG автоматична с двоен съединител. Седанът също така може да бъде оборудван с адаптивно окачване DCC и спортна спирачна система с червени спирачни апарати на предния мост.


Още снимки на спортния седан на VW - вижте в галерията:


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Това е а3 седан не е лошо даже е супер ама тия пари бих ги инвестирал в друго. За тия наши пътища само Паджеро или патрол. Хайде със здраве.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    В европа бюрократите са хищни хиени и се хранят от данъци от гориво и обем. Затова сме обречени да караме изпържени миксери на по 2 и по-малко литра.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 дни )
    Момчета, при Фолксваген върпоса е да оцелее на американския пазар. Затова пък дилърите са безмилостни лешояди, а това сериозно отблъсква потенциалните купувачи, дето и така са отегчени от вечния външен вид на Джета.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 дни )
    Пропов, бива ли да си толкова заблуден? Вярно че тия двете коли повече бръмчат отколкото вървят, но поне в Чарджъра главата ти няма да опира в тавана и няма да излизаш превит на две. Затова пък ще имаш удоволствието да си изакараш живота по сервизите...
  • #4
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 2 дни )
    За седан с ДВГ и 230 коня в нашия ЕС ще те изклатят с поне 40 хил. евро и ще е корейски или максимум джапански, пълен с пластмаса от - до. Ама и ние що ги търпим тия зелените, и аз не знам. Аз ако нямах деца, досега да съм се прехвърлил в тая лошата Америка. И можех да си бръмча с някой мустанг или чарджър. А тук с 3 литра шестак ме мислят за откачен и асоциален даже.
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    И аз.
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Гошо от Перник ( преди 2 дни )
    Ми супер си е! Тук що не го продават? Бих си купил един такъв!
  • #1
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Това прилича на А3 само че са му сменили емблемата. А като сложим и факта за американския пазар, съвсем загубих интерес.