IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz S-Class (W222) вече струва по-малко от нова Dacia, но дали си струва?

Разходите не приключват с покупката, нужен е и бюджет за ремонти, категорични са експерти

Още при появата си Mercedes-Benz S-Class се превърна в стандарт за луксозните седани, а моделът от шесто поколение, известен още като W222 и произведен между 2013 и 2020 г., е един от най-добрите в историята. Конкурентите се нуждаеха от години, за да се доближат до страхотния интериор на автомобила, но колкото и впечатляващ да е той, стойността на употребяван W222 S-Class се срина през последните няколко години. А това означава, че той може да бъде доста добра сделка в наши дни.


Mercedes-Benz S-Class


Една от първите версии на W222 преди фейслифта беше S550, оборудвана с 4,7-литров V8 с двойно турбо, развиващ 449 к.с. и 700 Нм въртящ момент. При появата му на пазара цената беше над 110 000 евро (без опциите), но 10 години по-късно бройки от модела в много добро състояние се продават за по-малко от 20 000 евро.

Погледнато в перспектива за същите пари може да се купи нова Dacia, както и още няколко модела на други марки. Да не говорим, че в САЩ употребяваните коли са още по-евтини, като вече има много фирми, които осигуряват доставки до Европа. Преглед на популярни аукционни сайтове като Cars & Bids и Bring a Trailer, както и Edmunds, показват огромен брой S550 (над 100), изложени за продажба на цени от 15 000-20 000 долара. Това са автомобили с пробег 150 000-200 000 км, но има и такива на по-малко километри, които обаче са по-скъпи – около 40 000 долара.


Mercedes-Benz S-Class


И все пак в случая се търси по-ниска цена, така че най-евтиният вариант е 14 900 долара (14 500 евро) за автомобил с пробег 251 000 км. За 17 900 долара (17 350 евро) се продава S550 с пълна сервизна история (на снимката най-горе), който е изминал 161 000 км., като това изглежда доста добро предложение за феновете на модела.

Заслужавала и си обаче покупката? Експерти са категорични, че колкото и привлекателно да изглежда отделянето на разумна сума за S-Class, не бива да се забравя, че първоначално това бяха коли, струващи над 100 000 евро. И задължително те трябва да се третират като такива. А това означава, че могат да се повредят (най-вероятно ще го направят) и когато това стане ремонтът ще бъде много скъп. Затова е добре купувачът първо да направи обстойна проверка на колата в сервиз и да разполага с допълнителен бюджет в случай на ремонт.


0 от 500
  • #35
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Сравнението с кола за 40 хил. е неуместно. Мерцедесът на старо трябва да се сравнява с кола за 60 хил. - 40 за покупка и 20 за поддръжка в следващите няколко години. Тогава въпросът става дали стар Мерцедес за 40 е по-добър от нов за 60? За мен, със сигурност.
  • #34
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    До 15 и колко километра мина за тези 7-8 години или по 3-4 хиляди на година и си голямата работа. Не,че нещо,ама имам приятел който с ФВ Пасат на 5 години от преди 9 години до сега не е минал и толкова колкото аз за 1 година над 23 000 км.и подчертавам с нова френска кола от преди 7 години.
  • #33
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    До 14,ами не колата е неДачия,а самия ти си НЕудачник.А,щом си си взел Дачия значи си разумен човек който умее да си цени парите,а не да ги пилее по железарията от непрекъснатото стоене в сервиза.
  • #32
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    До 5,така е когато трябва да избираш между нови автомобили,но тук става въпрос за сравнение на нова и дърта и то луксозна кола. Тогава трябва много да не те слуша армеената чорба за да избереш този скъп дърт которник дето ще ти извади и г ъзното черво пред една нова Дачия и с гаранция 5 години.
  • #31
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    До 1,ами например едно обслужване най-елементарно ще е на цената на обслужване на Дачия в най-високо ниво на изпълнение за поне 3 години,а може и повече. И на 30 години да е колата когато е висок клас тя си остава винаги такава и в обслужването.Щом караврина я продава,значи е да такива неандерталци да си чупят *** кратуни след това със сума ти ремонти.
  • #30
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Бензиновите мотори са кофти, заради това цените са такива. Инак сравнение с Дачия няма как да има - едното е луксозно, удобно, бързо и красиво. Другото китайски пласмасарник на колела. Далеч по-добре Шкода отколкото Дачия.
  • #29
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Грозно субару ( преди 16 часа )
    Тези коли си заслужават парите. Останалите немски "премиуми" са кочини с програмиран живот. Неслучайно след 200 000(500 000) ги продават и се отърват от тях.Мерцедес има пенсионерски външен вид! Само GT внесе разнообразии.Това 190, 124, 126 пенсионерска скука. А се развалят поголовно.С класата след 2000 гнилоч по врати и подове. Е класа с тея разкекерчени фарове голяма красавица, S klasse до 2013 беше недоразумението на дизайнера.
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    То хубаво да си купиш такава S класа, но ще е добре да имаш мноооооого познати в сервиза и големи отстъпки за авточасти. Ако си галлош като мен и ходиш по фирмени сервизи, там ти съдират кожата, ако ще и Дачия да караш.
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 17 часа )
    Абе тук нали имаше един колега преди 16-17 години, дето си бе взел S класа на 12 години? Забравих му ника, да ме извинява. Май от Казанлук беше. Да каже какво стама с Мерцедеса.
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 17 часа )
    Слагаш газова и си купуваш карта за градския транспорт...за застраховка от повреди :)