IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW се разбра със синдикатите - Golf отива в Мексико

Електрическата версия остава в Германия, заводи няма да се закриват

Споразумението между Volkswagen и германския синдикат на металурзите IG Metal е приключено, като опасността от съкращения и затваряне на фабрики в Германия е предотвратена, съобщават медиите в страната.С това обаче новините не се изчерпват, а една от тях е свързана с бъдещето на Volkswagen Golf - най-продаваният модел в историята на германската компания. След 50-години на конвейера той се готви да напусне фабриката във Волфсбург, за да се премести в Мексико.


VW Golf


Това ще стане през 2027, като Golf ще отстъпи място на ID.3 и Cupra Born, както и на моделите, базирани на новата платформа SSP, която ще използват електрическите Volkswagen на бъдещето. Сред тях е и ID.Golf - захранвана с батерии версия на компактния модел, чиято поява е планирана за 2029.

От официалните съобщения на Volkswagen и IG. Метал не стават ясни подробности, но явно решението за преместването на Golf в завода в Мексико се дължи на високите разходи за труд и енергия в Германия. Средната заплата в Мексико е 350 000 песо годишно (около 17 000 евро), докато в Германия работник в заводите на VW получава около 27 500 евро. И ако се прибавят разходите за енергия, ставана ясно, че VW ще спести доста пари.

Преместването в централноамериканската страна не би трябвало да създава проблеми от гледна точка на износа, тъй като Мексико всъщност е търговски партньор на Европейския съюз от години и няма мита между двата пазара. Следователно ще има само транспортни разходи между Централна Америка и Стария континент.


VW Golf


Другата новина се отнася до новия Volkswagen Golf, или по-скоро ID.Golf, чието название показва 100% електрическата природа на следващото поколение на модела.  В прессъобщението си Metal споменава 2029 като година на започване на производството, този път във Волфсбург, което означава две години след преместването на Golf м Мексико. Този период ще бъде използван за модернизация на завода, където ще се произвеждат модели, базирани на SSP - новата електрическа платформа на VW.

SSP всъщност ще бъде механотронна платформа, която ще обедини хардуер и софтуер на по-дълбоки нива от всякога. В плановете на Volkswagen тя ще трябва да замени MEB и PPE (електрическите платформи, използвани в момента) благодарение на способността си да се адаптира към множество модели. Нейният основен  дом ще бъде заводът във Волфсбург.


0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Вагаджията ( преди 3 седмици )
    Те сега искат за един умрял голф 60-70 000. Няма как с това безумие да се продължава. Като гледам в Мексико взимат повече от тук за труд. Трябваше завода да го позиционират някъде из балканите или в Турция, както мислеха и щяха сметките да им се вържат повече. Но поредното тъпо решение, както и много други ще доведат китайците до доминиращи позиции в Европа съвсем скоро..
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    daffo ( преди 3 седмици )
    Ей съсипахте я тази Европа
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ще му сложат сомбреро и пончо на голф-а, и качеството съвсем ще отиде в кофата, но щом ще спестят пари може ...