IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz S-Class (W222) вече струва по-малко от нова Dacia, но дали си струва?

Разходите не приключват с покупката, нужен е и бюджет за ремонти, категорични са експерти

Още при появата си Mercedes-Benz S-Class се превърна в стандарт за луксозните седани, а моделът от шесто поколение, известен още като W222 и произведен между 2013 и 2020 г., е един от най-добрите в историята. Конкурентите се нуждаеха от години, за да се доближат до страхотния интериор на автомобила, но колкото и впечатляващ да е той, стойността на употребяван W222 S-Class се срина през последните няколко години. А това означава, че той може да бъде доста добра сделка в наши дни.


Mercedes-Benz S-Class


Една от първите версии на W222 преди фейслифта беше S550, оборудвана с 4,7-литров V8 с двойно турбо, развиващ 449 к.с. и 700 Нм въртящ момент. При появата му на пазара цената беше над 110 000 евро (без опциите), но 10 години по-късно бройки от модела в много добро състояние се продават за по-малко от 20 000 евро.

Погледнато в перспектива за същите пари може да се купи нова Dacia, както и още няколко модела на други марки. Да не говорим, че в САЩ употребяваните коли са още по-евтини, като вече има много фирми, които осигуряват доставки до Европа. Преглед на популярни аукционни сайтове като Cars & Bids и Bring a Trailer, както и Edmunds, показват огромен брой S550 (над 100), изложени за продажба на цени от 15 000-20 000 долара. Това са автомобили с пробег 150 000-200 000 км, но има и такива на по-малко километри, които обаче са по-скъпи – около 40 000 долара.


Mercedes-Benz S-Class


И все пак в случая се търси по-ниска цена, така че най-евтиният вариант е 14 900 долара (14 500 евро) за автомобил с пробег 251 000 км. За 17 900 долара (17 350 евро) се продава S550 с пълна сервизна история (на снимката най-горе), който е изминал 161 000 км., като това изглежда доста добро предложение за феновете на модела.

Заслужавала и си обаче покупката? Експерти са категорични, че колкото и привлекателно да изглежда отделянето на разумна сума за S-Class, не бива да се забравя, че първоначално това бяха коли, струващи над 100 000 евро. И задължително те трябва да се третират като такива. А това означава, че могат да се повредят (най-вероятно ще го направят) и когато това стане ремонтът ще бъде много скъп. Затова е добре купувачът първо да направи обстойна проверка на колата в сервиз и да разполага с допълнителен бюджет в случай на ремонт.


0 от 500
  • #17
    29 rate up comment 5 rate down comment
    AUDI ( преди 2 дни )
    Интересно как карате скромни служебни Дачии в скапаната си работа и със скапаната си заплата си купувате личен Мерцедес?
  • #16
    18 rate up comment 4 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 2 дни )
    Някой беше казал, по памет, че най-скъпият автомобил е евтиният Мерцедес. Само един фар струва колкото масов автомобил втора употреба.
  • #15
    26 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Имам S500 W222 от 7-8 години. Веднъж в годината обслужване. На някой ако му доставя удоволствие - да си кара Дачията. Всеки си преценява за какво да си дава парите.
  • #14
    23 rate up comment 28 rate down comment
    Пепи Шекера ( преди 2 дни )
    АЗ карам неуДачия! И щом АЗ казвам неуДачията е по-добра от Мерцедеса. Точка!!
  • #13
    36 rate up comment 10 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 дни )
    Сменил съм три Мерцедеса, втора ръка. 208, 210 и 190. С никой не съм имал проблеми. Никакви! На ЦЛКто смених датчик на коляновия вал. Струваше около 80-90 лева. Вярно, не съм ги карал много. Общо около 100 000 км. и ги купих от познати, сигурни хора, които ги поддържаха добре. Навъртях и към 50 000 на служебни Дачии. Логан и Сандеро. *** със здрави мотори. Не бих купил Дачия. Нито нова, нито стара.
  • #12
    44 rate up comment 6 rate down comment
    Жицата ( преди 2 дни )
    10 коментар ме кефи. Явно е някакъв търговски представител щом служебната му кола е Дачия обаче се метнал на Мерцедес. Пич ти си обобщение на поне 60- 70% от населението.
  • #11
    13 rate up comment 11 rate down comment
    EngineToni ( преди 2 дни )
    От този модел W222 бих взел само 350дизел или 600 12 цилиндъра. Другите мотор не сстават. Отделно W222 му готрят дисплеите и другите тъпотии. Като че ли е по добре W221от последните с V8 без турбо, например S450, много по тих и комфортен мотор от S500, а с предостатъчно мощност и момент за всекидневно карането. S500 бръмчи повече
  • #10
    47 rate up comment 11 rate down comment
    Азклм ( преди 2 дни )
    От 20 години карам С класи, сменил съм три до момента. Много правилно си е написано, ако нямаш пари за ремонти, не си помисляй за Мерцедес. С класата не е евтина за поддръжка, плюс в сервизите като видят емблемата и цената става друга. За S ка въобще не ми се мисли. Дачията(имам служебна такава) от друга страна си е много добър автомобил, но подчертавам - за парите си.
  • #9
    34 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    В сайтовете за части компресор за климатик за мерцедеса е между 500-800лв нов, дачията и тя е 400-500 лв. Може да има такса "лукс" при монтажа, но чак 5000лв... Компресорите за всички нови коли за Европа (след 2016 години) се произвеждат в 2 завода и не подлежат на ремонт, направо за замяна. S class- ата определно е скъпа за поддръжка, но компресорът е най- малкият проблем
  • #8
    38 rate up comment 5 rate down comment
    Статист ( преди 2 дни )
    При стария немски примиъм разходите не приключват с покупката - те тогава започват. Тези коли не са проектирани за *** да ги купи като станат на 10г и минат половин милион километра ама оди обяснявай за planned obsolescence на някой , който я е прочел една книга през живота си я не.